Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Voorstellen AT en TA rijder

(1/14) > >>

James Bond:
Hallo,

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Steven, ben achter in de veertig en woonachtig in Borne. Ik werk als technisch ontwerper bij een groot wegenbouwbedrijf. Ik heb sinds 2013 een AT van 1997 in mijn bezit en sinds dit voorjaar een projectfiets, een TA600 uit 1987. Ik volg deze site dus al sinds 2013. Helaas rij ik weinig motorkilometers per jaar circa 4000km denk ik.

In een note-dop: eerst op Honda brommers gereden (C-310, SS-50 daarmee 4x naar de Cote d'Azur gekacheld). Na mijn 20ste ben ik begonnen op een Suzuki DR400, een Guzzi V1000SP (import, te log, te onbetrouwbaar), een Honda 650 Dominator (10jr gehad), BMW K100  uit 1985 (10jr gehad,  saai maar verder prima) en nu sinds 2 jaar mijn vroegere droomfiets: een AT uit 1997 !!

Dit voorjaar heb ik een projectfiets erbij gekocht voor ca 500 piek: een TA uit 1987 met een tik in het blok. Ik dacht, ooooh ff kleppen stellen, maar daar was de tik veel te hard voor..
Vervolgens een ander blok gekocht (uit 1996) en die erin gehangen, pro-link helemaal opgeknapt, div. spuitwerk, nwe voorband, trommelremschoenen, inlaatrubbers, vorkolie, voorvorkhoezen, voorband etc. etc.  Reden: ik miste het sleutelen. Al die tijd uiteraard gebruikmakend van de handige info op deze site en van de tips van Hans (?) in Elburg.
Afgezien van de zweetdruppels bij het verwijderen van de achtervork en het inhangen van het nwe blok, gaat het sleutelen mij prima af.  ;D.
Het nieuwe blok start en rijdt prima.

Uiteindelijk gaat mijn vrouw op deze fiets tuffen (zij heeft 18 jaar niet gereden), en ik natuurlijk een beetje off-road oefenen in Twente. hahaha.

Ik zal proberen enkele foto's te plaatsen van het opknappen van de TA.


Zo kocht ik de fiets, let op het zadel.....

James Bond:
Het verwijderen van de achtervork was een hele klus. Uiteindelijk een schaarkrik onder het blok om de druk op de as te ontlasten en heeeeeel hard slaan en de bout ging eruit

Zo heeft de motor een week lang gelegen:

James Bond:
Vloeistoffen aftappen

James Bond:
Blok ophalen in het westen des lands. Samen met zadel, voorvorkhoezen en wat klein spul. Het blok heeft 1 week achterin de wagen gelegen. Ik kon hem niet alleen eruit tillen en had ff geen hulp. Met de zon erop een oliegeur in de auto...  ;D

James Bond:
Foto's

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View