Auteur Topic: Het grote kleine klusjes topic...  (gelezen 210044 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Brombeer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #870 Gepost op: 30 april 2018, 23:10 »

Netjes hoor!


Mooi ook, zo dat matte. Hip!  8)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline EvW1985

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #871 Gepost op: 01 mei 2018, 07:01 »
Erg strak gespoten!! Beschadigingen? Ik zie er helemaal niks van terug!

Offline TransAlpGhost

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #872 Gepost op: 01 mei 2018, 07:23 »
Heel mooie kleur! En ziet er netjes uit
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Qwerc

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #873 Gepost op: 02 mei 2018, 22:27 »
Mooi gespoten, zo op de foto's ziet het er prachtig uit.
Vraagje, waar komen die stickers vandaan?

Offline TransAlpGhost

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #874 Gepost op: 03 mei 2018, 16:18 »
Vandaag voor het eerst (bij een motor die al uit elkaar ligt) kleppen gesteld en de achterste klepdeksel pakking vervangen. Nu de rest nog ::) ???
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Fredsel

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #875 Gepost op: 03 mei 2018, 17:35 »
stickers via internet uit griekenland...www.eshop-stickers.com.
binnen enkele dagen in huis en je kunt zelf de kleuren samenstellen.
Degelijke uitgespaarde stickers met transfer, goed te verwerken.
En heel belangrijk...niet duur. Nog geen 4 tientjes voor 4 stickers (2x zijkap achter en 2x zijkap voor)
« Laatst bewerkt op: 03 mei 2018, 17:37 door Fredsel »

Offline Fredsel

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #876 Gepost op: 07 mei 2018, 17:38 »
Zo eindelijk klaar, zondag de laatste dingen gemonteerd en olie op de voorremmen gezet. Daarna proefrit en vandaag ermee naar het werk gereden.

Offline Sandor

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #877 Gepost op: 07 mei 2018, 20:41 »
Ziet er strak uit!👍
Xl600 PD10 '98

Offline Brombeer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #878 Gepost op: 07 mei 2018, 20:59 »

Er is zo'n heel klein klusje van niks met een onderdeeltje van minder dan 2 euro, maar die wel een boel werk geeft en wat extra onderdelen vraagt vanwege het sloopwerk om erbij te mogen. Brom was al een poosje aan de beurt, dus die maar gedaan!  ::) ::) ::)

Vorig jaar is mijn achterdemper unit geserviced bij HK in Tiel, maar ik moest nog altijd de static sag afstellen. Achter is een eitje, want pre-load adjuster, maar vóór heb ik van die AQ verhogingsprullen en dan moeten die poten er uit om een paar ringen bovenop de veer te leggen. Zijn er vier keer uit geweest voor 't klopte  ??? Maar, ook dat is eindelijk gebeurd!

En ik ben in de avondkoelte net nog even mijn verpoeierde grauwe plastiek aan het oppoetsen geweest. Met aceton wordt het als nieuw. Doe ik in stapjes, want teadious job. Wel dankbaar..  :)

« Laatst bewerkt op: 07 mei 2018, 21:02 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #879 Gepost op: 07 mei 2018, 21:36 »
Gaat t daarbij om het ongespoten (witte) plastic Brom? Ik heb nog een paar grauwe handkappen waarvan het leuk zou zijn ze weer écht wit te hebben  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Brombeer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #880 Gepost op: 07 mei 2018, 21:55 »

Jazekers. Met thinner gaat het ook, maar langzamer.

Handschoen aan, schoon t-shirt en wrijven maar. Duurt even eer het oplost, maar gewoon stug doorgaan, je ziet het wel.

Daarna even oppoetsen met wat was. Als je het nou eens per, zeg, 2 jaar doet is het zo gebeurd. Ik moest natuurlijk weer zowat 9 jaar wachten om het weer eens te doen  ;D


Nee hoor Horse, als nieuw!
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #881 Gepost op: 07 mei 2018, 21:58 »
Thanx! Ik ga het een keer proberen  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #882 Gepost op: 07 mei 2018, 22:44 »
Ligt hier steeds meer electro broddelwerk op tafel, wil je ook eens wat kunnen testen. Echte labvoedingen zijn me wat te duur, kon geen 12v trafo vinden dus zelf maar wat in elkaar gefrot. zo precies hoeft het nu nog allemaal niet te wezen.

