Auteur Topic: Het grote kleine klusjes topic...  (gelezen 209907 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #840 Gepost op: 25 maart 2018, 21:04 »
Mooi zo! Nu niet meer écht gebruiken hé  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline ddw

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #841 Gepost op: 25 maart 2018, 21:14 »
Mooi zo! Nu niet meer écht gebruiken hé  ;D

Ik hoop het, maar kan niks garanderen!
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline ddw

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #842 Gepost op: 30 maart 2018, 20:38 »
De AT een beurt gegeven (op 500km na 100k)
Daarnaast de voorvorkverlengers gemonteerd, 4cm hoger nu.
Rijdt eigelijk helemaal niet verkeerd (uitgaande van de 900m die ik heb gereden). Nu eens verzinnen hoeveel hoger ik de achterkant wil hebben.
Revisie setje voor de brandstof pomp was ook geen overbodige luxe trouwens.
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline V-Twin

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #843 Gepost op: 30 maart 2018, 21:13 »
Revisie setje voor de brandstof pomp was ook geen overbodige luxe trouwens.

Ongelofelijk dat die AT nog reed!!!! :o

Offline Brombeer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #844 Gepost op: 31 maart 2018, 23:25 »

Die nieuwe wielen is onderdeel van een groter plan. Maar het is voor mij te kostbaar om in één keer te doen, het is een jarenplan.

Mijn AT heeft een turbulent leven gehad. Liefdevol, maar hard. Het meeste is er al eens, of vaker, aan vervangen. Er zitten gaandeweg minder originele onderdelen op dan dat er inmiddels vervangingsdelen of modificaties op zitten. Hij heeft in de loop der tijd verschillende gedaantewisselingen ook gehad.

In 2006 heb ik het blok vervangen en een grote overhaul gedaan bij 150.000. In 2009 weer een grote overhaul gedaan en de velgen en spaken vervangen. Ik wilde altijd al een 18 inch achterwiel, maar het was toen te kostbaar. De AQ-verhogingsmod lag wel binnen bereik. In 2014 heb ik met opnieuw een overhaul het blok weer vervangen en het frame laten stralen en zink schoperen. De tank was toen al gedeukt en bladderde, de kappen gescheurd, en met de remschijven reed ik al veel te lang.  maar dat kon er toen ook niet meer van af. Zomer 2017 heb ik wel al de remschijven vervangen.

Eigenlijk waren alleen de tank, kappen en plastic nog aan de beurt. En ik heb daarvoor al een poosje een colorscheme in het achterhoofd. Maar, daar heb ik gouden velgen voor nodig! Moeilijke keuze, want ik heb fantastische wielen. Ik heb voor de verandering es niet op de knip gelet en het gewoon gedaan. Dan zal ik ook die kappen-opknapbeurt moeten doen, want goud past niet goed in de huidige kleurstelling. Daarnaast is het een liefdevol kadootje aan mijn motor: de belofte dat ik nooooooit meer pekel hem zal rijden. We gaan samen alleen nog maar de mooie dingen doen!

Lang verhaal kort: bij Haan een set 18-21 Excel velgen gehaald (ik vind hun goud niet mooi), opgestuurd naar een anodiseerder die ze het old-skool Honda goud heeft gemaakt, waarna terug naar Haan voor spaken, rvs met blank alu nippels. In de tussentijd had ik de bijgekochte naven laten stralen en poedercoaten. Nieuwe lagers, keerringen en natuurlijk nieuwe (binnen)banden. Want het achterwiel is groter. Allemaal nagel nieuw!

Nu echt alleen nog eens de tank, plastiek en kappen...



..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline TransAlpGhost

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #845 Gepost op: 31 maart 2018, 23:31 »
Super mooie wielen en een mooie afspraak met je twin
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #846 Gepost op: 31 maart 2018, 23:36 »
Idd errug mooi zo Brom  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline LJ

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #847 Gepost op: 01 april 2018, 05:47 »
Sodeju, mooi werk. Daar kun je voorlopig wel mee vooruit  8).
Wie langzaam rijd komt nooit op tijd

Offline Floris

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #848 Gepost op: 01 april 2018, 10:44 »
Mooi resultaat!

