Auteur Topic: Kyrgyzstan  (gelezen 20789 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PimW

Kyrgyzstan
« Gepost op: 22 augustus 2015, 13:01 »
Wij hebben een youtube gemaakt van afgelopen zomervakantie en dacht misschien is dat leuk om hier ook even te delen  :)

Er komt nog een verslag in woord en beeld, maar daar ben ik nog mee bezig.

In het kort hebben we dit gedaan:



En dat zager ongeveer zo uit:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=KR9pxbq_4B4" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=KR9pxbq_4B4</a>
« Laatst bewerkt op: 22 augustus 2015, 13:03 door PimW »

Offline len_tour

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2015, 13:11 »
Mooi om te zien, wat een reis! Geweldig!
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline roland65

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2015, 13:43 »
Gaaf man! Hoeveel kilometer was het?

Offline robbing

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2015, 14:13 »
Super Pim, mooi filmpje en jaloers op de reis die je gemaakt hebt!
Honda Africa Twin CRF1000L CRF Rally

Offline Rob de Bob

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2015, 16:24 »
Wow, wat ontzettend vet! Dank voor het delen.

Zoiets moet er bij mij ook nog een keer van komen  8)

Offline wimj

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #5 Gepost op: 22 augustus 2015, 16:30 »
Geweldige reis! Ik ben erg benieuwd naar het verslag. Alleen die 1pk ritjes tussendoor...
Riding Any Road
http://www.wimj.eu

Offline Oldtimer

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #6 Gepost op: 22 augustus 2015, 16:47 »
Zo mag je terecht zeggen dat je wat van de wereld hebt gezien.

Gaaf Pim.
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline The Headless Horseman

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #7 Gepost op: 22 augustus 2015, 19:07 »
Erg gaaf filmpje Pim  8). Benieuwd naar het hele verslag!
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2015, 19:34 »
Gaaf man! Hoeveel kilometer was het?

We zijn 54 dagen weggeweest en hebben 19350km gereden.

Geweldige reis! Ik ben erg benieuwd naar het verslag. Alleen die 1pk ritjes tussendoor...

Het gebrek aan rem en koppeling was even wennen, maar die knollen komen op plekken waar je met de motor echt niet komen kunt.
Het kwam precies goed uit met ons wachten op DHL, we konden met de Dominator toch niet de bergen in.

Maar ik mag nog niet verklappen wat er precies allemaal loos was  ;D

Offline Mirko

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2015, 21:32 »
Mooie film hoor. Geweldig zon avontuur.
Yamaha XJR 1300

Offline Cas

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #10 Gepost op: 22 augustus 2015, 21:45 »
Ongelooflijk Pim dat je zo'n reis kunt voorbereiden, dat je hem durft te rijden en dat je hem ook voltooid, voor mij ben je een supermens, ik ga het allemaal vol spanning volgen.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline eerde jan

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #11 Gepost op: 22 augustus 2015, 21:47 »
Super pim.

Offline jbm

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #12 Gepost op: 22 augustus 2015, 23:41 »
heel mooi filmpje Pim, ook ik ben benieuwd naar het verslag.

gr Jan

Offline Robin66

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #13 Gepost op: 23 augustus 2015, 09:02 »
Mooie reis zeg!! Prachtige vergezichten in je filmpje en jullie hebben echt wel door gereden om die afstanden te halen in een kleine 2 maanden! Mooi!

Offline xrvtuur

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #14 Gepost op: 23 augustus 2015, 12:22 »
geweldige reis mannen, mooi om nog eens met de dero te doen ;D
Varadero SD02  2004

Offline PimW

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #15 Gepost op: 23 augustus 2015, 14:03 »
geweldige reis mannen en vrouw, mooi om nog eens met de dero te doen ;D

 ;D

Op een paar stukkies na kun je op de Dero ook die kant uit hoor. Probleem zal de benzine zijn, als ik hoor dat ze hier al niet zo mooi lopen op 95...

Offline Cas

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #16 Gepost op: 23 augustus 2015, 15:28 »
Pim, heb je de hele tocht op film staan of alleen stukjes?
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline PimW

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #17 Gepost op: 23 augustus 2015, 15:43 »
Stukken.

Geen zin in 100 SD kaartjes of laptop mee te slepen en uiteindelijk doe je met 90% toch niks :P


Dit was al een selectie uit 500 filmpies ofzo.

Offline Cas

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #18 Gepost op: 23 augustus 2015, 15:54 »
Klopt, het meeste gooi je weg, kwestie van op juiste moment de camera aan en uit zetten.
Ik maak niet zulke grote tochten, daar heb ik de ballen niet voor en als ik al eens over een verharde weg rijd die vol losliggende steentjes ligt dan zit ik al met zulke samengeknepen billen op de motor, bij de eerstvolgende bocht, dat zelfs de overtrek van het zadel in mijn bilnaad zit.
Maar als ik eens een tocht maak van een paar dagen dan heb ik 2 micro sd kaartjes bij van 64 gig, mijn Windows 8 tablet en een kleine harde schijf zodat ik 's avonds de bestanden kan overzetten.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline PimW

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #19 Gepost op: 23 augustus 2015, 16:04 »
Ik had ''maar'' 32 Gb mee en dat was voldoende.

Proberen de camera regelmatig ff een paar minuten aan te zetten en ver vooruit kijken :D

Uiteindelijk het stuk dat op mij de meeste indruk heeft gemaakt (en ook een stevige indruk in de motor heeft achtergelaten ;D ) heb ik niets gefilmd en maar twee fotos gemaakt. (Dat was hemelsbreed een stukkie van een kilometer, maar heeft 7uur gekost)

Films zijn leuk en fotos mooi maar ik denk niet dat ik die nodig heb voor de beste/slechtste stukken. Die zitten diep in mn geheugen gegrift ;D

Leuk joh vakantie  8)

Offline Cas

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #20 Gepost op: 23 augustus 2015, 16:06 »
Jawel, maar deze films van zulke bijzondere reizen zijn leuk voor de oude dag, het nageslacht en natuurlijk voor ons ;D
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Piet Berden

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #21 Gepost op: 23 augustus 2015, 16:43 »
Hej Pim, het is al een paar keer geschreven, een machtig mooie tocht, veel km's in relatief weinig dagen (zeker als ik naar de ondergrond kijk), machtig mooie filmpje en ben dan ook super benieuwd naar je verslag met veel veel foto's
groet
Piet

Offline wifra

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #22 Gepost op: 23 augustus 2015, 21:25 »
geweldige reis PIM, en leuk filmpje, ben nu al benieuwt naar de rest van het verslag en de rest van de film.

Offline xrvtuur

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #23 Gepost op: 23 augustus 2015, 23:06 »
geweldige reis mannen, mooi om nog eens met de dero te doen ;D

jaja stom stom, excuus aan mevrouw Pim
Varadero SD02  2004

Offline Thinkfuture

  • "We zouden meer kunnen bereiken als we minder voor onmogelijk zouden houden"
  • TCN Lid
  • *
  • Berichten: 445
  • Transalp pd10 '97 zw. T63-banden

  • Ongelezen
    Reacties
Re: Kyrgyzstan
« Reactie #24 Gepost op: 24 augustus 2015, 10:58 »
Super Cool!! Mooi filmpje en fantastische reis.

Je zegt iets over benzine voor de Dero, maar lijkt me sowieso wel opletten met brandstof. Tankstations of plaatsen waar je brandstof kunt krijgen lijken me niet dik gezaaid.

Thanks for sharing!

Marc

Offline PimW

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #25 Gepost op: 24 augustus 2015, 11:05 »
Super Cool!! Mooi filmpje en fantastische reis.

Je zegt iets over benzine voor de Dero, maar lijkt me sowieso wel opletten met brandstof. Tankstations of plaatsen waar je brandstof kunt krijgen lijken me niet dik gezaaid.

Thanks for sharing!

Marc

Jawel hoor, benzine heb je bijna overal. Maar veelal niet beter dan RON 80 en 92.
We reden met op beide motoren 20-24l brandstof maar met 17l en een beetje opletten (of een jerrycan) kom je er ook wel.

In de landen waar wij geweest zijn hoef je je ook niet druk te maken over de kwaliteit van de benzine, die is gewoon goed als je bij de grote pompen tankt.

Het enige verschil is de procedure:
Je mag niet zelf tanken (of je moet snel zijn, dan ben je ze voor  ;D ) en je moet vooraf betalen.

Offline alain

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #26 Gepost op: 29 januari 2016, 16:47 »
Beste Pim,

is je verslag ondertussen reeds klaar? Ik had een gelijkaardige reis gepland voor 2016. Die gaat niet door omdat ik geen geschikte metgezel(len) vond, maar ik wil die reis zeker nog eens maken. Vooral kazachstan (de hitte en het stof) schrikt velen af.


Alain
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline PimW

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #27 Gepost op: 29 januari 2016, 17:11 »
De deadline voor deel 3 is dit weekend, alle delen staan in de Transalper.
Maar als het allemaal af is mag ik het vast ook wel hier ergens publiceren als pdf  (zo niet dan toch ;D ).

Kazachstan is inderdaad erg warm, maar ik vond het uiteindelijk goed te doen. Het hangt een beetje van de route af die je neemt maar de hoofdwegen zijn overwegend goed. Zeker als je meer naar het Oosten rijd word de weg beter en rijd je op Europese kwaliteit asfalt.

Als ik weer die kant op ging zou ik echter kiezen voor de route via Rusland en over Bajkonur doorsteken of zelfs nog verder oostelijk en dan via Charyn Canyon rijden. Er is niet zo heel veel te beleven/zien in Kazachstan als je op doorreis bent was mijn indruk.

Offline scrambler

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #28 Gepost op: 29 januari 2016, 18:38 »
Prachtig filmpje!

Offline Mirko

Re: Kyrgyzstan
« Reactie #29 Gepost op: 31 januari 2016, 18:35 »
Respect voor jou reis Pim. Mooi avontuur.
Yamaha XJR 1300