Da's mooi, Jordy. Al met al een heel avontuur!
Nou wil ik de stemming niet drukken, maar.. 12,4 V op de [volgeladen] de accu in rust, is te weinig! De accu bestaat uit 6 cellen van 2,1 V elk. Samen 12,6 V. Ter vergelijk, Haynes (manual) zegt: 12,3 V op de accu in rust, betekent dat de accu onvoldoende fit is om te blijven gebruiken.
Een gezonde, door de motor zelf geladen, accu meet vaak ergens 12,65-67 V in rust. In rust wil zeggen, na een ruime periode van niet aangesproken te zijn. Meten direct na een laadperiode geeft een hogere waarde omdat het laadcircuit rond 14V zit en de accu daarna maar langzaam terugzakt naar de eigen rustwaarde).
Dat je laadspanning nu [met licht aan] onder de 14V blijft, kan mede duiden op een defect rakende accu. Gelet ook op het feit dat eerder de accu hard heeft moeten werken door een defect in het laadcircuit. Het kan natuurlijk ook zijn dat de accu niet helemaal volgeladen was, maar dat zal dan blijken.
Maak een rit van een half uurtje in de omgeving en meet opnieuw de laadspanning over de polen met draaiende motor en dimlicht aan. Laat daarna de motor een nacht staan en meet dan de spanning over de polen op de accu in rust. Die accu moet dan minimaal 12,6 V meten.
Je hebt nu 2 van de 3 onderdelen vervangen, t.w. dynamo en regelaar. Van de accu weet je het niet zeker, maar hij is een cruciaal onderdeel van dit 'drieluikje'. Leen een bewezen gezonde accu (TCN/forumlid in jou buurt?) en doe beide metingen opnieuw. Kijk of er verschil in zit.
Kortom, weet zeker dat het laadcircuit op alle drie punten binnen de specificatie werkt en het probleem ook echt is opgelost!
Harm