Auteur Topic: vertraging op richtingaanwijzers  (gelezen 6617 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Red78

vertraging op richtingaanwijzers
« Gepost op: 09 oktober 2015, 20:44 »
hey,

ik merk dat wanneer ik mijn richtingaanwijzers gebruik zij steeds met een vertraging van 1 à 2 seconden pas werken. is dit meer voorkomend? wat valt er aan te doen?

thanx alvast!

Offline Paul

Re: vertraging op richtingaanwijzers
« Reactie #1 Gepost op: 09 oktober 2015, 21:05 »
siliconen spray in spuiten 

Offline The Headless Horseman

Re: vertraging op richtingaanwijzers
« Reactie #2 Gepost op: 09 oktober 2015, 21:39 »
Heb ik ook gehad en opgelost door een nieuw knipperrelais te plaatsen  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline eerde jan

Re: vertraging op richtingaanwijzers
« Reactie #3 Gepost op: 09 oktober 2015, 22:45 »
Stuurschakelaar schoonmaken. Ik heb het ook gehad, heb toen de stuurschakelaar uit elkaar
gehaald met behulp van de uitleg hier op het forum en hij heeft nog nooit weer vertraging gehad. ;)

Offline Red78

Re: vertraging op richtingaanwijzers
« Reactie #4 Gepost op: 09 oktober 2015, 22:55 »
Ok bedankt! Heb je misschien nog een link naar die uitleg?  ::)

Offline eerde jan

Re: vertraging op richtingaanwijzers
« Reactie #5 Gepost op: 10 oktober 2015, 08:12 »
Staat in een how to bij techniek algemeen.
Hoe ik die link hier krijg weet ik niet.

Offline Oldtimer

Re: vertraging op richtingaanwijzers
« Reactie #6 Gepost op: 10 oktober 2015, 10:14 »
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Brombeer

Re: vertraging op richtingaanwijzers
« Reactie #7 Gepost op: 10 oktober 2015, 10:23 »
Staat in een how to bij techniek algemeen.
Hoe ik die link hier krijg weet ik niet.

Here's How-to:

- ga naar betreffende pagina en kopieer het adres in je browser zoekbalk

- ga naar de betreffende pagina/board/topic/reactie waar je de link wilt neerleggen

- in het schrijfvlak, zet de cursor op de plek waar je de link wilt laten zien

- boven de emoticons, klik de button 'voeg hyperlink toe', daarna knippert de cursor tussen ' [ url ] [ /url ] '

- plak het gekopieerde adres op de plek van de cursor (ctrl-v) en dan krijg je dit:

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=6573.0

Als je erop klikt kom je op bedoelde pagina terecht.


En het kan er zelfs nog aantrekkelijk en slim uitzien, zoals op deze manier (klik maar!)

- waar je eerst tussen de 2 blokjes ' [url] ' je link kopieerde, schrijf je nu je woord of tekst zoals je dat wilt laten zien.

- vervolgens, ga met de cursor naar het eerste blokje ' [url] ' en zet hem achter de 'l' van url, type nu leesteken '=' en kopieer dan het webadres.

Als het nog niet helemaal duidelijk is nu, klik dan in deze post op 'citaat' en kijk hoe het er staat, want dat laat-ie dan zien.


Bromz

« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2015, 10:33 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Red78

Re: vertraging op richtingaanwijzers
« Reactie #8 Gepost op: 12 oktober 2015, 18:06 »
deze kan er voor dienen?

http://www.ebay.fr/itm/Universal-3-Pin-LED-Flasher-Relay-12V-150w-Motorcycle-Indicator-/121775710486?hash=item1c5a65e116

alvast bedankt!

had er siliconespray in gedaan, helpt niet. wel hoor ik, laat ons zeggen achter de teller, een zacht gekraak/gekreun (ok, ik verwacht al grappen...) , alsof de richting aanwijzer moeite moet doen om op gang te komen.
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2015, 18:42 door Red78 »

Offline Red78

Re: vertraging op richtingaanwijzers
« Reactie #9 Gepost op: 12 oktober 2015, 18:50 »
in mijn bewerkt bericht schreef ik het resultaat. ik had weinig baat bij de siliconespray.

Offline Cas

Re: vertraging op richtingaanwijzers
« Reactie #10 Gepost op: 12 oktober 2015, 19:06 »
Ik vrees toch dat je de schakelaar open moet maken Red. De hele boel goed schoonmaken en dan een dun smeermiddel erop dan niet kan stollen bij lage temperaturen. Velen geven hier al aan dat dat de oorzaak is en het artikel in deze link ook.
http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=17603
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Red78

Re: vertraging op richtingaanwijzers
« Reactie #11 Gepost op: 12 oktober 2015, 19:37 »
dan zet ik mij er morgen nog eens aan, ik had nu de schakelaar wat gelost en ertussen, als hij open was, wat spray gespoten.
pffeew, staat er momenteel al een Shovelhead en een Lambretta op de bank. dat wordt buiten klussen aan de Alp!  ;)

Offline Cas

Re: vertraging op richtingaanwijzers
« Reactie #12 Gepost op: 12 oktober 2015, 19:47 »
De contacten zitten vaak ingesloten en als je de schakelaar gaat inspuiten komt het product niet op de contacten.
Als hier dik vet opzit dat nog dikker wordt door lage temperaturen en je zet je richtingaanwijzer aan dan zakken de contacten langzaam naar elkaar toe voordat ze contact maken, dit veroorzaakt de vertraging.
Je schakelaars af en toe eens openmaken en schoonmaken kan trouwens nooit kwaad, zo gaan ze veel langer mee en een nieuwe originele schakelaar is erg duur.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Red78

Re: vertraging op richtingaanwijzers
« Reactie #13 Gepost op: 13 oktober 2015, 16:43 »
ja Cas, vandaag nog maar eens even helemaal opengepleurd en ja, er is nu echt verbetering. met het koude weer deed mijn richtingaanwijzer er echt de volle 7 sec over om aan te schieten. dat is nu gereduceerd tot 1 seconde. niet slecht!  8)

Offline Cas

Re: vertraging op richtingaanwijzers
« Reactie #14 Gepost op: 13 oktober 2015, 17:36 »
Lambretta op de bank. dat wordt buiten klussen aan de Alp!  ;)

Mijn lamborghini neemt ook al mijn binnenruimte in beslag en ik moet ALTIJD buiten klussen, erg lastig. :)
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Red78

Re: vertraging op richtingaanwijzers
« Reactie #15 Gepost op: 14 oktober 2015, 07:19 »
ik merk toch een verschil wat plaats inname betreft...  ;)

Offline AJRvH

Re: vertraging op richtingaanwijzers
« Reactie #16 Gepost op: 14 oktober 2015, 16:42 »
Bij mij ging de richtingaanwijzer pas aan na de inhaalmanoevre.  ;)  Ik gebruik altijd WD 40. Sinds dien geen vertragingen meer. Superspul.

Offline Cas

Re: vertraging op richtingaanwijzers
« Reactie #17 Gepost op: 14 oktober 2015, 17:30 »
ik merk toch een verschil wat plaats inname betreft...  ;)

Ik denk dat je meer de aandacht trekt als je op de Lambretta rijdt dan in de Lamborghini Red ;D, daar moet je zuinig op zijn.
Maar dat ben je blijkbaar ook als je buiten moet klussen omdat dit kunstwerk binnen staat :o
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Red78

Re: vertraging op richtingaanwijzers
« Reactie #18 Gepost op: 15 oktober 2015, 19:12 »
alle vertraging is eruit! top tip jongens!! bedankt nogmaals! 8)