Auteur Topic: Het grote kleine klusjes topic...  (gelezen 209874 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Peter_Winsum

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #600 Gepost op: 09 juli 2017, 20:53 »
Vanavond een plannetje uitgevoerd wat al lange tijd in mijn hoofd zat. Heb mijn oude Pelicase fotografenkoffer omgebouwd tot topkoffer. U kent ze wel, Pelicases, de onverwoestbare, waterdichte koffers waar ondermeer het Amerikaanse leger wapens en wapensystemen mee vervoert.

Ik heb een Gifi-kofferset, maar stoorde me altijd aan het enorme volume wat ik met truien, handdoeken, etc. moest opvullen omdat de boel anders door de koffer danste.

Nu een prachtige onverwoestbare topkoffer met binnenbekleding die met klittenbandschotjes in passende vakjes kan worden gemaakt ...
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline Hotel 317

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #601 Gepost op: 09 juli 2017, 21:08 »
Bij wijze van experiment heb ik eens wat kleurwax toegepast op de rode delen van m'n andere motor. Het helpt.... Iets. Hopelijk frissen meerdere behandelingen de boel toch dermate op dat hij weer verkoopbaar wordt. Men knapt nu enorm af op het verlopen rood.

Offline Rob de Bob

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #602 Gepost op: 10 juli 2017, 01:41 »
Vanavond een plannetje uitgevoerd wat al lange tijd in mijn hoofd zat. Heb mijn oude Pelicase fotografenkoffer omgebouwd tot topkoffer. U kent ze wel, Pelicases, de onverwoestbare, waterdichte koffers waar ondermeer het Amerikaanse leger wapens en wapensystemen mee vervoert.

Ik heb een Gifi-kofferset, maar stoorde me altijd aan het enorme volume wat ik met truien, handdoeken, etc. moest opvullen omdat de boel anders door de koffer danste.

Nu een prachtige onverwoestbare topkoffer met binnenbekleding die met klittenbandschotjes in passende vakjes kan worden gemaakt ...

Nice! Dat is nog eens handig! Die koffers zijn wel heel duur denk ik hè?

Offline Peter_Winsum

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #603 Gepost op: 10 juli 2017, 17:54 »
Nice! Dat is nog eens handig! Die koffers zijn wel heel duur denk ik hè?

Ja, knijtersduur!
Deze kost nieuw 242,- euro, maar was bij mij overbodig en lag al enkele jaren op zolder. Omdat deze ook een trolley is kan de dubbele achterplaat waar het handvat inschuift, er afgeschroefd worden. Ik heb het handvat er uit gehaald en in de buitenste plaat 4 gaten geboord. Daardoor zitten er geen gaten in de koffer zelf. De achterplaat zit aan de motor geschroefd en de koffer daar weer op met 6 schroeven.

In de metalen oogjes kun je een hangslot doen. Geinig is wel dat de wieltjes van de trolley er gewoon nog in zitten. Hoe dan ook, ik ben er wel blij mee. Ik gebruik de motor ook regelmatig als ik voor mijn werk op pad ben, kan hier zo een schoudertas met stukken ingooien. Heeft vandaag zijn dienst al bewezen.
Honda Varadero - Vespa Sprint Veloce 150cc (1975)

Offline LJ

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #604 Gepost op: 14 juli 2017, 23:28 »
Druk bezig met het opbouwen van een Transalp van 1987, maar nog lang niet klaar.




Moet er straks zo ongeveer weer uit komen te zien.

Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline Oldtimer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #605 Gepost op: 15 juli 2017, 08:49 »
Citaat
Hier zakt echt mijn broek van af

Ga je gewoon ff zoeken op de term "broekriem"

Misschien kom je dan op wc papier uit  >:D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #606 Gepost op: 16 juli 2017, 23:45 »
Hier zakt echt mijn broek van af!  >:(

Zoek opdracht schroef 6mm en je komt op de oorbellen afdeling terecht, echt onbegrijpelijk!  >:(

^&!&!#^%&!#  >:(

https://www.google.nl/search?q=schroef+6mm&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjavsb84o7VAhVQJVAKHdezCoQQsAQISw&biw=1164&bih=644


Volgens mij mankeert jouw Google wat  ???
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline PimW

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #607 Gepost op: 17 juli 2017, 14:47 »
Onbegrijpelijk?

Je vind waar je naar zoekt toch. Advertenties met plug en 6mm komen mooi naar boven. Ok, jij bent niet opzoek naar EAR plugs maar het zijn wel plugs en ook met een 6mm schroef.
Beetje out-of-the-box maar ik weet niet wat je precies nodig hebt, misschien voldoen ze wel. Ziet er kek uit dat is zeker.

Ik stel me de verontwaardiging al voor op het beauty forum als men maar steeds bij de boutjes en moertje terecht komt. Poepoe nounou
  ::)


Offline Hotel 317

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #608 Gepost op: 20 juli 2017, 21:22 »
Verder met het opfrissen van de VFR. Een paar remklauwbouten met variabele spoed ondekt...  :-X.  Zelfs na ontvetten is op moment aantrekken niet zonder risico.

Offline Rob de Bob

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #609 Gepost op: 23 juli 2017, 23:47 »
Oeps, is dat een gevalletje corrosie?

Offline PimW

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #610 Gepost op: 24 juli 2017, 00:20 »
Ze zijn uitgerekt door te strak aanhalen. Dunner worden, het vormen van een nek, is een plastische vervorming van het materiaal.

Vaak denken mensen bij de remmen dat alles zo vast mogelijk moet, want veilig. Zo ook die 6mm moertje waarmee de vooras gekoemd zit...
Maar dat is dus niet zo. Gewoon volgens het moment in het boekje.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2017, 00:25 door PimW »

Offline Hotel 317

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #611 Gepost op: 24 juli 2017, 00:39 »
Klopt. Veel mensen brengen bovendien een anti-seize aan (kopervet) om vastvreten te voorkomen. Maar daarmee vererger je het probleem alleen maar, omdat de wrijving lager en lager wordt. Ik ontvet ze weer en haal ze aan op moment, maar schijnbaar zat er toch nog wat vet op, of was de koek gewoon op. Ok.

Vandaag ff een dagje Afrika Twin: Wassen en waxen! Volgende week hebben we vakantie en dan gaan we lakschades herstellen! Maar van een sopje knapt de boel al enorm op!

Offline ddw

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #612 Gepost op: 01 augustus 2017, 20:32 »
Steuntje voor mijn telefoon verbouwd, komt tegen mijn (nieuwe ) tanktas aan. Dus dat moest anders.

Spul in de handel was of niet naar mn zin of duur, dus ik heb zelf het tig apparaat maar aangeslingerd.

Best een hufterproof steuntje geworden denk ik zo, en de lader zit netjes beschermd achter mijn stuur.
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline xrvtuur

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #613 Gepost op: 01 augustus 2017, 22:00 »
en de tiewraps waren in de uitverkoop? ;)
Varadero SD02  2004

Offline ddw

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #614 Gepost op: 01 augustus 2017, 22:35 »
en de tiewraps waren in de uitverkoop? ;)

Die voor mijn 12 volt aansluiting of voor het beugeltje? Zalang het maar goed vast zit toch :)
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline Rob de Bob

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #615 Gepost op: 02 augustus 2017, 13:13 »
Die voor mijn 12 volt aansluiting of voor het beugeltje? Zalang het maar goed vast zit toch :)

Zo is dat. Functionaliteit gaat boven uiterlijk

Offline frankie

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #616 Gepost op: 02 augustus 2017, 17:27 »
Zo is dat. Functionaliteit gaat boven uiterlijk

Tja...dat zeg ik ook altijd over mijn vrouw.....eehhhh tegen mijn vrouw !!!!
"10 years ago we had Steve Jobs, Bob Hope and Johnny Cash........now we have no Jobs, no Hope and no Cash"