Zijn deze upgrades ook verzekerd? Laat jij je motor taxeren? De standaard dagwaarde van jouw AT ligt waarschijnlijk lager dan wat je erin hebt geïnvesteerd.
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window

Offline xrvtuur

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #849 Gepost op: 01 april 2018, 10:51 »
mooi werk brom, je gaat je pensioen halen met je AT, wordt emotioneel totaal onverantwoord om deze motor ooit nog te verkopen.
Varadero SD02  2004

Offline luwe

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #850 Gepost op: 01 april 2018, 11:57 »
 8) hobby met liefde  :D 

Offline ddw

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #851 Gepost op: 01 april 2018, 13:00 »
Kost wat moeite, maar dan ziet het me er wel gelikt uit zeg! Keep up the good work brom!
« Laatst bewerkt op: 01 april 2018, 13:32 door ddw »
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline Fredsel

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #852 Gepost op: 13 april 2018, 13:55 »
zo na wat spulletjes gekocht te hebben, ben ik nu eindelijk begonnen met de verbouwing  :)

Offline Fredsel

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #853 Gepost op: 13 april 2018, 13:58 »
allereerst de vering aangepakt

Offline Fredsel

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #854 Gepost op: 13 april 2018, 14:01 »
en niet te vergeten de carterplaat, vervolgens nieuwe handkappen en andere voetsteunen. Daarbij de remklauwen gereviseerd en stalen remleidingen. Vervolgens wat kabeltjes getrokken voor de verstralers, navigatie en 12v stopcontact

Offline Fredsel

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #855 Gepost op: 13 april 2018, 14:04 »
was de crash bar vergeten te melden die je ook nog op de foto ziet. En nu ben ik bezig om de kuipdelen te repareren, plamuren en daarna nog een keer schuren om het geheel te kunnen gaan spuiten met 2k lak, ral 5008 mat.

Offline Grubeater

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #856 Gepost op: 17 april 2018, 00:29 »
De naad van mijn motorbroek was ter hoogte van mijn kuiten aan beide kanten los gegaan. Even met naald en draad gerepareerd. :P
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline James Bond

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #857 Gepost op: 17 april 2018, 07:39 »
Vorige maand:
Nieuw luchtfilter
Olie en oliefilter
Zadel opnieuw op laten bouwen en nw zadeldekje
Nieuwe koplampen (peertjes..) voor.
Stekkers in- en uit elkaar.
Nwe voorremblokken.

Afgelopen weekend:
De alu carterbak weer gemonteerd incl de voorbevestiging vd valbeugels: eindelijk spanningsvrij weten te monteren.
AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline James Bond

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #858 Gepost op: 17 april 2018, 07:45 »
Zadelfoto. Geheel opnieuw opgebouwd (harder) en nieuw zadelovertrek. Ben benieuwd. Al 1 volle dag gezeten en lijkt veel beter ! As vrijdag naar Luxemburg: pas op de snelweg voel je je zadel echt....
AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline Brombeer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #859 Gepost op: 21 april 2018, 12:34 »

Ik moest al zoooo lang de carbs van m'n AT synchroon bijstellen. Ik had er gewoon geen zin in  ???

Ik heb er een vacuum benzinepomp op zitten en die maakt gebruik van één van de vacuumpoorten op een inlaatspruitstuk. Die heb je natuurlijk daarbij nodig dus ik moest dan eerst de originele Mitusbishi terugbouwen om die poort vrij te maken en toch die motor lopend te houden.

Maarrr.. tijdje terug -het was winter, dus nog geen steeds geen zin in sync- had ik wel al een modje doorgevoerd om vlot een brandstofpomp te kunnen wisselen, namelijk de onbereikbare kabel/stekker onder de tank verlengd en de kabel/stekker pomp ingekort. Daarmee is het gewoon aanprikken en wegwezen.

Ik voelde me eens moedig en handig gebruik gemaakt van de ochtendkoelte. Mitsu-pompie ertussen, carbies bijgesteld en daarna luchtsproeiers ge-tuned  :)


Zo meteen even een olie/filterwissel er achteraan hoppetee-bam!



