Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Her-opstapper stelt zich voor en zoekt motorrijders in de kop van Noord-Holland

(1/2) > >>

Peter2527:
Hallo,

Ik ben Peter, 50 jaar en woon in Juliandorp.  Na ruim 20 jaar niet meer gereden te hebben (na een ernstig motorongeval), ben ik sinds vorige week trotse bezitter geworden van een Honda Transalp XL650V. Wel weer even wennen hoor, een Transalp rijdt toch weer heel anders dan mijn vorige motor, een Honda Dominator.

Mijn plan is om af en toe Allroad en Offroad ritten te gaan rijden en zelf het onderhoud aan de motor uit te voeren. Het liefst zou ik mijn oude passie (motorrijden) samen met andere motorrijders delen.

Voor het uitvoeren van het onderhoud beschik ik over een garage en het benodigde gereedschap. Voor de winterstop (ik ben wel een “mooi weer rijder”) wil ik de motor een grote onderhoudsbeurt geven. Dat wil zeggen; motor- voorvork- remolie, koelvloeistof, bougies en lucht- en oliefilter vervangen. Remmen nakijken op slijtage en eventueel remblokken vervangen. (Ketting en tandwielen zijn vernieuwd).

Aangezien ik wel handig ben, maar niet heel ervaren, wil ik vragen of iemand mij op weg kan helpen met het onderhoud. Op het forum heb ik inmiddels al gelezen dat er mogelijkheden zijn voor zelfsleutelsessies in Alphen a/d Rijn, Sprundel of Elburg bij Rob, Ad of Hans. Helaas ligt dit voor mij (vanuit Julianadorp, gemeente Den Helder) niet direct naast de deur. Graag zou ik bijvoorbeeld hulp willen hebben bij het onderhouden van de remmen en het vervangen van de rem- en voorvorkolie.

Zijn er in de kop van Noord-Holland motor(Transalp)rijders die;
•   af en toe gezamenlijk toertochten willen rijden?
•   mij op weg kunnen helpen bij het uitvoeren van groot onderhoud? 

Alvast bedankt voor eventuele reacties,
Peter

Rob de Bob:
Welkom en mooie motor!

Ik woon niet in de buurt (Breda) en heb helaas nog zeer weinig ervaring met sleutelen (maar dat komt nog  ;)).

wimj:
Welkom vanuit Langedijk! Dapper dat je het rijden weer oppikt.  Sleutelen hoef je van mij niet te verwachten, rijden is meer mijn ding!

Kom eens langs bij SCW (stamcafe west), zie betreffend draadje.

Jacco02:
Hoi peter,

Welkom hier. Ik woon in Twisk en samen met mijn vriendin die ook motor rijd doen wij als ons onderhoud zelf. Ik wil je best wel een middag komen helpen met je remmen of iets dergelijks. Stuur maar een bericht als je je dat wat lijkt.

TransAlpGhost:
Die ziet er nog erg strak uit en met luxe zadel.

Welkom, wel van een noordhollander maar de zaanstreek is dan niet direct in de buurt.

Maar onderhoud en rijden is leuk.

Via het stamcafé west kun je ook weer makkelijker op regio rij maatjes zoeken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View