Techniek > Techniek Algemeen

Het grote kleine klusjes topic...

(1/229) > >>

The Headless Horseman:
Ik dácht dat we al een dergelijk topic hadden, maar kan het zo gauw niet vinden  :-\. Vandaar maar effe een nieuwe  :)
Misschien leuk om hier wat zaken te melden die je aan je motor gedaan hebt, in de breedste zin van het woord, dus klein of groot onderhoud, verbeteringen of gewoon een simpele poetsbeurt, alles mag wmb  :) Wél graag foto's er bij  ;)

Zelf ook weer wat geknutseld gisteren en vandaag. Eindelijk maar eens de voltmeter van Oldtimer gemonteerd. Was nog een beste klus moet ik zeggen, maar hij zit en werkt netjes  8)

Ik heb een geschakelde plus genomen, afgetakt van de stekker van het kontaktslot, en de min aan het frame. Nou kwam ik er achter dat ik op het hele gewei in de kuip nergens aarde kon vinden, da's gek  :o. Met de min tegen een voorpoot aan werkte het spul wel. Bleek dat, doordat het frame ooit eens gepoedercoat is, er geen kontakt meer is tussen hoofdframe en gewei. Even de dremel met schuurpapier er langs en toen was dat opgelost  8)

Hij geeft mooi rond de 12V bij stationair en rond de 14,5-15V bij een beetje gasgeven. Kunnen we eindelijk die spanningsregelaar continue in de gaten houden  8)

Verder de voorpoten nog een 1,5cm door de kroonplaten laten zakken en ook nog een aansluiting gemaakt voor een Exo verwarmd vestje. Lekker voor als het wat frisser is!

Oh ja, en toen ik toch bezig was maar eens een vers vacuumslangetje naar de benzinekraan er op. Na 23 jaar beter vóór zijn, dan er te laat achter komen dat hij poreus is. En tegelijk met de sleutelwerkzaamheden weer hier en daar wat vet op gesmeerd en vaseline in de rubbertjes voor de kuipdelen enzo.

Dag is weer goed besteed geweest  :)

Grtz,
René

Oldtimer:
Mooi dat al mijn eerdere inspanningen toch weer leiden tot een tevreden gebruiker. 8)

Maar je hebt gelijk Rene, er zou een kleine klusjes "how to "moeten komen.
Eigenlijk had ik verwacht dat de wiki intussen was opgepoetst maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Mooie gelegenheid om dat weer eens onder de aandacht te brengen.
Als je je aanmeld, kun je ook zelf jou bevindingen daar deponeren.

En de massa, ik neem hem van het punt waar de radiator aan het frame zit met een kartelringetje ertussen.
Altijd prijs.  Ik heb daar een draad bijgetrokken naar de aansluiting van het contactslot. Daar vandaan heb ik overal massa ter beschikking aan de voorzijde.

EelkoL:
Bedankt hoor, nu weer ik ook weer dat ik die voltmeter moet monteren... Ligt al te lang.

Op welke Alp heb je hem gezet? Keek even in je sig, daar zag ik dat je ook een 650 uit '90 hebt. Moet '00 zijn denk ik? En dat is de Alp op de foto? Ik ken het dashboard niet, de 650 die ik ken heeft een LCD tripmeter en een andere indeling...

PimW:
René rijdt met een 650 blok in een 600 :)

Ik heb vandaag mn ketting gesmeerd, daarna had ik geen zin meer  ;D

The Headless Horseman:
Foto's Pim, anders telt het niet  ;)

@Eelko: voltmetertje heb ik in de '92 600Alp van mijn vrouw gezet  :) Deze motor is uitgevoerd met kuipdelen van een '89 USA model, vandaar de verwarring wellicht?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View