Auteur Topic: Het grote kleine klusjes topic...  (gelezen 209900 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sopa

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #570 Gepost op: 05 april 2017, 18:02 »
Dat is allemaal aanwezig.
Het ging me even vooral om het wel of niet hergebruiken van de pakking, en of ik misschien iets over het hoofd zag.
Bij hergebruik van de pakking, een beetje vloeibare pakking gebruiken?

Als ik daar toch bezig ben, is er dan iets dat ik meteen ook kan doen met weinig moeite/geld, veel plezier?

Koelvloeistof verversen doe ik denk ik ook meteen, want ik weet niet wat er nu inzit en hoelang al,  en het peil is op t min. niveau beland op t reservoir.

Offline PimW

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #571 Gepost op: 05 april 2017, 18:08 »
Zou ik niet doen, de kans dat je pakking naar binnendrukt en mogelijk verstoppingen veroorzaakt is groter dan de kans op lekkage.


Offline Blommetje

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #572 Gepost op: 21 april 2017, 12:57 »
1) dat kan, door een stuur met andere geometrie te monteren of stuurverhogers te plaatsen. Met behoud van remleiding etc zit je aan max ~25mm omhoog.

2) Je motor houd niet van rijden op zulke lage toerentallen.

Voetsteuntjes klappen omdat ze anders je kuit tot op het bot openscheuren mocht jij je voet neer zetten voor je voetsteun (bijvoorbeels als je bij moet steppen) en je motor rolt vrolijk door.


Ok, duidelijk.
Maar het is niet enkel bij lage toerentallen. Af en toe klappert het als een dolle. De ketting staat naar mijn idee op normale lengte (spanning). Vind het eigenlijk wel zorgwekkend, straks is er iets niet in orde...
Iemand in regio Den Haag die eens een ritje wilt rijden ter check?



 

- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Offline eerde jan

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #573 Gepost op: 24 april 2017, 17:08 »
Was vroeg thuis dus even snel een mudflap eronder gemaakt.
De demper had al oppervlakkige roest namelijk omdat er laatst toch nog iets zout op de weg lag.
En dit wou ik nog even klaar hebben voordat ik eind deze week voor 5 dagen naar duitsland ga met de motor.

Offline Oldtimer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #574 Gepost op: 24 april 2017, 17:33 »
Vandaag de voorkant van de 650 even aangepakt. Klein klusje ( dacht ik ).




Helaas heeft een of andere zaadstengel ooit een balhoofdlager er dusdanig ingemept dat de hele rand beschadigd is en het lager er scheef in zat.
Ook aan de onderkant zat het lager scheef.

Hoe krijg je het voor elkaar en erger nog, waar stuur je iemand mee de weg op.
Hadden we het in een ander topic toevallig over verantwoordelijkheid.............   :-X :-X




En jullie weten meteen waar dit ding voor is  8)
Nieuw setje erin en het stuurt weer zoals het hoort.


PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline ddw

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #575 Gepost op: 13 mei 2017, 14:07 »
12 volt plug verhuisd zodat die ook wat makkelijker bereikbaar is (en hopenlijk is blijft zitten)
Voltmetertje geinstalleerd. Kan ik die ook in de gaten houden onderweg.
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline jan1966

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #576 Gepost op: 13 mei 2017, 18:53 »
Op mijn 2e hands gekochte Varadero zaten xenon koplampen. Van de week is er 1 kapot gegaan.
Vandaag deze kapotte lamp gedemonteerd. Omdat tegenliggers regelmatig naar mij seinden (vermoedelijk vanwege verblindende verlichting) en het vinden van een nieuwe lamp (met passende stekkers) nog wel eens lastig zou kunnen worden, de hele xenon handel verwijderd en 2 nieuwe H4 lampen gemonteerd.

Mocht iemand nog interesse hebben in een xenon set, waarvan 1 met defecte lamp, dan hoor ik het wel.

Mvg Jan


Update 27-5: setje ligt inmiddels in de vuilnisbak.
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2017, 14:07 door jan1966 »
Varadero SD01, bouwjaar 2002, zwart/grijs, circa 90.000 km gelopen.

Daarvoor: Suzuki V-strom 650, Honda Africa Twin RD07, Suzuki GS850N, Kawasaki EX500, Kawasaki ZZR1100, Honda CBR600F, BMW K100, Suzuki GT500

Offline ChrisvdSchoot

schakelas kering vv
« Reactie #577 Gepost op: 27 mei 2017, 12:59 »
Vandaag maar eens getracht de schakelas kering te vervangen. Alleen sleutelen is en blijft lastig.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

schakelas kering vervolg
« Reactie #578 Gepost op: 27 mei 2017, 13:00 »
En de volgende foto's, als laatste de oude boosdoener
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline ChrisvdSchoot

Re: schakelas keering
« Reactie #579 Gepost op: 28 mei 2017, 19:06 »
Vandaag 150 km gereden bij 30C en in de file, conclusie: Operatie geslaagd, er lek geen drupje olie meer.  ::)
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Rob de Bob

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #580 Gepost op: 29 mei 2017, 22:10 »
Eindelijk toegekomen aan de winterbeurt: olie verversen, nieuwe oliefilter, nieuwe luchtfilter en remvloeistof vervangen

Offline scrambler

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #581 Gepost op: 31 mei 2017, 14:06 »
Tijdens inspectiedag bij Ad in Sprundel stalen remleidingen meegebracht en gisteren eindelijk kunnen plaatsen! Na 20 jaar met de originele gereden te hebben toch wel een verbetering.

Offline Blommetje

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #582 Gepost op: 07 juni 2017, 09:50 »
Rare vraag maar nu het warmer is geworden is de broek dunner - en de voering eruit. Nu voel ik in mijn rechterbeen bij mijn dij dat het gewoon echt warm is. Links niet.

Is ongeveer bij de accu? Het kan lijkt mij niet de uitlaat zijn, maar vind het toch een beetje gek. Misschien was het altijd al zo, maar met hele dikke kleding en koud buiten nooit gemerkt. Of moet ik wat gaan nakijken?

Iemand een idee?
- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Offline xrvtuur

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #583 Gepost op: 07 juni 2017, 10:37 »
komt echt wel van je uitlaat, ik heb laats een paar uur op een oude harley gereden met warm weer ook en werd eigenlijk niet meer comfortabel warm aan de rechterkant. een leren broek helpt.
Varadero SD02  2004

Offline luwe

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #584 Gepost op: 10 juni 2017, 01:00 »
een beurt bij hans in Elburg de koffie en de luns en de gezelligheid was top  :)

Offline Cas

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #585 Gepost op: 18 juni 2017, 18:48 »
Vandaag geen zin om een tocht te maken dus een paar dingen van de Dero aangepakt die me irriteerden.
De Dero heeft heel lang stilgestaan, buiten onder een hoes, en heeft toch wel wat liefde een aandacht nodig.
Inmiddels weer een aantal tochten gemaakt en het ding loopt en stuurt als een zonnetje.
Ik zie hier een vlek en daar wat oxidatie op plaatsen waar ik niet bij kan. Zo moeten het uitlaatspruitstuk en de ophangbeugel van de brandstofpomp opnieuw gespoten worden en nog een hoop andere zaken.
Wordt dus weer operatie Varadero strippen, alles weer goed aanpakken en meteen alle stekkers en zekeringen inspuiten.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline nemo

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #586 Gepost op: 19 juni 2017, 17:44 »
Net binnen  :D straks even bandjes omleggen en de 12 volt aansluiting vernieuwen en dan is mijn alpje klaar voor Kroatie 8)

Offline Cas

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #587 Gepost op: 19 juni 2017, 19:01 »
Zwarte lak was op, engine paint niet dus die is het geworden.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #588 Gepost op: 19 juni 2017, 20:20 »
Bij deze temperaturen een heel goeie beslissing Cas.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #589 Gepost op: 19 juni 2017, 20:28 »
Bij deze temperaturen een heel goeie beslissing Cas.
;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Cas

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #590 Gepost op: 21 juni 2017, 17:31 »
Mooi antraciet is niet lelijk en heel toevallig had ik nog een beetje staan.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #591 Gepost op: 23 juni 2017, 18:55 »
Vanmiddag eindelijk eens tijd (en zin  ::)) gemaakt om de km teller opnemer te repareren. Het nieuwe wormwieltje lag al vanaf de openingsrit klaar op de werkbank  :-\

Voorwielas even los, wiel wat laten zakken en het huisje kon er af. Dan is het zaak om dat huis zo goed mogelijk schoon te maken, want in de vette prut zitten ook restanten kunststof van het oude wieltje. Die splinters moeten er uit, want anders is het nieuwe wieltje ook weer in no time stuk. Een goede ontvetter en een kwastje doet het trucje wel. Ik heb gewoon wat euro 95 gebruikt  :)

Ik dácht dat ie goed schoon was, maar op foto zag ik tóch nog wat zitten  >:(
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #592 Gepost op: 23 juni 2017, 18:58 »
Die er ook nog uitgepeuterd en daarna de boel weer dik in het vet gezet, nieuw wieltje er in en we kunnen weer even  8)

Hieronder nog een foto van het oude en nieuwe wieltje. Geen wonder dat de naald op nul bleef staan  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Oldtimer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #593 Gepost op: 24 juni 2017, 09:28 »
Citaat
Geen wonder dat de naald op nul bleef staan

Die ik op de brug heb staan blijft de teller ook op 0.   8)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #594 Gepost op: 24 juni 2017, 13:29 »
Zelfde euvel?
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Oldtimer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #595 Gepost op: 24 juni 2017, 15:27 »
Citaat
Zelfde euvel?

nee,
Stilstaand wiel  8)
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #596 Gepost op: 24 juni 2017, 16:53 »
 ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline jaspersFZR

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #597 Gepost op: 25 juni 2017, 11:52 »
Mijn teller is ook weer kaduuk...

dus ik mag ook weer spanen poetsen... had gehoopt dat hij wat langer mee zou gaan, maar nog geen 5000km helaas! Maar eerlijk gezegd rij ik nu al een paar maanden zonder km teller, mis hem helemaal niet zo
de transalp wordt steeds mooier

Offline Hotel 317

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #598 Gepost op: 02 juli 2017, 17:00 »
Vandaag weer enkele kleine dingetjes hersteld aan de Twin. Een aansluiting van een koelslang was zo verrot dat deze de slang heeft stukgedrukt. Deze ging dus lekken.

Verder klein prul: Gammaboutjes weer vervangen door origineel, verroeste schroefjes weer vervangen door nieuw...

En de handkappen. Deze mate van verweer viel niet meer weg te poetsen :D. Kost wat, maar het is ten minste nog te leveren. En ziet er zeer fraai uit!

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #599 Gepost op: 09 juli 2017, 11:04 »


Klepspeling gecontroleerd van mijn Transalp 700.  En zoals de handleiding al aangeeft moet alles gedemonteerd worden (uitlaat, carburateurs, etc).

En dan alles om dit hitteschildje te kunnen verwijderen dat weerhoudt dat het achterste klepdeksel eraf kan.



Meteen ook maar alle filters, olie, bougies en koelvloeistof vervangen

En de katvervanger gemonteerd, scheel veel ruimte onder het blok



XL700V '09 CB750K6 '76 CB500K0 '72 CB650 '80 CB400F '75 CBX750F '86 VF500F2 '84