Bodemplaat is met 10mm wat aan de dikke kant maar dat schroeft wel lekker en hoef ik ook niet bang te zijn dat de kabel hem van tafel trekt   :angel: 8)

12V 4A voeding naar een DC/DC step up en -down convertor, goedkoop voltmetertje erbij en ik heb links een bereik van 1-12V en rechts 12-35V DC.

Nog ff een paar connectoren krimpen, tweede convertor aansluiten en de kabeltjes een stukkie inkorten. En dan een knap dekseltje erop  8)



Offline EvW1985

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #883 Gepost op: 08 mei 2018, 07:14 »
Dat is het betere knutselwerk Pim, leuke hobby!

Offline Janno

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #884 Gepost op: 08 mei 2018, 08:40 »
Ligt hier steeds meer electro broddelwerk op tafel, wil je ook eens wat kunnen testen. Echte labvoedingen zijn me wat te duur, kon geen 12v trafo vinden dus zelf maar wat in elkaar gefrot. zo precies hoeft het nu nog allemaal niet te wezen.

Bodemplaat is met 10mm wat aan de dikke kant maar dat schroeft wel lekker en hoef ik ook niet bang te zijn dat de kabel hem van tafel trekt   :angel: 8)

12V 4A voeding naar een DC/DC step up en -down convertor, goedkoop voltmetertje erbij en ik heb links een bereik van 1-12V en rechts 12-35V DC.

Nog ff een paar connectoren krimpen, tweede convertor aansluiten en de kabeltjes een stukkie inkorten. En dan een knap dekseltje erop  8)

Hoi Pim, dat ziet er netjes uit.

groeten, Janno

Offline jagerb

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #885 Gepost op: 08 mei 2018, 20:35 »
Het viel me op dat mijn alp achter nogal laag stond als ik er op zat. In het begin zocht ik er niet zo veel achter, maar het jeukte toch om even te gaan kijken.

Dus maar even de accu en accubak er uit getrokken. Door wat ik daar achter aan trof werden mijn vermoedens bevestigd. De stelringen op de schokbreker waren volledig omhoog getikt. Wellicht om te compenseren voor de (ontbrekende) lengte van de vorige eigenaar.

Dusss, ringen weer verder naar beneden getikt. Hij staat nu weer lekker hoog, zoals het hoort.  ;D


Offline Brombeer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #886 Gepost op: 08 mei 2018, 22:14 »

Gaat-ie ook een stuk beter van rijden. Well done!


Dat grauwe AT-spatplastic wat ik in stapjes ging reinigen, Klaar!

Ben ik daar ook voorlopig 9 jaar vanaf  ;D


Lekker hoor, die zwoele, haast zomerse sleutelavondjes  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline jagerb

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #887 Gepost op: 08 mei 2018, 23:12 »
En dan geen foto van het eindresultaat? :'(

Offline Brombeer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #888 Gepost op: 09 mei 2018, 00:12 »

Jewèèèèl..


De aceton lost de vuile poeierlaag op en dat neemt de doek op..


« Laatst bewerkt op: 09 mei 2018, 00:14 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Petrus64

  • Gast
Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #889 Gepost op: 09 mei 2018, 08:51 »
'Netjes, das wel iets om te onthouden.  :)
« Laatst bewerkt op: 09 mei 2018, 09:13 door Petrus64 »

Offline James Bond

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #890 Gepost op: 09 mei 2018, 13:31 »
CB50 uit 1976 van mijn zoon is uit elkaar. Moet hoognodig nieuwe lak op. (Motip-Zwart). Heeft-ie de afgelopen 2 jaar 15dkm mee gereden, verbruik ca 1:50. Roest is een belangrijk item....
On-topic: t.z.t. rijdt hij ook op een clubmotor !!.
AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline Grubeater

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #891 Gepost op: 09 mei 2018, 14:00 »
CB50 uit 1976 van mijn zoon is uit elkaar. Moet hoognodig nieuwe lak op. (Motip-Zwart). Heeft-ie de afgelopen 2 jaar 15dkm mee gereden, verbruik ca 1:50. Roest is een belangrijk item....
On-topic: t.z.t. rijdt hij ook op een clubmotor !!.
Daar is ook een club voor: https://www.hondavereniging.nl/.
Afgelopen jaar en ook deze zomer ga ik het verkeerregelen tijdens de jaarlijkse Honda dag. 250+ door elkaar rijdende 4 takt brommers (sommige op motorkenteken, kun je A'dam nog in.) in goede banen leiden.  :P
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline Brombeer

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #892 Gepost op: 10 mei 2018, 00:43 »
(..) Roest is een belangrijk item.... (..)

Afhankelijk van jullie doel, maar Zink Schooperen kost, na zandstralen, als tussenbehandeling een beetje extra maar dan roest-ie nooit meer  :)

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #893 Gepost op: 10 mei 2018, 17:59 »
Heb er vandaag maar een klusdag van gemaakt  :) Mijn nieuwste aanwinst had wat aandacht nodig, maar dat wist ik van tevoren!

Allereerst aan de teller begonnen, die deed het niet. Ik had van Jan al het bekende witte kunststof tandwieltje mee gekregen, hij had zelf geen tijd gehad het te monteren.
Helaas bleek het probleem niet in het tandwielje te zitten, maar is de kabel zélf gebroken, die had ik nou nét niet meer liggen  :( dus daar moet ik effe achteraan.

Door naar het 2e klusje, de koppelingskabel. Voor mijn gevoel ging deze erg zwaar, dus kabel losgemaakt en van bovenaf wat smeermiddel er in laten lopen. Nu voelt hij weer een stukje soepeler.

Verder nog een ontbrekende bout bij 1 van de voetsteunen weer gemonteerd en van mijn oude Alp de SW Motech alu carterbeschermer over gezet.

Oh ja, ik had nog een oude Garmin 60 Csx liggen (ooit met iemand geruild voor t één of ander), die heb ik er maar op geknutseld  :) Nú nog eens uitvinden hoe dat ding werkt  ;D

Niet alles kunnen doen wat ik wilde, maar toch niet ontevreden. Waar ik iig wel blij van werd is dat ik nog geen vastgerotte boutjes of moertjes ben tegengekomen! Niet gek voor een motor van 18j oud, die ook nog eens als woon/werk paard in weer en wind gebruikt is. Een teken dat er netjes voor deze motor gezorgd is  8)

Binnenkort weer verder  :)
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2018, 18:01 door The Headless Horseman »
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline honda2x

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #894 Gepost op: 11 mei 2018, 00:25 »
horsie laat je nieuwe aanwinst is even zien  ;D

Offline V-Twin

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #895 Gepost op: 11 mei 2018, 00:54 »
Helaas bleek het probleem niet in het tandwielje te zitten, maar is de kabel zélf gebroken, die had ik nou nét niet meer liggen  :( dus daar moet ik effe achteraan.

Rene, heb je een opnemer bij de naaf waarbij je de kabel met een schroefje moet vastzetten?
Dan heb ik een kabel voor je liggen.

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #896 Gepost op: 11 mei 2018, 12:42 »
Idd, is met een schroefje ja  :) Ik zal effe een foto maken, want ik meen dat er tóch wel wat verschillen in de bouwjaren zijn  :-\
Zou mooi zijn als je een kabel hebt voor me  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline The Headless Horseman

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #897 Gepost op: 11 mei 2018, 12:48 »
Déze aansluiting is het Bram  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline arjenh9

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #898 Gepost op: 14 mei 2018, 22:21 »
Ligt hier steeds meer electro broddelwerk op tafel, wil je ook eens wat kunnen testen. Echte labvoedingen zijn me wat te duur, kon geen 12v trafo vinden dus zelf maar wat in elkaar gefrot. zo precies hoeft het nu nog allemaal niet te wezen.

Bodemplaat is met 10mm wat aan de dikke kant maar dat schroeft wel lekker en hoef ik ook niet bang te zijn dat de kabel hem van tafel trekt   :angel: 8)

12V 4A voeding naar een DC/DC step up en -down convertor, goedkoop voltmetertje erbij en ik heb links een bereik van 1-12V en rechts 12-35V DC.

Nog ff een paar connectoren krimpen, tweede convertor aansluiten en de kabeltjes een stukkie inkorten. En dan een knap dekseltje erop  8)

Met dat boek constructieprincipes op de achtergrond moet dat goedkomen! (beetje overkill misschien.,,)

Offline PimW

Re: Het grote kleine klusjes topic...
« Reactie #899 Gepost op: 15 mei 2018, 16:07 »
Nah das mechanies, voor elektriek heb ik de bijbel van Horowitz en Hill   :))