Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Her-opstapper Tansalp XL600V met een vraag

(1/2) > >>

Bartalp:
Hallo,

Sinds afgelopen weekend de trotse eigenaar van een Transalp XL600V uit 1996. Fantastische fiets. Voor de Alp had ik een Kawasaki ZZR 600. Was een prima fiets alleen die houding....... Met 1.98m niet ideaal. De ZZR heb ik in 2007 weggedaan ivm kinderen en aanschaf van een tweede auto. In mijn ZZR periode had ik een aantal malen op een Transalp van een vriend van mij gereden. Sinds dien was ik verkocht. Prima zithouding, (helaas) niet al te veel vermogen maar rijdt heerlijk!!

Deze zomer is het toch weer gaan kriebelen om te gaan rijden. Voordat ik de Alp ging kopen heb ik veel positieve informatie en de typische Alp kwaaltjes en tips op dit forum gelezen en ben tot de aanschaf overgegaan. Ideaal, waarvoor dank! 

Nu dan mijn grijs/zwarte eigen Alp. Helemaal blij mee!! Zal de Alp voornamelijk gaan gebruiken voor woon/werk. Daar is het de ideale fiets voor! Staat 61000 op de teller en is prima onderhouden. Moet er zelf nog nieuwe ketting/tandwielen en voorband op zetten en dan... RIJDEN MAARRRR.

Ik heb meteen een vraag. De vorige eigenaar liet de benzinekraan altijd op reserve staan. Er staat niet op de kap wat ON OFF en RES is. Ik weet nu dat bij RES de pijl richting de achterzijde van de motor wijst. Kan iemand mij dit vertellen?

avh:
- naar boven is on (normaal)
- naar onder is res (reserve)
- naar achter is off

In bijlage vind je een handleiding in pdf-formaat

Bartalp:
Heeee. Dat is bizar. Bij mij kan de kraan allen van links naar rechts (voor, beneden, achter)

Bartalp:
Bedankt voor de handleiding!! Mijn kraan zal een 'andersom' gemonteerd zijn in dat geval. Ga het meteen uitproberen.

Oldtimer:

--- Citaat ---Mijn kraan zal een 'andersom' gemonteerd zijn in dat geval
--- Einde van citaat ---

Onmogelijk, want dan zit de knop aan de binnenkant.
Of je hebt een andere kraan erop zitten en geen originele dus.

Wat wel kan is dat de draaiknop zelf verkeerd gemonteerd is.
Op kop dus.

 8)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View