Auteur Topic: Een mooie toekomstige bestemming Chili  (gelezen 7814 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline TransAlpGhost

Een mooie toekomstige bestemming Chili
« Gepost op: 30 augustus 2015, 20:47 »
Vandaag in de Volkskrant reizen. Maar even via een andere link

Van Noord naar zuid Door chili...
http://www.zuidamerika.nl/chili/highlight/carretera-austral-/

<a href="http://vimeo.com/chile20utdoors" target="_blank" class="new_win">http://vimeo.com/chile20utdoors</a>


http://vimeo.com/chile20utdoors
http://vimeo.com/16014098

Iemand deze al gereden?
« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2015, 21:21 door varaderohuibje »
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Joost

Re: Een mooie toekomstige bestemming Chili
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2015, 12:01 »
Daar heb ik inderdaad ook al eens naar zitten kijken. Lijkt me een erg leuke route. Helaas wilde ik in de zomer en is het dan in Chili winter.. Dus toen helaas afgeschreven, maar wil em zeker een keer (gedeeltelijk) rijden.
XL600V PD10 1999

Offline Oldtimer

Re: Een mooie toekomstige bestemming Chili
« Reactie #2 Gepost op: 30 september 2015, 15:56 »
Jammer,
Ik heb geen fiets  ;D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline TransAlpGhost

Re: Een mooie toekomstige bestemming Chili
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2015, 20:37 »
Nou Oldie, als.dat het probleem is lukt het vast om de trappers.van een Hollandse fiets te vervangen voor een Japans twee kamer hartje met een gezonde sportieve roffel
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Mr_D

Re: Een mooie toekomstige bestemming Chili
« Reactie #4 Gepost op: 11 februari 2016, 16:09 »
Waarom heeft hij vaseline op zijn lens gesmeerd  ;D

Wel een gave route, een vriend van me die studeerde in Chili is vanaf daar naar Colombia gereden op een Honda 125cc.

Opzich een prima fietsje maar mistte volledig beladen en op 3500m hoogte toch wat vermogen  ;D

Offline alain

Re: Een mooie toekomstige bestemming Chili
« Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2016, 09:49 »
Een mooie toekomstige bestemming Chili

En bij uitbreiding: van Alaska naar Vuurland !

Kandidaten gezocht!

Vorig jaar was ik ingeschreven voor deze trip, maar die kon niet doorgaan wegens gebrek aan deelnemers.

In 2017 zou deze opnieuw doorgaan... als er voldoende deelnemers zijn.

Ikzelf ben van plan deel te nemen op mijn Transalp.


Alain
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline TransAlpGhost

Re: Een mooie toekomstige bestemming Chili
« Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2016, 10:29 »
Mij gaat het niet lukken  alain. Maar misschien is het handig om een linkje naar de geboekte reis te posten
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer


Offline TransAlpGhost

Re: Een mooie toekomstige bestemming Chili
« Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2016, 11:11 »
gaaf!
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline xrvtuur

Re: Een mooie toekomstige bestemming Chili
« Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2016, 12:47 »
150 euro per dag, 120 dagen lang... :-\ 
Varadero SD02  2004

Offline alain

Re: Een mooie toekomstige bestemming Chili
« Reactie #10 Gepost op: 13 maart 2016, 18:50 »
Wat mag een droomreis kosten als je er reeds 40 jaar op wacht ?

Het geld is het minste probleem, daar kan je jaren stilletjes voor sparen. (Heb ik gedaan)

Het grootste probleem is je afwezigheid gedurende pakweg 5 maanden. Vrouw en kinderen, hoogbejaarde ouders, de job.

En dan terugkeren. Het is niet evident om dan terug de draad op te nemen. Vrouw bij een ander, vader of moeder ondertussen overleden, job kwijt.

Ikzelf doe dit op een keerpunt van mijn carrière, met het pensioen op korte termijn in zicht.

Anderen zijn jonger en pakken het anders aan, zoals Peter, Jurgen en Pim, en zoals mijn eigen dochter die na haar studies 9 maanden met de rugzak door Azië gereisd heeft.


Alain
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2016, 19:01 door alain »
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline alain

Re: Een mooie toekomstige bestemming Chili
« Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2016, 18:57 »
Ik overweeg om na afloop van mijn reis mijn motor niet opnieuw terug te laten brengen naar Europa vanuit Buenos Aires.

