Auteur Topic: Het grote kleine klusjes topic...  (gelezen 209971 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter Van

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #540 Gepost op: 25 maart 2017, 23:19 »
Klittenband had ik ook gedacht, maar de kabel is te kort om tot onder het zadel te geraken, maar ik zal er morgen nog eens naar kijken.
PD06 - Huzar

Offline Peter Van

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #541 Gepost op: 26 maart 2017, 18:54 »
Beetje gefiddeld en inderdaad voor de klittenband oplossing gegaan.

PD06 - Huzar

Offline PimW

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #542 Gepost op: 27 maart 2017, 10:25 »
 :) mooi wit is niet lelijk

Offline Oldtimer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #543 Gepost op: 27 maart 2017, 15:13 »
Zo knap ben je nou ook weer niet Pim W
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #544 Gepost op: 27 maart 2017, 15:24 »
Sst opa  :-X

Ben je helder genoeg om te zien wat dit is  ;D

Offline Oldtimer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #545 Gepost op: 27 maart 2017, 15:31 »
Gemodificeerd binnenspatbord   :-* :-*

knap plak en knipwerkt  ;)

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #546 Gepost op: 27 maart 2017, 15:34 »
Mja ik ben er nog niet helemaal over uit of dit stevig genoeg is... Het wil wel maar ik twijfel over de sterkte op de naad.

Misschien leg ik er aan de binnenkant nog een matje glasvezel versterkt epoxy overheen.

Offline Oldtimer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #547 Gepost op: 27 maart 2017, 15:36 »
Je begrijpt dat ik nu voor de vaatwasser ga.

Volgende vraag  8)

Maar is het basismateriaal wat je gebruikt hebt hetzelfde plastic en zo ja hoe heb je dit vloeibaar gemaakt.
Of is het kit wat je gebruikt hebt
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #548 Gepost op: 27 maart 2017, 15:39 »
Ik kon geen markeringen vinden op het binnenspatbord maar mijn gok was dat het een PE is. Kan ook een PP zijn maargoed dat verschil proef ik niet.
Had niet het idee dat dit ABS is, dat lijkt me anders.

Het nieuwe materiaal is een HD-PE, dat dmv een speciale lastoorts voor kunststof (een grote soldeerbout met een aluminium pen) tot smelten is gebracht. Beetje roeren en voila ;D

Eerste testje ging ok, het is lastig de plastics met een hete punt echt te laten vloeien. MAteriaal toevoegen gaat ook maar slecht.
Zou het nog met hete lucht kunnen proberen maar dat werkt niet zo fijntjes en dan moet ik daar eerst weer iets voor knutselen.
« Laatst bewerkt op: 27 maart 2017, 15:41 door PimW »

Offline Oldtimer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #549 Gepost op: 27 maart 2017, 15:44 »
Een verkleinde blaasmond op een verf afbrander ????
Die van mij gaat tot 600 graden
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #550 Gepost op: 27 maart 2017, 15:47 »
Ja dat weet ik maar ik heb niet zo een blaasmond dus dat moet ik dan weer maken.

Zal er vanavond eens naar kijken misschien probeer ik dat toch nog even. In ieder geval zit het spul op zijn plek voor nu :)

Je krijgt geen vaatwasser

Offline Oldtimer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #551 Gepost op: 27 maart 2017, 17:48 »
Citaat
Je krijgt geen vaatwasser

Shit.
Maar ik heb een paar blaasmondjes erbij die misschien eenvoudig aan te passen zijn. Zal eens even loeren
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline honda2x

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #552 Gepost op: 27 maart 2017, 17:49 »
pim je bedoelt zoiets  :) 

Offline Oldtimer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #553 Gepost op: 27 maart 2017, 19:18 »
pcies die heb ik ook  8) ;D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #554 Gepost op: 27 maart 2017, 20:20 »
Ik heb zelf maar wat in elkaar geprutst zonet, maar moet nog eens even naar het mondstukje kijken. Ik heb voor nu een buis wat dichtgeknepen maar dat geeft een wat brede stroom lucht.

