Ik ben het met Waffie en Oldtimer eens. Het kán gebeuren. De dealer vind ik echter wel een rare kwibus.
Persoonlijk zou ik van mijn dealer verwachten dat hij of gewoon verantwoordelijkheid neemt. Dat kost een moer en een bos bloemen, daarnaast waarschijnlijk berichtgeving over een prima dealer als resultaat, onder het kopje shit happens.
Waar ik ook tevreden mee zou zijn is wanneer de dealer samen met mij naar een haalbare oplossing gaat kijken. Die moer vind je nooit meer terug, dus dat is totale onzin. Daarmee lijkt de dealer zich een beetje als kwibus te gedragen, al is het zo dat we hier het verhaal natuurlijk maar van één kant horen. Kortom: lastig!
Er had iemand zijn nek kunnen breken......"niet aan de orde" zegt Ad, maar wat nu als dat ook was gebeurd? Ook niet aan de orde dan?
Nee, wat Waffie (denk ik) bedoelt is dat het niet handig is om nú conclusies te gaan trekken over dingen die mógelijk zouden hebben kunnen gebeuren misschien ooit een keer. Ik zou daar in ieder geval niet aan beginnen, want dat eindigt waarschijnlijk thuis onder een dekbed en nooit meer buiten komen, want stel je voor...
Omdat je dealer slordig is alles maar zelf gaan doen... daar zet ik ook wel vraagtekens bij. Sommige dingen vereisen gewoon vakmanschap, de (mis)inschatting dat je alles wel zelf kan lijkt mij minstens zo gevaarlijk als een slordige dealer. Dat risico moet je dus wel zelf en weloverwogen nemen (lees: eerlijk zijn tegen jezelf).
Ik zou maar blij zijn dat het goed is afgelopen en het snel proberen te vergeten
Dit.