Eerder bleek dat mijn tripmaster het wel doet, maar 10x teveel stroom trekt voor het geheugen en dat kostte me een accu.
Ik krijg binnenkort een vervangende, maar zonder behuizing. Het kijkvenster van mijnes begon ook al aardig te krakeleren. Na advies van een autospuiter over aanpak en materiaal (autokoplampen hebben het zelfde euvel) dat tripmasterhuis beetgepakt.
De bedieningsrubbers zitten simpel met een kraagje in de behuizing gedrukt, maar ze zijn met kit geseald aan de binnenkant. Ik heb de kitnaad met een hobbymes doorgesneden en ze eruit gedrukt. Daarna opgeschuurd met nat P150 (de krakelé zit best diep), daarna 280, 500, 1500, 2000 en afsluitend 2500. Nevellaagje kunststof primer erop, met UV-bestendige 2-K lak gespoten en 3 kwartier in de oven afgebakken. Ik ben aangenaam verrast!
Dat verhaal met die brandstofpompen laatst, daar zat me ook al heel lang iets dwars. Ik heb daar ook nog een tapkraan ergens zitten om de brander tank te vullen. Maar, ik heb het toen een beetje moeten doen met wat voor handen was en de slangaansluitingen van originele en Mikunipomp en aux-tapkraan zijn allemaal anders en da's hopeloos gekloot met slangdiameters en klemmetjes. Al helemaal als je een pomp vlug moet wisselen, want de originele voorgevormde brandstofslangen heb ik toen mee verknipt om min zin te bereiken. Ik heb bij CMS van de week wat prullaria besteld, inclusief de in- en uitgaande brandstofslang voor de Mitsubishi pomp. Zelfs de Honda-klemmetjes nam ik erbij. Ik heb het nu zo opgelost dat de Mikuni en de aux-kraan een set zijn. Mocht daar wat mee zijn, dan gaat dat hele spulletje eraf en duw ik die Mitsubishi met originele slangen in originele setting er zo op, mede dankzij dat nu lekker laag hangende stekkertje. Ik heb de punten-met-diode trouwens nagekeken, maar na 3 jaar geen enkel teken van inbranden..
Zo ook de hemelwaterafvoer van de tankdop i.c.m. de tankbeluchting. Daar ben ik es een stukje van kwijtgeraakt en ander stukje had droogtescheurtjes en bla-bla en klemmetjes heb je na verloop van tijd niet meer. Laatst brak dat Y-stukje ook nog af. Allemaal besteld bij CMS, want er gaat niets boven origineel wat dat betreft. De tripmaster o-ring was ook krakelé en ooit noodgedwongen vervangen door een te kleine, maar Rubberhuis om de hoek heeft o-ring op de rol en dat lijm je simpel aan elkaar. Omdat meestal betekent, grote is dikker en dan past het niet meer.
Allemaal Grote Kleine Auti Klusjes