Techniek > Honda Transalp

Honda Transalp 600v '87 nokkenas kettingspanner

(1/2) > >>

Stefan Fukur:
Hallo allemaal,

Totaal nieuw in de wereld van motoren, maar wel technisch aangelegd ben ik begonnen met mijn prachtige Honda Transalp.

De nokkenas kettingspanner moet vervangen worden, de deksels zijn er af alleen de cilinders zitten er nog op.
Kan iemand mij vertellen tot in hoeverre ik alles demonteren moet en/of links naar afbeeldingen of video die mij verder kunnen helpen?

Tips en tops zijn uiteraard meer dan welkom!

Mijn dank is groot, vriendelijke groet, Stefan

Stefan Fukur:
Ik ben al even verder gegaan, nou is het zo dat wanneer ik spanning op de krukas zet mijn beide dis.ket. spanning verliezen, te veel. Zegt dit iets?

Excuses wanneer mijn berichten te veel worden, wil dit gewoon graag goed- en bovendien zelf gedaan krijgen.

Arjen:
Heb je een werkplaats handboek?

Waffie:
misschien draai je de krukas de verkeerde kant op.

maar als  alles  goed werkt houdt de aanwezige spanner de distributieketting keurig op voorspanning

overigens lijkt  het erop dat  spanners en distributie kettingen slijten als zoete broodjes en van dit alles is natuurlijk niets waar

normaal zit je ruim over de 100000 km  alvorens deze vervangen moeten worden.

maar ieder zijn ding....

echter ik  heb er in al die jaren nog maar bij 1 clubmotor iets aan moeten doen

en dat zegt toch veel over de kwaliteit van de transalp

Stefan Fukur:
Het boek is ondertussen onderweg, ongeduldig als ik ben wilde ik vast een start maken en proberen om alvast zo ver mogelijk te komen.

Krukas draai ik linksom, dit zag ik ergens voorbij komen op dit forum maar hoorde ook al dat bij sommige krukassen rechtsom gedraaid moet worden, zal zo de luchtsleutel weer es proberen.

Bedankt voor de reacties!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View