Grotere uitdaging is de iets verschillende smeltpunten van het nieuwe en oude materiaal (icm dikte verschil). Later nog eens proberen, anders kwak ik er een mat glas achter tegenaan.

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #555 Gepost op: 27 maart 2017, 21:32 »
Wat ik nou interessanter vind: waar heb je de extra gecreëerde ruimte voor nodig Pim?  ;)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #556 Gepost op: 27 maart 2017, 21:44 »
Nou ik rijdt dus al sinds 2013 met een zelfbouw kabelboom en inmiddels heb ik twee keer een nieuwe voorbouw gemaakt en gewisseld naar AT lampenspul.

Om dat voor elkaar te krijgen heb ik eea al eens moeten verleggen en aanpassen en nu rijd ik alweer een tijdje met een nieuwer type voorkuip en past het allemaal nog iets minder mooi. Doet het overigens allemaal wel goed hoor.

Maargoed dat irriteerd me dus en een week of twee geleden was opeens mijn accu plat omdat, wat bleek, een relaisje dat ik gebruik om mijn contact te schakelen een lekstroompje doorliet...
Nu kán ik gewoon dat relais wisselen (had ik al gedaan) maar ik had de voorkuip nog niet geplamuurd (die heeft een ongeluk gehad bij zijn vorige baasje) en mijn zijkapjes zitten met tyraps vast en mijn achterframe is nogal roestig.

Dus, motor de werkplaats in gereden, nieuwe snoertjes besteld, kuip geplamuurd en ja dan wil ik mijn zekeringen en relaisje eigenlijk onder het zadel stoppen. Scheelt me draad en dan zit het mooi droog :)

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #557 Gepost op: 27 maart 2017, 23:49 »
Ah, duidelijk, Thanx  :). Krijg je zo trouwens geen problemen met de veerweg, komt de band niet tegen het verdiepte deel?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #558 Gepost op: 28 maart 2017, 00:19 »
Dat zal wel loslopen, de achterkant is 5cm verhoogd in de prolink en ik spring niet dagelijks meer met deze motor ;D

Offline eerde jan

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #559 Gepost op: 02 april 2017, 17:28 »
Vandaag toch het originele achterlicht maar weer in de alp gezet.
Dit omdat er toch te weinig stevigheid in het achterdeel zat, en aangezien ik eind april voor 5 dagen naar duitsland ga met de koffers erop moet er toch een beetje stevigheid zijn. 8)

En ik heb ook de honky pong verstralers er maar weer vanaf gehaald.
Ze waren lekker goedkoop en ik weet wel waarom. >:(
Als je ze te lang had branden dan ging de ene knipperen en de ander niet.
Die rommel hoef ik er dus niet op.
« Laatst bewerkt op: 02 april 2017, 17:36 door eerde jan »

Offline Brombeer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #560 Gepost op: 02 april 2017, 20:02 »

Balhoofdlager nagesteld, ketting gevet en vloeistoffen gecheckt.

Oh en bah, dat bekende vieze plekje weer es uitgekrabd  :-X
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Jan F.

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #561 Gepost op: 02 april 2017, 22:09 »
...en je schakelpedaal gemonteerd :D ;D

Groet, Jan

Offline Brombeer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #562 Gepost op: 02 april 2017, 22:31 »

..ja ja maar die moet eraf voor dat bahbakkie.


Hé kijk en toevallig m'n vis in beeld  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Blommetje

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #563 Gepost op: 03 april 2017, 11:44 »
Korte kleine klusjes vragen (hopelijk).

