Als je achter niet verlaagd hebt dan lijkt me die doorsteek van 3.5cm aan de voorkant wat teveel van het goede. Je voorvork zal veel steiler komen te staan. Hij zal beter in de bochten vallen maar ook veel nerveuzer zijn op het rechte stuk. Met name bij hogere snelheden. Een stuurdemper zou een optie kunnen zijn.
Mijn Dero is aan de achterzijde 3 cm verlaagd en
was aan de voorzijde 3.5 cm verlaagd.
De combinatie Varadero versus Conti is erg goed in de bochten, zelfs hele korte bochten zijn nu een fluitje van een cent
maar op de snelweg bagger.
Om te kijken of het ik het gedrag op de snelweg kon verbeteren heb ik de doorsteek van de voorvork van 3.5 cm verminderd naar 2 cm.
Dit is inderdaad een verbetering, het bochtengedrag is nog steeds licht, strak en neutraal en op de snelweg is er nu goed mee te rijden.
Rijden met mijn 48 liter topkoffer is niet mogelijk, bij 100 km/u begint de hele boel eng te slingeren maar rijden met alleen de zijkoffers is geen probleem. Ik heb er 150 km/u mee gereden en dat ging prima.
De Michelins zijn op de snelweg stukken beter maar weer veel minder in de bochten.
Voorlopig vind ik het prima zo, ik ben het experimenteren ff beu, laat de boel zo lekker staan en ga binnenkort bergpassen rijden in de Pyreneeën.