Techniek > Honda Transalp
Airbox mod of ervaring met xl650v Airbox op xl600v
rosiaantje:
Heren en dames alpers,
Heeft een van jullie ervaring met Airbox/luchtfilterhuis modificaties?
Weet dat ik ergens er iets over gelezen heb maar kan het niet meer vinden.
Mij staat nog bij dat er in dat tread een discussie gaande was over k&n filters.
En dat na plaatsing de snorkel van t huis verwijdert zou moeten worden.
Daar naast boorden sommigen nog extra gaten in het huis om meer lucht bij het filter te laten komen.
Mocht een van jullie hier ervaring mee hebben hoor ik het graag.
Een vriend gaf ook aan dat een xl650v filterhuis order de tank misschien zou passen.
Iemand hier ervaring mee?
Het komt op een XL600v met open uitlaat. Welke dan opnieuw gejet en afgesteld zou worden op de testbank.
Gr rosiaantje
Brombeer:
Dag Rosiaantje,
Met welk doel precies wil je deze modificatie doorvoeren..?
Bromz
rosiaantje:
hoi bromz,
Dank voor de reactie.
Zal proberen een lang verhaal kort te maken.
Mijn alp is een '90 welke een opfris/verbouwing achter de rug heeft. (sleutelen is hobby ;-) )
Nu heb ik al een open pijp gemonteerd zitten.
Hier door merk ik dat de motor te arm loopt.
Nu zou ik ook graag iets meer vermogen uit het blok trekken. (weet dat het maar marginaal is)
Hier wil ik best iets in investeren.
Vaak wordt dan gesproken over opnieuw jetten / dynojeten en een K&N filter.
Wat relatief goedkopen opties zijn in verhouding tot modificaties aan het blok.
Zoals ik al aan gaf kan ik de tread over het k&n filter niet meer vinden. (heb zo veel gelezen en er is zo veel te vinden op t forum)
In deze tread sprak men over het punt dan het luchtfilterhuis van een alp ondanks het verwijderen van de snorkel nog te astmatisch zou zijn.
En dat er met wat extra mods aan de box nog een marginale winst te halen was.
Het idee van het 650 filterhuis was ook om hier een k&n of pipercross filter in te zetten.
Met als voordeel dat de plek van het oude huis vrij komt voor andere spullen.
Afgesteld worden moet en de carb's toch en zit te denken om dit door iemand met ervaring / testbank te laten doen.
Het komt dus neer op vermogens winst en een beter lopende motor.
Vroeg me af of er al mensen waren die hier ervaring mee hebben (dit soort mods)
rosiaantje
PimW:
Ik denk dat de tank je niet genoeg ruimte geeft voor een filter. Maar ik heb het nooit daadwerkelijk getest.
Volgens mij moet je dan meer ruimte maken onder/in de tank.
rosiaantje:
Hoi PimW,
Dat gevoel kreeg ik al kijkend naar foto's van de 650 Airbox.
Dat gaat hem dus niet worden 😉 maar dacht misschien iemand met een creatieve oplossing haha.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie