Wat rijden met de XRV betreft zit ik door werkdrukte via een koekblik een beetje in de luwte. Als ik dan es op pad ga, meet ik eerst even de accuspanning en laadt hem even bij.
In het nog koude maart ergens gebeurde het dat na starten de tripmeter zich nulde. Wat betekent dat de accuspanning onder de drempelwaarde van de tripmeter is geweest. Dat terwijl de accuspanning vooraf 12,64 was en de laadspanning daarna keurig 14,56. Maar, op zich is dat nullen al een give-away dat er misschien iets loos is maar hé, was nog half winter he! Accu's en tripmeter-elco's hebben het dan niet makkelijk.
Ik heb het gelaten en tot nog toe was er verder geen startprobleem tot ik vorige week met helm op en pak aan niet verder kwam dan rikke-tikke-tik... Accuspanning 11,56 maar wilde niet meer bijladen.
Nieuwe accu erin, opladen en knallen maar! Thuisgekomen was de laadspanning in orde. Beetje raar dat die accu zo snel achteruit was gegaan, dus voor de zekerheid lekstroom gemeten tussen min-pool en multimeter: 0,9 mAh.. (mag max. 0,1 zijn). De tripmeter heeft een eigen zekering die buiten het contact om continue spanning levert voor het geheugen van dat flutding. Zekering eruit, lekstroom nul. Zekering erin, lekstroom 0,9.
Quick-fix: dan maar even zonder tripmeter.
Waarschijnlijk die domme elco's in de tripmeter weer es overleden..?