Auteur Topic: HISS..tip als FI niet dooft,  (gelezen 3480 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline AJRvH

HISS..tip als FI niet dooft,
« Gepost op: 25 augustus 2015, 23:30 »
Een TIP als het lampje op je dashboard FI niet dooft, zodat de startonderbreking niet uitgaat.
Contact uit, startknop ingedrukt houden, contact aan en....starten maar.
Ik kwam het tegen op een een motorforum over het HISS systeem.
Het FI lampje van mijn fiets wilde soms wel en dan weer niet uit gaan. Ik heb er een nieuwe ring in laten zetten, kosten € 112 excl BTW, bleef kuren vertonen. Deze wijze heeft tot nu toe gewerkt. Probeer het eens uit.
« Laatst bewerkt op: 25 augustus 2015, 23:59 door varaderohuibje »

Offline Hooglander1

Re: HISS..tip als FI niet dooft,
« Reactie #1 Gepost op: 16 september 2015, 15:54 »
Ik had zelf dat mijn reservesleutel niet werkte bij mijn Varadero uit 2008. Helaas werkte het trucje niet om de motor wel met die sleutel aan de praat te krijgen.

Uiteindelijk bij een motorzaak de sleutel opnieuw laten inleren bij het HISS systeem voor €25 en sindsdien werken beide sleutels weer :)

Offline AJRvH

Re: HISS..tip als FI niet dooft,
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2015, 19:59 »
Ik had zelf dat mijn reservesleutel niet werkte bij mijn Varadero uit 2008. Helaas werkte het trucje niet om de motor wel met die sleutel aan de praat te krijgen.

Uiteindelijk bij een motorzaak de sleutel opnieuw laten inleren bij het HISS systeem voor €25 en sindsdien werken beide sleutels weer :)

Ja dan ligt het echt aan het sleuteltje. Mijn beide sleutels zijn in orde. Er is soms gewoon een soort communicatiestoring tussen sleutel en contactslot, volgens degene die mijn motor onderhoud kan het komen door zendmasten die op een bepaalde frequentie uitzenden. Dan werkt bij mij bovenstaande manier. Uiteraard kan het je sleutel of antenne zijn. Vaak wordt er geadviseerd de antenne te vervangen, maar is het beter om het eerst op deze manier te proberen voor je een nieuwe antenne aanschaft.

Offline Hooglander1

Re: HISS..tip als FI niet dooft,
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2015, 20:18 »
Ja dan ligt het echt aan het sleuteltje. Mijn beide sleutels zijn in orde. Er is soms gewoon een soort communicatiestoring tussen sleutel en contactslot, volgens degene die mijn motor onderhoud kan het komen door zendmasten die op een bepaalde frequentie uitzenden. Dan werkt bij mij bovenstaande manier. Uiteraard kan het je sleutel of antenne zijn. Vaak wordt er geadviseerd de antenne te vervangen, maar is het beter om het eerst op deze manier te proberen voor je een nieuwe antenne aanschaft.

Ik hoopte dat het een universele manier was om HISS te omzeilen, al kan het ook zijn dat er verschillen zijn in het HISS systeem tussen de eerdere en latere modellen natuurlijk.

Offline AJRvH

Re: HISS..tip als FI niet dooft,
« Reactie #4 Gepost op: 22 september 2015, 08:40 »
Ik hoopte dat het een universele manier was om HISS te omzeilen, al kan het ook zijn dat er verschillen zijn in het HISS systeem tussen de eerdere en latere modellen natuurlijk.

Haha, ja dat begrijp ik. Maar dan wordt het stelen van de motorfiets een eitje. Je sleutel moet wel corresponderen met de HISS antenne.

Offline xrvtuur

Re: HISS..tip als FI niet dooft,
« Reactie #5 Gepost op: 23 september 2015, 09:32 »
Haha, ja dat begrijp ik. Maar dan wordt het stelen van de motorfiets een eitje. Je sleutel moet wel corresponderen met de HISS antenne.

Je sleutel correspondeert niet met de HISS antenne maar met je PGM FI unit. de HISS antenne is alleen maar een doorgeef luikje, die kun je ook zo verwisselen voor een andere, ga je de PGM FI of de sleutel wisselen voor een andere dan moet je ze op elkaar in laten lezen.
Varadero SD02  2004