..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #860 Gepost op: 21 april 2018, 17:18 »
Kun je bij een 07 synchen met de tank er nog op dan?  :-\
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Brombeer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #861 Gepost op: 21 april 2018, 17:30 »

Kun je bij een 07 synchen met de tank er nog op dan?  :-\

Jewel, beide tankkappen er af: de rechtse dan kun je bij de voorste vacuumpoort en de linkse om ruimte te maken voor de haakse schroevendraaiert.

Ik ga er gewoon bij op me rug liggen kijk je er recht tegenaan i.p.v. op de knietjes tobben en je nek verrekken. Vandaar dat die meters ook daar hangen.


Je dealer waagt zich daar op die manier niet aan natuurlijk maja  ;D

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #862 Gepost op: 22 april 2018, 09:00 »
Ah zo  :) Ik ging effe uit van de Alp, daar moet de tank er sowieso af om bij het synchroon-schroefje te kunnen komen!
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Brombeer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #863 Gepost op: 22 april 2018, 09:31 »

Bij een 07 zit hij aan de onderkant van de carbs, zo'n beetje bij de voorste cilinder.

Met de juiste lengte bit in een haakse schroevendraaier kun je er precies bij.


 
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline arjenh9

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #864 Gepost op: 26 april 2018, 20:57 »
Ik moest al zoooo lang de carbs van m'n AT synchroon bijstellen. Ik had er gewoon geen zin in  ???

Ik heb er een vacuum benzinepomp op zitten en die maakt gebruik van één van de vacuumpoorten op een inlaatspruitstuk. Die heb je natuurlijk daarbij nodig dus ik moest dan eerst de originele Mitusbishi terugbouwen om die poort vrij te maken en toch die motor lopend te houden.

Maarrr.. tijdje terug -het was winter, dus nog geen steeds geen zin in sync- had ik wel al een modje doorgevoerd om vlot een brandstofpomp te kunnen wisselen, namelijk de onbereikbare kabel/stekker onder de tank verlengd en de kabel/stekker pomp ingekort. Daarmee is het gewoon aanprikken en wegwezen.

Ik voelde me eens moedig en handig gebruik gemaakt van de ochtendkoelte. Mitsu-pompie ertussen, carbies bijgesteld en daarna luchtsproeiers ge-tuned  :)


Zo meteen even een olie/filterwissel er achteraan hoppetee-bam!

Is het niet zo dat de pomp alleen voor het onderste deel van de tank nodig is? Als je tank vol zit dan is het peil boven de carburateurs. Dan kun je een slang rechtstreeks van de tank naar de carb aanleggen en hoef je de pompen niet uit te wisselen. Of zie ik iets over het hoofd? Zit zelf binnenkort met dezelfde situatie

Offline Brombeer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #865 Gepost op: 26 april 2018, 21:53 »

Dat zou prima kunnen. Had ik eerlijk gezegd zelf niet aan gedacht.

Ik ben wel eens zo thuis gekomen, maar het reed niet geweldig, te weinig flow.


Als gezegd, ik had eerder al iets veranderd aan de aansluiting van de elektrische pomp, dus wisselen van pomp was letterlijk twee slangen en een stekkertje. Eén handeling meer dan jij nu wil doen.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline V-Twin

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #866 Gepost op: 27 april 2018, 18:24 »
Met een volle tank kan je ongeveer 175 - 200 km rijden zonder pomp in de brandstofslang. M.a.w. je moet wel ff een by-pass maken.
Varaderohuib op dit forum heeft daar hele mooie U-pijpjes voor in de aanbieding.

Offline Fredsel

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #867 Gepost op: 30 april 2018, 20:15 »
laatste hand gelegd aan het body werk, 2 lagen matte lak grauwblauw, stickers geplakt en daarna nog een laag matte blanke lak....en zie hier het resultaat. (Alles met een spuitbus gedaan) reparaties blijven zichtbaar, maar dat vind ik niet erg.....

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #868 Gepost op: 30 april 2018, 21:42 »
Ziet er goed uit Fredsel  8) Benieuwd naar het eindresultaat met déze kleur  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline luwe

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #869 Gepost op: 30 april 2018, 22:48 »
mooi gedaan  :)