Auteur Topic: Challenge Transalp 600V  (gelezen 2674 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ralph

Challenge Transalp 600V
« Gepost op: 22 september 2015, 16:08 »
Op 7 november stap ik op mijn Transalp 600V voor de 7.000 kilometer lange Amsterdam-Dakar Challenge. In drie weken rijden wij door 10 landen, dwars door de Westelijke Sahara en Mauritanië. We hopen zonder kleerscheuren, botbreuken of ontvoeringen te eindigen in de hoofdstad van Senegal. Van daar is het nog een laatste etappe naar Banjul, Gambia, waar onze motoren op 28 november geveild zullen worden.

De volledige opbrengst van die veiling doneren we aan Riders for Health, een internationale non-profit organisatie die off-road motoren inzet om vitale gezondheidszorg te geven aan mensen op de meest afgelegen plekken in Afrika. De organisatie levert niet alleen de motoren, maar leert gezondheidswerkers ook in moeilijk begaanbaar terrein te rijden en de motoren te onderhouden. Meer info vind je op www.riders.nl.

Over ons project en de trip verschijnt een reportage in Nederlands mooiste mannenblad JFK, en ook de motorbladen besteden er aandacht aan. Via de Facebookpagina van onze motorclub Numbnut Motorcycles houden we iedereen op de hoogte van het wel en wee, de lol en het afzien, het zandhappen en het doorbijten.

Om te zorgen dat mijn Transalp Gambia haalt, ben ik nog op zoek naar een set valbeugels, een set verstralers (LED) en een set handbeschermers. (Met dat laatste bedoel ik niet de standaard plastic kapjes, maar die van Acerbis of een dergelijk merk, die aan twee kanten aan het stuur vast zitten.)

Mocht je een van deze items in je schuur hebben liggen en je steentje willen bijdragen aan dit mooie project, laat het dan alsjeblieft even weten. En voor de duidelijkheid: de volledige opbrengst van de bike gaat naar Riders for Health: alle kosten voor de Challenge betaal ik helemaal zelf.

 Je bijdrage wordt enorm gewaardeerd!

Groet,

Ralph
« Laatst bewerkt op: 22 september 2015, 16:40 door Ralph »

Offline The Headless Horseman

Re: Challenge Transalp 600V
« Reactie #1 Gepost op: 22 september 2015, 22:03 »
Hi Ralph,

Mooie reis en mooi doel ook  8)
Aan de gevraagde items kan ik je helaas niet helpen, sorry!

Ik wens je een goede en veilige tocht en veel plezier onderweg. Dat je Alp maar veel geld op mag brengen voor het goede doel  :)
Misschien een mooi verslag hier als je weer terug bent?

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Brombeer

Re: Challenge Transalp 600V
« Reactie #2 Gepost op: 22 september 2015, 23:22 »
VET!


Veel plezier!  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin