Techniek > Techniek Algemeen
Het grote kleine klusjes topic...
PimW:
Klopt, als je één mooi negatief trekt van die kuip kun je vervolgens een of meerdere positieven trekken. En het is ook niet zo moeilijk, je moet gewoon geduld hebben ;D
Dat is wat mij er tot nu toe van weerhoud denk ik.
Frame staat met de tank in de werkplaats hoor Marien. Maar voor ik het blok overlepel wil ik de tank afmaken en daar moet ik plaatstaal voor hebben. Heb een andere remschijf op de USD zodat ik de remklauw pas kan maken, maar die moet ik nog pasmaken...
Tussendoor heeft mijn woonwerk Alp een nieuwe kettingset nodig en ga ik daar tock ook maar eens de kuip van aanpakken.
Voetsteuntjes ligt ook nog te wachten op een resumee (ik kan geen rvs strip vinden vooralsnog).
Tussendoor beetje studeren en werken ;D
Cas:
--- Citaat van: HotelMike op 22 mei 2016, 22:21 ---Als je achter niet verlaagd hebt dan lijkt me die doorsteek van 3.5cm aan de voorkant wat teveel van het goede. Je voorvork zal veel steiler komen te staan. Hij zal beter in de bochten vallen maar ook veel nerveuzer zijn op het rechte stuk. Met name bij hogere snelheden. Een stuurdemper zou een optie kunnen zijn.
--- Einde van citaat ---
Mijn Dero is aan de achterzijde 3 cm verlaagd en was aan de voorzijde 3.5 cm verlaagd.
De combinatie Varadero versus Conti is erg goed in de bochten, zelfs hele korte bochten zijn nu een fluitje van een cent :)) maar op de snelweg bagger.
Om te kijken of het ik het gedrag op de snelweg kon verbeteren heb ik de doorsteek van de voorvork van 3.5 cm verminderd naar 2 cm.
Dit is inderdaad een verbetering, het bochtengedrag is nog steeds licht, strak en neutraal en op de snelweg is er nu goed mee te rijden.
Rijden met mijn 48 liter topkoffer is niet mogelijk, bij 100 km/u begint de hele boel eng te slingeren maar rijden met alleen de zijkoffers is geen probleem. Ik heb er 150 km/u mee gereden en dat ging prima.
De Michelins zijn op de snelweg stukken beter maar weer veel minder in de bochten.
Voorlopig vind ik het prima zo, ik ben het experimenteren ff beu, laat de boel zo lekker staan en ga binnenkort bergpassen rijden in de Pyreneeën. ;D
PimW:
Ik heb wel eens busjes en auto's gezien die een automatische hoogteverstelling hebben Cas, misschien is dat wat voor op jouw Dero. Rij je binnendoor zet je de motor wat op zijn neus en ga je de snelweg op komt hij voor weer omhoog.
Accelerometer zit tegenwoordig bijna overal in, dan kun je dat mooi automatiseren op basis van hoek en versnelling etc ;D
ddw:
Zojuist het stuur van de AT 3 cm hoger gezet d.m.v. deze blokjes, niet de mooiste oplossing.... maar wat een. Verademing met mijn 1,96.
Morgen maar eens uitgebreid testen met de jaarlijkse motortoer van de zaak.
The Headless Horseman:
Prima oplossing zo hoor Dennis :) Mooie inbusbouten 8)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie