Nu vraag ik mij wel een beetje af waarom z'n lage laadspanning slecht is.. Is het slecht voor je accu? Want als ik met mijn dimlicht aan rond de 4500 RPM meer dan 13V overhoud dan laad mijn accu gewoon nog op toch?
Het is niet slecht. En bij 13V laadt je accu bij. Maar, mondjesmaat. Het laadsysteem van een auto is een heel stuk potenter, maar ook daar een laadspanning van rond 13,8-14V. Als je grote verbruikers aanzet is er door de hogere stroomvraag altijd een spanningsval. Die spanningsval mag niet zo groot zijn dat, bijvoorbeeld, de laadspanning te laag wordt. Maar, meet voor de lol eens de spanning met beide grootlichten aan.
Maar heeft hier iemand ervaring met de spanningsregelaars die ze op Ali aanbieden
Gwn ali doen
Laat dat 'gewoon' maar achterwege, want het is een on-onderbouwd advies. Je kunt wel een Ali regelaar proberen. Dat kan dan 2 kanten op. Maar, als een regelaar op de juiste manier kapot gaat, vreet hij zichzelf, je dynamo, acuu en cdi op. En dan ben je een rooitje verder.
of moet ik nu weer iets van 150 euro uitgeven voor een originele met het risico dat die na 2 jaar er weer zo bij staat?
Je doet alsof jij weet dat regelaars, goedkoop of merk, prullen zijn die ermee uitscheien. Een regelaar is een stukje elektronica dat zelf afhankelijk is van omliggende factoren. Je moet je misschien afvragen of regelaars nou van nature slecht zijn, of dat er iets aan jouw motor is wat niet lekker is.
Die stekker, is daar een goed voorbeeld van.