Offline xrvtuur

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #617 Gepost op: 02 augustus 2017, 20:24 »
Die voor mijn 12 volt aansluiting of voor het beugeltje? Zalang het maar goed vast zit toch :)

Nou voor allebei eigenlijk, bij mij moet het inderdaad ook goed vastzitten maar ook netjes, zo'n 12v aansluiting kan ik een hele dag mee bezig zijn. maar smaken verschillen :)
Varadero SD02  2004

Offline ddw

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #618 Gepost op: 03 augustus 2017, 07:53 »
Nou voor allebei eigenlijk, bij mij moet het inderdaad ook goed vastzitten maar ook netjes, zo'n 12v aansluiting kan ik een hele dag mee bezig zijn. maar smaken verschillen :)

Die van de 12 volt was een tijdelijke oplossing onderweg, die ik vervolgens vergeten ben.... moet ooit nog eens netter idd.
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline Rob de Bob

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #619 Gepost op: 03 augustus 2017, 08:18 »
Tja...dat zeg ik ook altijd over mijn vrouw.....eehhhh tegen mijn vrouw !!!!

 :)) :)) :))

Offline Blommetje

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #620 Gepost op: 03 augustus 2017, 17:48 »
Ik heb mijn motor zojuist weer opgehaald. Het sleutelbeen is nog niet oke, maar wil snel weer rijden, maar eerst wat onderhoud. Vanmiddag een broodnodige emmer sop er overheen gehaald, maar er is veel mank..

1) Veel kappen los.. dat wordt plastig knutselen
2) Spaak in t achterwiel gebroken
3) Remmen zijn slecht.. nieuwe blokken, revisie, leidingen en olie nodig.
4) ScottOiler weer monteren.

Nu over die laatste.. Die heb ik net schoongemaakt.. Gatver. Dikke ingedroogde Olie met Vel .. Maar goed. Hij is schoon.
Maar de montagebeugeltjes zijn compleet verbrokkelt..



Iemand een idee of deze te krijgen zijn?
En wat voor olie moet er in dit ding? Gewoon kettingolie uit een flesje?


- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #621 Gepost op: 03 augustus 2017, 18:11 »
Als ik 't niet vergeet zal ik even in de schuur kijken of ik nog wat heb liggen voor die Scottoiler Blommetje  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Blommetje

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #622 Gepost op: 03 augustus 2017, 21:41 »
Nog een vraagje, ik heb een zijstandaard. Gewoon een simpele stalen pijp.. veertje eraan om deze omhoog te houden. Tevens heb ik een bok.

Naar aanleiding van wat prachtig laswerk wat ik in de post ontving zelf ook maar een lasapparaat gekocht.. en wil ik twee dingen maken.
1) Een 'spijker' aan de bok om deze ietsje makkelijker eronderuit te halen. Dit lukt vaak niet met mn dikke neus van de laars.
2) Een plaatje zodat de standaard niet wegzakt in de grond. Al paar maal mn motor onderuit gehad hierdoor, bijv. met de Ardennen Challenge. Iemand viel, ik wil er snel heen, zet de standaard uit en begin te rennen... Ligt mijn eigen brommer in de modder..  ::)

Enfin, dat moet te doen maar er staat bij iets bij van dat je daarvoor wel moest opletten om niet met je broek eraan te blijven hangen ofzo? Zijn er tips? En misschien qua materiaal? Voor ik buiten fanatiek aan t rommelen ben en een dag later mn kuit openrijt aan mn eigen laswerk...
- Fast cars, cheap women, late nights and hard liquor. Especially all together -

Offline luwe

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #623 Gepost op: 03 augustus 2017, 21:57 »
lassen is niet voor watjes  :-[

Offline paso

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #624 Gepost op: 03 augustus 2017, 22:32 »
Nog een vraagje, ik heb een zijstandaard. Gewoon een simpele stalen pijp.. veertje eraan om deze omhoog te houden. Tevens heb ik een bok.

