Auteur Topic: Nieuw  (gelezen 4994 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Adriaan

Nieuw
« Gepost op: 18 september 2015, 15:16 »
Beste allemaal,

Zins afgelopen weekend ben ook ik de trotse bezitter van een Transalp 600.
Ik ben bezig met mijn motorrijbewijs die ik hopelijk volgende maand opzak heb.
Wil de motor puur voor plezierritjes gaan gebruiken, s'avonds en in het weekend.
Preventief wil ik de kleppen stellen, nieuwe bougies, olie plus filter vervangen (hoort hier nog meer bij?)
Inmiddels al heel wat op het forum rondgelezen, leuk en leerzaam  :)

Groet Adriaan.


Offline de sjeng

Re: Nieuw
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2015, 15:23 »

Welkom!

Oewww dar roostertje voor de koplamp gunde ik mij wel.  :D

Offline luwe

Re: Nieuw
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2015, 20:23 »
veel wille op de alp en welkom :)

Offline Adriaan

Re: Nieuw
« Reactie #3 Gepost op: 18 september 2015, 20:30 »
Thx!

Rooster voor de koplamp vind ik ook wel mooi maar de manier van vastzetten minder... Vol in de Kuip geschroefd  ???
Weet iemand trouwens een plek waar ik wat documentatie van de motor kan vinden met info als klepspeling e.d.

Groet Adriaan

Offline The Headless Horseman

Re: Nieuw
« Reactie #4 Gepost op: 18 september 2015, 20:44 »
Welkom hier Adriaan! En veel plezier gewenst met de Alp  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Sandra

Re: Nieuw
« Reactie #5 Gepost op: 18 september 2015, 21:27 »
Beste allemaal,

Zins afgelopen weekend ben ook ik de trotse bezitter van een Transalp 600.
Ik ben bezig met mijn motorrijbewijs die ik hopelijk volgende maand opzak heb.
Wil de motor puur voor plezierritjes gaan gebruiken, s'avonds en in het weekend.
Preventief wil ik de kleppen stellen, nieuwe bougies, olie plus filter vervangen (hoort hier nog meer bij?)
Inmiddels al heel wat op het forum rondgelezen, leuk en leerzaam  :)

Groet Adriaan.


Wat een mooie uitvoering is dat, wat glimt ie zeg!
En dat roostertje... :P.....
[img]http://img684.imageshack.us

Re: Nieuw
« Reactie #6 Gepost op: 19 september 2015, 00:09 »
Welkom Adriaan. Ziet er mooi uit hoor  8) waar heb je trouwens die stoere adventure lichtjes vandaan?
Honda XLV600 1987
Honda XLV600 1991
Kawasaki KDX 250 1992
Honda CR 250 1991
Suzuki GSXR 750 1998
Honda VFR 750 1991

Offline Adriaan

Re: Nieuw
« Reactie #7 Gepost op: 19 september 2015, 08:39 »
Hoi Jeroen,

Geen idee waar die extra lichten vandaan komen, zo heb ik hem gekocht... Althans.
Boven die lichten zaten nog van die metalen legerkoffertjes gemonteerd. Op de rekjes van de zijkoffer zat Een hakbijl en aan de andere kant een legerschep. Zo heb ik nog een sigarettenaansteker op een wonderlijke plek en de nodige 12v aansluitingen  ::) Zoals je kan zien is alles wel lekker aangesloten  :o









Offline Cas

Re: Nieuw
« Reactie #8 Gepost op: 03 oktober 2015, 17:11 »
Welkom Adriaan. Ziet er mooi uit hoor  8) waar heb je trouwens die stoere adventure lichtjes vandaan?

http://nl.aliexpress.com/item/1-PCS-30W-2-Color-Motorcycle-Motorbike-Headlight-1200LMW-High-Low-Beam-Flash-CREE-U2-LED/32394863658.html?ws_ab_test=201556_2,201527_3_71_72_73_74_75,0_0

Ik heb er ledlampen van Alie express opgezet.

1 was nieuw en 1 was al gebruikt en daarvan was het beugeltje een beetje lam en de lamp hing dus na verloop van tijd aan het draadje te bengelen. Daarna 2 gaten door de valbeugels heen geboord, een lange bout en een dikke rubberring en de boel zit muurvast en wijst een klein beetje naar beneden.

Aan de achterzijde zit een foeilelijk wit kapje, dat heb ik er af geschroefd en vervangen door een zwart plaatje dat ik uit de achterzijde van een cd doosje heb geknipt.

Als je de lampen via een schakelaar aansluit heb je dimlicht, weer de schakelaar omzetten dan heb je grootlicht en weer de schakelaar omzetten dan heb je knipperlicht, en dan wordt je door oom agent ook meteen aan de kant gezet.
De lampen worden ook erg warm en dus een hoog stroomverbruik.
Ik heb van beide lampen de condensator eruit geknipt en de eindjes aan elkaar gesoldeerd en nu heb ik alleen nog groot licht en de lampen worden niet meer warm.

Ik heb zojuist nog contact opgenomen met het plaatselijke politiebureau om te vragen of het voeren van deze verlichting wordt gedoogd of dat het een bekeuring oplevert. De dienstdoende agent kon mij niet helpen, hij wist het niet maar zou bij collega's informeren en het mij alsnog laten weten.
Hieruit kun je volgens mij meteen concluderen dat je deze verlichting overdag gerust kunt voeren.   
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Nieuw
« Reactie #9 Gepost op: 04 oktober 2015, 16:30 »
En nu maar hopen dat je niet gaat vallen.
De valbeugel kan je in elk geval niet meer helpen om je plaatwerk heel te houden.. >:D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Nieuw
« Reactie #10 Gepost op: 04 oktober 2015, 17:44 »
Het zal wel meevallen Marien, de eerste klap wordt hier opgevangen en dat punt steekt een heel eind naar buiten, dat beugeltje waar de lamp op zit doet maar weinig.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Oldtimer

Re: Nieuw
« Reactie #11 Gepost op: 05 oktober 2015, 10:10 »
Gelukkig maar Cas,
Zonde anders van je mooie plaatwerk toch.
Ik heb even naar jouw lampjes gekeken.
Waar had je de info vandaan om hem zo te schakelen.
Ik heb zelf een iets ander setje liggen wat na elke keer aan/uit naar een ander programma gaat.
Nog niet gevonden hoe dat te omzeilen.

PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Cas

Re: Nieuw
« Reactie #12 Gepost op: 05 oktober 2015, 13:13 »
Mijn valbeugels hebben hun geld al dik terugbetaald. Toen vorig jaar mijn middenbok brak viel de Dero om en bleef liggen op die "punt". Daar was een beetje coating vanaf maar voor de rest helemaal geen schade. Ik moet er niet aan denken als de valbeugels er niet op hadden gezeten, dan had ik het met 1000 euro niet gered.

Van de lampen had ik geen info of een schema en ik heb geen bal verstand van elektronica.
Ik had 2 lampen en moest altijd eerst aan de voorkant kijken op welke stand ze stonden, dat schiet niet op.
Verder werden de lampen erg warm (er zat zelfs koelpasta achter de printplaat) en dat schiet ook niet op, veel te hoog stroomverbruik.
Ik heb van 1 lamp de printplaat eruit gehaald en gekeken welk onderdeel ik er het makkelijkst uit kon slopen, dat was alleen de condensator ;D
Toen deed de lamp dus niets meer, daarna de 2 eindjes aan elkaar gesoldeerd en voila, een volle bak licht met nog maar 1 stand en geen warmteontwikkeling meer.
Puur mazzel dus :))
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.