Ik zou die ter plaatse kunnen verkopen aan een lokale handelaar, of aan een Europeaan die Zuid-Amerika wil afreizen op een Transalp, en aldus zelf heel wat kosten (transport of motorhuur) uitspaart.

(Ik heb hier thuis nog een tweede reserve Transalp klaar staan)


Alain



PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Cas

Re: Een mooie toekomstige bestemming Chili
« Reactie #12 Gepost op: 13 maart 2016, 19:54 »
150 euro per dag
Ik ben het met Alain eens, als ik, hopelijk volgend jaar, een tochtje Scandinavië ga doen ben ik ook 150 euro per dag kwijt, overnachtingen, benzine etc.
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2016, 19:56 door Cas »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline xrvtuur

Re: Een mooie toekomstige bestemming Chili
« Reactie #13 Gepost op: 13 maart 2016, 20:40 »
bij die 150 p/d zit de benzine, lunch, vluchten en allerlei belastingen nog niet inbegrepen, kortom er komt nog veel geld bij, alles bij elkaar is dit een hele dure reis, even afgezien van het feit of je vijf maanden van huis zou willen omdat je vrouw bij terugkomst misschien bij een ander zit zijn er hier denk ik niet veel mensen die dit kunnen betalen. Jou scandinavie reisje kun je daar niet mee vergelijken Cas, Mijn drie weken scandinavie met ruim 9000 km kostte rond de 3000 euro, vind ik nogal wat anders als 20000+. En mijn vrouw zat ook nog gewoon op me te wachten toen ik terug kwam ;)
Varadero SD02  2004

Offline Cas

Re: Een mooie toekomstige bestemming Chili
« Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2016, 20:42 »
Jou scandinavie reisje kun je daar niet mee vergelijken Cas, Mijn drie weken scandinavie met ruim 9000 km kostte rond de 3000 euro, vind ik nogal wat anders als 20000+. En mijn vrouw zat ook nog gewoon op me te wachten toen ik terug kwam ;)
Daar heb je gelijk in Arthur, maar 150 per dag is toch 150 per dag.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline alain

Re: Een mooie toekomstige bestemming Chili
« Reactie #15 Gepost op: 13 maart 2016, 21:02 »
Zo een reis is er één van 'once in a lifetime'. Ik ben niet van plan om na eerst veertig jaar te dromen, zo ik nog een tijdje mag leven, nog eens dertig jaar te treuren dat ik die reis nooit gemaakt heb.

Sommigen kiezen voor het dagelijks genot zoals roken, een pintje, of een lotje van de loterij, ook veertig jaar lang.

Maar het dromen was tot nu toe ook al leuk ! Al veertig jaar !


Alain



PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Cas

Re: Een mooie toekomstige bestemming Chili
« Reactie #16 Gepost op: 13 maart 2016, 21:06 »
Zo een reis is er één van 'once in a lifetime'. Ik ben niet van plan om na eerst veertig jaar te dromen, zo ik nog een tijdje mag leven, nog eens dertig jaar te treuren dat ik die reis nooit gemaakt heb.

Sommigen kiezen voor het dagelijks genot zoals roken, een pintje, of een lotje van de loterij, ook veertig jaar lang.

Maar het dromen was tot nu toe ook al leuk ! Al veertig jaar !


Alain

Ik ben stikjaloers, maar zo'n reis zit er voor mij helaas niet in.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline EelkoL

Re: Een mooie toekomstige bestemming Chili
« Reactie #17 Gepost op: 13 maart 2016, 21:24 »
Doen als het kan Alain!

Dit soort dingen gaat nooit zonder slag of stoot, maar als je dit echt wilt, gunnen de mensen om je heen je dit vast. No guts no glory, leven is het meervoud van lef, zo zijn er voldoende uitdrukkingen die van toepassing zijn op jouw afweging. Je krijgt er vast geen spijt van!
'99 TA

Offline xrvtuur

Re: Een mooie toekomstige bestemming Chili
« Reactie #18 Gepost op: 13 maart 2016, 22:13 »
ja snap ik, als ik de poen had zou ik het ook doen hoor
Varadero SD02  2004