Auteur Topic: Het grote kleine klusjes topic...  (gelezen 209885 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #900 Gepost op: 15 mei 2018, 17:17 »
horsie laat je nieuwe aanwinst is even zien  ;D

Hi Frits  :) Sorry, had je vraag gemist  :-[
Ik heb effe geen foto bij de hand, maar het is een 600 van bj 2000, het Anniversary model! Imho 1 van de mooiste kleurstellingen  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline EvW1985

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #901 Gepost op: 16 mei 2018, 00:34 »
Stuurverhogers 3cm en TT steun en voeding gemonteerd

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #902 Gepost op: 19 mei 2018, 19:39 »
Ik had vandeweek wat pakketjes met ‘goodies’ binnengekregen, dus er maar een klusmiddag van gemaakt!

Een verse kmtellerkabel binnengekregen van Bram  :) Kuipwerk er af gehaald, kabel voor de zekerheid een beetje gesmeerd met dunne olie, vervangen en tellertje doet het weer  8)

Verder een doosje bling bling van Pim ontvangen, met verlaagde voetsteunen & een rempedaalverbreder  :)
Het zijn de įllerlaatse jongens! Blij dat ik ze heb kunnen bemachtigen  8) Schakel- en rempedaal gelijk wat naar beneden bijgesteld. Levert me zo een stuk fijnere zitpositie op. Nog effe kijken voor stuurverhogers denk ik, maar staand rijden voelt nś al lekkerder aan.

Bij het verwijderen van het kuipwerk kwam ik eea tegen, zoals afgebroken nokjes en in het plastic meedraaiende koperen busjes  :-\  De rest van de middag maar besteed aan het opknappen en opnieuw vastlijmen daarvan.
Betreffende boutjes met een likje vet gemonteerd, zodat het in het vervolg wat makkelijker los gaat  :)

Tot slot nog even een kort ritje gemaakt. Ik had niet meer gereden nadat ik ‘m gehaald had  :(
Goh, wat rijd dat ding lekker zeg  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline honda2x

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #903 Gepost op: 21 mei 2018, 21:55 »
Hai rene  :)

we zien de fotos wel verschijnen t.z.t.


En 2 nieuwe werk tafels gemaakt  had me oude verkocht  aan iemand die wat gereedschap kwam kopen en mijn tafel er wel  bij wilde kopen .tja toe greep ik zelf mis  >:( ;D toch maar weer aan de slag

en tevens een tooltje gemaakt om de motor op te bokken

Offline jaspersFZR

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #904 Gepost op: 23 mei 2018, 17:04 »
Ik dacht laatst een grote kleine klus te hebben...

Had lekker gereden, Moest even bij mijn broer de kat eten geven omdat hij op vakantie was, 3 kwartier leuke route! Maar mijn accu is slecht geworden (paar keer te veel ontladen door een usb oplader vergeten los te koppelen). Bij de benzine pomp kon ik hem al aan duwen (met 30graden plus) omdat de accu geen sjoege gaf. Geen punt, mijn alpje start  binnen een stap of 2.

Weer verder gereden, kat eten gegeven. en ik stapte weer op, gaat de rits van mijn motorjas onder het runnertje weer open, effe klooien, maar nee die was kaduuk. Ach dan maar met enkel het klitteband verder... Starten, helemaal niks meer, zelfs geen kreuntje uit de startmotor...

Nouja dan maar duwen, en duwen en duwen en nog meer duwen.... totaal niks!

was al 200meter verder geduwt in die hitte...  en verwachtte een grote kleine klus! en een hoop geregel met de anwb...

Maar toen keek ik eens naar mijn stuur.... ::)

met het geklooi aan mijn rits, per ongeluk de killswitch omgezet.

Was ineens maar een heel klein klusje dus, killswitch weer uit, twee stappen en ik kon mijn weg weer vervolgen!!!  8) (had 3 kwartier lucht nodig om weer bij te komen  :angel: )

Motorjas wel naar de kleermaker gebracht voor een niewe rits!



 
de transalp wordt steeds mooier

Offline alain

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #905 Gepost op: 23 mei 2018, 17:44 »
Herstelling van grote zijkap: onderste knelopening afgebroken.
(Het is eens wat anders dan een afgebroken nokje.)

Ik dacht niet dat ik dit zou kunnen herstellen met een legoblokje en wat aceton, en koos voor een dun plaatje aluminium dat ik met een stevige schaar in de juiste vorm knipte.

De beelden spreken voor zich.
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline alain

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #906 Gepost op: 23 mei 2018, 17:45 »
En dan het resultaat:
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline PimW

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #907 Gepost op: 23 mei 2018, 18:15 »
Misschien kan de technische commissie een kleine uitbreiding maken en de mogelijkheden aftasten een klein print-labje op te zetten voor plastic vervangings delen.

Denk aan op maat geprinte reparatie stukken voor kuipwerk zoals nokjes/oogjes etc maar ook de snelheidsmeter nylon aandrijving is een kandidaat.
Denk je iets verder kun je ook aan de prolink lagering denken, die kun je ook vervangen voor plastics en in duitsland is dat materiaal gewoon als rol filament te verkrijgen.