1) Ik wil met stuur ietsjes hoger. Is dat te doen? Nog goede tips?
2) Soms als ik wat lagere toerentallen rijdt (2500) dan hoor ik de ketting (of de middenbok) enorm klapperen.. metalig/klapperend geluid.
Is dit normaal? Als ik dan weer toeren maak is het niet weg, duurt altijd eventjes. Normaal gedrag?

en Algemene vraag. Waarom zijn de voetsteuntjes opklapbaar?  :o
- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Offline PimW

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #564 Gepost op: 03 april 2017, 16:04 »
1) dat kan, door een stuur met andere geometrie te monteren of stuurverhogers te plaatsen. Met behoud van remleiding etc zit je aan max ~25mm omhoog.

2) Je motor houd niet van rijden op zulke lage toerentallen.

Voetsteuntjes klappen omdat ze anders je kuit tot op het bot openscheuren mocht jij je voet neer zetten voor je voetsteun (bijvoorbeels als je bij moet steppen) en je motor rolt vrolijk door.

Offline jaspersFZR

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #565 Gepost op: 04 april 2017, 09:11 »
Even een vraag, van het weekend in de ardennen mijn alpje in een diepe modderplas slagzij laten maken (koppie onder zowel ik als de alp)  8) na wat dikke pret, en een boel avontuur de boel weer aan de praat gekregen en weer lekker verder aan kunnen modderen!

Er kwam ongeveer een halve liter tot een liter water uit het luchtfilterhuis, toen dat eruit was starte de alp vrij snel weer. luchtfilter gedroogd over de uitlaat en een beetje open teruggemonteerd (luchtfilter was te verzadigd om de motor te laten lopen), dus er iets tussen geklemt dat hij een beetje een kier had.

Nu snap ik wel dat water drinken niet gezond is voor een motor, zeker niet modder water met kikkerdril (geen grapje). Uiteraard ga ik er een nieuw luchtfilter opzetten. Ik denk meteen aan een schuim filter, dan kan ik hem de volgende keer gewoon uitspoelen en uitwringen. Is dit een slimme gedachtegang?

Wat kan ik verder nog doen nu, om de schade te beperken van dit duikboot avontuur? Zijn er specifieke dingen die ik nu echt even moet cleanen voor de gezondheid van mijn alpje?

Ik denk er sterk over om zowieso ook even mijn carbs te reinigen, had op de heenweg (gewoon onroad) naar de ardennen al last van waarschijnlijk een vuiltje in een sproeier (toen liep hij tot 4000 toeren regelmatig maar op 1 pit) toen even de wegenwacht erbij gehad, die vond dat de voorste cilinder wat warm werd/wat arm liep. en die heeft toen de stelschroef op die carburateur wat opengedraaid. Toen liep hij iets beter, maar pas na een kilometer of 20 verder begon hij weer echt goed te lopen. (tot ik dus onder water dook een dag later  :-X )

Ik zal zo ook even wat foto's eropzetten, het hele weekend smaakte echt wel naar meer
de transalp wordt steeds mooier

Offline ChristianG

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #566 Gepost op: 05 april 2017, 07:33 »
Als je motor water heeft gedronken moet je sowieso je olie vervangen.

Maar de echte experts zullen zich nog wel melden hoop ik, en anders even een apart topic aanmaken ;)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline jaspersFZR

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #567 Gepost op: 05 april 2017, 08:08 »
Ik kopieer hem idd even naar het topic van mijn eigen motor in het nieuwe leden/motoren topic
de transalp wordt steeds mooier

Offline Sopa

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #568 Gepost op: 05 april 2017, 13:57 »
Kleine vraag: als ik kleppen ga stellen en carbs ga synchroniseren wat heb ik dan aan hardware nodig? Pakkingen of iets?

Offline Oldtimer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #569 Gepost op: 05 april 2017, 15:37 »
Hangt er vanaf hoe ver je wilt gaan.
Feitelijk heb je alleen voeler maten nodig, lange schroevendraaier en vacuüm meters.
De pakking van het dekseltje en de dop boven op de klepdeksel kun je meestal hergebruiken.

Suc6
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.