Techniek > Honda Transalp

Hoe vaak breekt ketting?

(1/2) > >>

Ralph:
Misschien een wat rare vraag, maar toch. Ik ga in november de Amsterdam-Dakar Challenge rijden, dwars door de Sahara naar Senegal, waar mijn Transalp geveild wordt voor Riders for Health. Nu wil ik de essentiële reserveonderdelen meenemen, maar ik twijfel over een ketting en tandwielset. Dat is toch 130 euro en de kans dat een ketting breekt is klein, toch? Of is dat een toch wel regelmatig voorkomend probleem? Ik hoor graag jullie ervaringen en advies.

Danielb:
He Ralph jij hier  ;D

als je goed smeert en geen stenen gaat vreten overkomt je ketting niets

PimW:
Ik zou me eerder druk maken over de staat van de ketting nu en tegen het eind van je trip.

Zou geen reserve meenemen, hooguit een paar extra schakeltjes mocht hij breken (kan ik me niet voorstellen). Zou eerder overwegen om de set hier te vervangen.

Jeroen:
Bij mij breekt mn ketting 1x per elf jaar..... maar ik rij de laatste jaren niet zoveel meer dus dat zal wel meer worden....

robgoesdakar:
Ik rij nu al jaren veel motor, waaronder ook rally's en heb pas 1x een gebroken ketting gehad tijdens een offroad ritje van de KNMV.
Maar dat kwam eigenlijk ook nog alleen maar omdat de ketting te strak gespannen was en de boel bij de landing na een klein sprongetje knapte.

Geen zorgen over maken dus.
Je kunt wat schakels meenemen, maar zelfs dat lijkt een beetje overbodig. Gewoon met een nieuwe ketting vertrekken, dan komt het wel goed.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View