 8)




Offline alain

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #908 Gepost op: 23 mei 2018, 19:26 »
Pim, geloof het of niet,toen ik dit herstelde (Quick and Dirty) dacht ik aan jouw kunsten met aluminium.
Maar voorlopig zit dit misbakseltje gelukkig verborgen en doet het ondertussen perfect wat het doen moet.
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline arjenh9

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #909 Gepost op: 23 mei 2018, 23:20 »
Misschien kan de technische commissie een kleine uitbreiding maken en de mogelijkheden aftasten een klein print-labje op te zetten voor plastic vervangings delen.

Denk aan op maat geprinte reparatie stukken voor kuipwerk zoals nokjes/oogjes etc maar ook de snelheidsmeter nylon aandrijving is een kandidaat.
Denk je iets verder kun je ook aan de prolink lagering denken, die kun je ook vervangen voor plastics en in duitsland is dat materiaal gewoon als rol filament te verkrijgen.

 8)

abs bevestigingsdelen voor een kap printen zie ik wel gebeuren! Die nokjes zijn niet te krijgen en daarom zijn de kappen opeens een stuk kostbaarder. Maar naaldlagers die van zichzelf niet duur zijn vervangen door kunststof glijlagers met een matig oppervlak.. Bussen van igus (spuitgietwerk) kunnen al niet veel hebben (kosten ook niet veel), laat staan een geprinte.

Offline PimW

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #910 Gepost op: 23 mei 2018, 23:52 »
Wat kostten die naaldlagers uit de prolink ookweer?  8)

Offline Oldtimer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #911 Gepost op: 24 mei 2018, 09:03 »
Citaat
Die nokjes zijn niet te krijgen

Onze Oosterling Rob Wouters heeft ze gemaakt met de 3d printer en zijn gewoon bij hem te bestellen.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Vetjan

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #912 Gepost op: 24 mei 2018, 09:33 »
Mijn vraag aan Oldtimer is wąt Rob Wouters precies gemaakt heeft ?

                                                                           

Offline Grubeater

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #913 Gepost op: 24 mei 2018, 11:54 »
Mijn vraag aan Oldtimer is wąt Rob Wouters precies gemaakt heeft ?                                                                     

Nokjes zijkappen XL600V
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline Oldtimer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #914 Gepost op: 24 mei 2018, 15:57 »
Citaat
Mijn vraag aan Oldtimer is wąt Rob Wouters precies gemaakt heeft ?

Jij bent toch ook Oosterling ( Doesburg als thuishaven  ;D )
Elke eerste donderdag van de maand zitten we gezellig op het terras bij Stammtisch Oost. Daar treffen we elkaar.
Uiteraard ben je daar ook welkom.
De eerstvolgende is op donderdag 7 juni.
Cafe de Tol in Duiven
Rijksweg 19

Kom gewoon lekker aan brommen en je bent op de hoogte van alle nieuwigheden (dus ook nokjes )
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline arjenh9

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #915 Gepost op: 24 mei 2018, 18:35 »
Wat kostten die naaldlagers uit de prolink ookweer?  8)

is het zó erg?

Offline jeroen emke

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #916 Gepost op: 24 mei 2018, 20:18 »
hoe zo duur
still no angel found who flies at the same speed

Offline PimW

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #917 Gepost op: 24 mei 2018, 20:37 »
Dat is goed om te horen Jeroen, laatste keer dat ik opzoek ben geweest kon ik ze alleen in Engeland vinden. Heb je al lagers gekocht daar? Zijn ze met een kooitje of zonder?

Offline jeroen emke

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #918 Gepost op: 24 mei 2018, 22:17 »
ja ik heb daar al gekocht of ze met of zonder kooitje zijn moet morgen even na kijken
still no angel found who flies at the same speed

Offline arjenh9

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #919 Gepost op: 24 mei 2018, 23:09 »
Onze Oosterling Rob Wouters heeft ze gemaakt met de 3d printer en zijn gewoon bij hem te bestellen.

in de rest van het bericht staat ook dat het over printen gaat

Offline jeroen emke

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #920 Gepost op: 25 mei 2018, 14:38 »
oja dat ander heb ik zo opgelost :)
still no angel found who flies at the same speed

Offline arjenh9

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #921 Gepost op: 25 mei 2018, 23:22 »
oja dat ander heb ik zo opgelost :)

Keurig!! ;D. Na wat speuren hier op het forum heb ik een scheur in een kap gefixt door wat kantenband (in kleur) op te lossen in aceton en dat laag voor laag op te kwasten (en dan vooral aan de binnenkant)

Offline alain

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #922 Gepost op: 27 mei 2018, 07:02 »
De volgende keer doe ik het ook met een Duploblokje,

of met dit:

https://www.ebay.de/itm/Transalp-600-Seitenverkleidung-Reperaturset-Seitenverkleidung/282972771439?_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIM.MBE%26ao%3D2%26asc%3D50553%26meid%3Dcdc7bb6c399f4ae28eb447e043ee6546%26pid%3D100623%26rk%3D3%26rkt%3D6%26sd%3D282957524103%26itm%3D282972771439&_trksid=p2047675.c100623.m-1

Alhoewel,

het heeft toch iets bijzonders als het gerepareerd is op een vindingrijke manier.

