Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Voorstellen Transalp 600 Broaaap

(1/7) > >>

blok:
Goedemiddag,

ik ben Tino, 22jaar uit Woerdense Verlaat 8)

sinds januari 2014 ben ik het bezit van een transalp 600, deze heb ik overgenomen van een forum lid (een vriend van mij: Royal club) hij heeft al wat aanpassingen gedaan zoals de Supermotard wielen. ( zie hier zijn topic: http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=10550.0) na de aanschaf ben ik nog iets verder gegaan met het naar mijn zin maken van de transalp


* Km teller is nu werkend doormiddel van een honda fmx650 wormwiel (teller is nu preciezer dan origineel!!)
* wilbers achterschokdemper
* voor veren van hyperpro, progressief
* nieuwe knijptoeter
* stralen, poedercoaten
* motorblok gespoten met VHT lak
* bestikkering
* sinterstaal remblokken en schijf
* laser pro duro open demper
* preload adjusters
* supermotard voorspadbord
* bijrijder voetsteun iets opgelengt anders smolten de schoenen van de bijrijders
* telefoon steun inclusief 12V plug
* taartschep aan de achterkant vervangen voor een Led achterlicht
* zadel laten verhogen en bekleden
wat ik nu nog wil doen zijn de carbs afstellen en de airbox mod uitvoeren ( maar daar hoop ik eerst wat informatie voor te scoren op dit forum). ;)

voor de aanpassingen:

na de aanpassingen:




Oldtimer:
Ziet er inderdaad heel anders uit dan de standaard Alp.
Maar ben wel benieuwd naar de wegligging van deze motor.
Voor en achterwiel zijn even groot zo te zien.
Wat is er aangepast in de stand  en/of lengte van de veren. ??

Voor het afstellen zijn er momenteel verschillende topics open, dus zoek even onder techniek algemeen.

The Headless Horseman:
Welkom hier Tino  :) Leuke aanpassingen aan je Alp   8)


--- Citaat ---preload adjusters

--- Einde van citaat ---

Dit is een aanpassing in de voorvork toch?
Kun je hier iets meer over vertellen?

Bedankt vast en grtz,
René

blok:
Ja het is iets wat anders dan een standaard Transalp.

de wegligging is super, een hele verbetering ten opzichten van een standaard transalp. het zwaarte punt is iets meer naar voor gekomen maar dit is te verwaarlozen op de voorvering. zowel voor als achter is nu 17 inch. de veerpoten zijn origineel daarnaast zitten er progressieve veren in die ik afgesteld heb met 120mm vulbussen en preload adjusters. de modificatie wat betreft progressieve veren is al een hele verbetering zeker om daarnaast nog eens naar een 17 inch bredere velgring te gaan.
op een bochten stuk kan ik de racers en supermotard motoren goed bijhouden. de personen die met mijn transalp gereden hebben zijn er heel goed over te spreken. zeker wat betreft wegligging, veerweg, remmerij en zit positie.

bedankt, ga ik zeker in de gaten houden!

blok:
het is een aanpassing zodat je de voorveerspanning kan instellen. je drukt gewoon weg je veering strakker of losser afhankelijk van je gewicht. ze zijn te bestellen op ebay

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View