Naar aanleiding van wat prachtig laswerk wat ik in de post ontving zelf ook maar een lasapparaat gekocht.. en wil ik twee dingen maken.
1) Een 'spijker' aan de bok om deze ietsje makkelijker eronderuit te halen. Dit lukt vaak niet met mn dikke neus van de laars.
2) Een plaatje zodat de standaard niet wegzakt in de grond. Al paar maal mn motor onderuit gehad hierdoor, bijv. met de Ardennen Challenge. Iemand viel, ik wil er snel heen, zet de standaard uit en begin te rennen... Ligt mijn eigen brommer in de modder..  ::)

Enfin, dat moet te doen maar er staat bij iets bij van dat je daarvoor wel moest opletten om niet met je broek eraan te blijven hangen ofzo? Zijn er tips? En misschien qua materiaal? Voor ik buiten fanatiek aan t rommelen ben en een dag later mn kuit openrijt aan mn eigen laswerk...
Ik heb een ?originele zijstandaard, zit een stuk rubber aan, werkt perfect http://i9.photobucket.com/albums/a58/pasojo/transalp%20600/P1030552_zps60165efe.jpg
verder de schroef waar het rubber mee geklemd zit vervangen door een lange bout en een stukje buis, nog niet perfect maar het lukt nu wel om met de botten aan de standaard open te zetten.
XL 600V 03/87

Offline Floris

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #625 Gepost op: 10 augustus 2017, 18:58 »
Originele achterveer TA 1987 vervangen door een (bijna) nieuwe Bitubo.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Offline ChrisvdSchoot

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #626 Gepost op: 10 augustus 2017, 19:46 »
Mooi ROOD is niet lelijk.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #627 Gepost op: 12 augustus 2017, 15:51 »
@Blommetje: ik heb 't doosje gevonden  :) Laat maar weten als je het wilt hebben, er zit oa nog een houder voor de Scottoiler in.

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Brombeer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #628 Gepost op: 13 augustus 2017, 14:58 »

Wat rijden met de XRV betreft zit ik door werkdrukte via een koekblik een beetje in de luwte. Als ik dan es op pad ga, meet ik eerst even de accuspanning en laadt hem even bij.

In het nog koude maart ergens gebeurde het dat na starten de tripmeter zich nulde. Wat betekent dat de accuspanning onder de drempelwaarde van de tripmeter is geweest. Dat terwijl de accuspanning vooraf 12,64 was en de laadspanning daarna keurig 14,56. Maar, op zich is dat nullen al een give-away dat er misschien iets loos is maar hé, was nog half winter he! Accu's en tripmeter-elco's hebben het dan niet makkelijk.

Ik heb het gelaten en tot nog toe was er verder geen startprobleem tot ik vorige week met helm op en pak aan niet verder kwam dan rikke-tikke-tik... Accuspanning 11,56 maar wilde niet meer bijladen.

Nieuwe accu erin, opladen en knallen maar! Thuisgekomen was de laadspanning in orde. Beetje raar dat die accu zo snel achteruit was gegaan, dus voor de zekerheid lekstroom gemeten tussen min-pool en multimeter: 0,9 mAh.. (mag max. 0,1 zijn). De tripmeter heeft een eigen zekering die buiten het contact om continue spanning levert voor het geheugen van dat flutding. Zekering eruit, lekstroom nul. Zekering erin, lekstroom 0,9.

Quick-fix: dan maar even zonder tripmeter.


Waarschijnlijk die domme elco's in de tripmeter weer es overleden..?  ???
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Kansloos

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #629 Gepost op: 14 augustus 2017, 07:10 »

Nieuwe accu erin, opladen en knallen maar! Thuisgekomen was de laadspanning in orde. Beetje raar dat die accu zo snel achteruit was gegaan, dus voor de zekerheid lekstroom gemeten tussen min-pool en multimeter: 0,9 mAh.. (mag max. 0,1 zijn). De tripmeter heeft een eigen zekering die buiten het contact om continue spanning levert voor het geheugen van dat flutding. Zekering eruit, lekstroom nul. Zekering erin, lekstroom 0,9.

Hoe doe je dit??