Het hoort bij een Transalp: altijd, overal en met alles te repareren.


PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Hotel 317

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #923 Gepost op: 27 mei 2018, 12:40 »
Mn Twin lag opnieuw uit elkaar i.v.m. vastgelopen krukaslagers (serieus, hoe?). We kunnen gaan beginnen met het opbouwen, maar deze keer frissen we de boel rondom ook even op:

De lijst met gebruikte kleuren per model, kun je vinden in de onderdelencatalogus: NH-138 (wit), R-134 (rood), NH-5 (mat zwart), en ga zo maar door. In dit geval NH-146m (Accurate Silver). Daarna begint de queeste om een verfmenger te zoeken die deze kleuren kan mengen. In mijn geval was dit Heining Hobby hal in Amsterdam.
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2018, 12:45 door Hotel 317 »

Offline Vetjan

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #924 Gepost op: 04 juni 2018, 22:36 »
Jij bent toch ook Oosterling ( Doesburg als thuishaven  ;D )
Elke eerste donderdag van de maand zitten we gezellig op het terras bij Stammtisch Oost. Daar treffen we elkaar.
Uiteraard ben je daar ook welkom.
De eerstvolgende is op donderdag 7 juni.
Cafe de Tol in Duiven
Rijksweg 19

Kom gewoon lekker aan brommen en je bent op de hoogte van alle nieuwigheden (dus ook nokjes )
i.d.d. Oosterling. Was laatst op de juiste tijd aan de rijksweg 19 bij café de Tol en sprak daar met twee clubleden en deelnemers van een toen zojuist gereden toertocht. Zij vertrokken, moe en voldaan van hun toertje, huiswaarts. Verder geen brommers of gelach, dus weer opgestapt en lekker verder gereden door het reichswald (mit pomfriet, wiener schitsel und kartoffelsalat) en een fraaie krul terug naar Doesburg.

Offline honda2x

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #925 Gepost op: 07 juni 2018, 23:53 »
een schroeven draaier gemaakt om de   Stationair en CO afstellen kun  je nu aan de kleuren zien hoeveel keer je moet  draaien minder vergissingen voor mij dan  :))

Hoesje ook provisorische  gemaakt  en schoongemaakt   ;D  toch maar een een betere maken .

Offline Brombeer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #926 Gepost op: 11 juni 2018, 16:10 »
De AT van een mattie stond van de winter in Frankrijk gestald.

Daar is daar een rivier die 1.30m hoog buiten haar oevers trad met dat ding er een week of 3 in tot het water weer was gezakt. Hij heeft er sindsdien al die tijd zo gestaan, tot ik er afgelopen week de hand aan stak.

Het is niet fraai, een jonge 07A met nog geen 30k op de klok. Schroot. Het blok stond via de uitlaat tot de bougies vol met water. Er kwam eerst een liter helder water uit het carter, daarna pas de olie. Ik heb hem op z'n kop gezet om het water uit de cilinders te laten lopen ;D

Met de zitmaaier daar was het niet veel beter en die draait ook weer als een dolle. Is een hoop werk, dat wel. Dit wordt ook weer een nette AT, die misschien op termijn aan een ander blok toe kan zijn. We gaan het zien. Hij maakt even veel kans als die maaimachien..


Nu is het toch een sloper.
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2018, 16:12 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline ChrisvdSchoot

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #927 Gepost op: 11 juni 2018, 17:30 »
Pffff van zonde zeg, parkeer hem volgende keer in een bootje oid??
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Oldtimer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #928 Gepost op: 11 juni 2018, 17:52 »
Geen sloper toch Bram . Harm
Zonde.
Voor de sloopprijs neem ik hem wel over 😁
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2018, 21:52 door Oldtimer »
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Janno

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #929 Gepost op: 11 juni 2018, 21:32 »
De AT van een mattie stond van de winter in Frankrijk gestald.

Daar is daar een rivier die 1.30m hoog buiten haar oevers trad met dat ding er een week of 3 in tot het water weer was gezakt. Hij heeft er sindsdien al die tijd zo gestaan, tot ik er afgelopen week de hand aan stak.

Het is niet fraai, een jonge 07A met nog geen 30k op de klok. Schroot. Het blok stond via de uitlaat tot de bougies vol met water. Er kwam eerst een liter helder water uit het carter, daarna pas de olie. Ik heb hem op z'n kop gezet om het water uit de cilinders te laten lopen ;D

Met de zitmaaier daar was het niet veel beter en die draait ook weer als een dolle. Is een hoop werk, dat wel. Dit wordt ook weer een nette AT, die misschien op termijn aan een ander blok toe kan zijn. We gaan het zien. Hij maakt even veel kans als die maaimachien..


Nu is het toch een sloper.

Houd ons op de hoogte Harmen. Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat tegenkomen door al dat water en hoe je van deze sloper weer een pareltje gaat maken.
Succes, Janno