Auteur Topic: Voorstellen AT en TA rijder  (gelezen 20037 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline James Bond

Re: Voorstellen AT en TA rijder
« Reactie #60 Gepost op: 04 april 2018, 17:19 »
In het buitenland staan wel blokken te koop.
Hieronder bijv. in Polen. Op ebay zoeken op "komplettmotoren". Ik hou ook Franse sites in de gaten. Daar zijn meer africatwins verkocht.
Tja, wat moet je met deze info ?. Als het lassen aan de uitgaande as niets wordt en je gaat/wilt  motorblok niet splitsen.... Of een ta650 blok uit NL eronder. 1 euri per cc.
« Laatst bewerkt op: 04 april 2018, 17:23 door James Bond »
AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline Frank-M

Re: Voorstellen AT en TA rijder
« Reactie #61 Gepost op: 05 april 2018, 08:23 »
Die route staat (en meerdere routes) gewoon op internet: Promotor offroad rit deel 2.  En dan inladen in een navi. (kan ik niet, ik heb een te oude urban rider, maar in een garmin zijn deze zeker in te laden).
Hier en daar reden wij op paden, waar je waarschijnlijk enkele jaren geleden wel legaal mocht rijden, maar nu was dat niet altijd heel duidelijk. Lees "zeker niet in mocht rijden....." 
Of dat je een zandpad inreed zonder slagboom ervoor (vaak in bossen) en na ca 3 km eindigde dat zandpad met een gesloten slagboom, dus via het wandelstrookje erlangs....
De transalpclub offroad rit in Drenthe in september/oktober 2017 was veel moeilijker omdat het toen non-stop regende en alles spek- en spekglad was.

Had het even gemist maar bedankt voor de tip!
Heb de route gedownload en zal eens kijken of ik die in de telefoon kan krijgen.
Drenthe was inderdaad redelijk afzien gezien het weer toen...

Offline James Bond

Re: Voorstellen AT en TA rijder bagagemogelijkheden...
« Reactie #62 Gepost op: 03 juli 2018, 15:22 »
Hierbij 2 foto's wat ik heb gemaakt vandaag. Toegeven, eerlijk afgekeken vorig jaar bij de Drentse offroadrit (die in stromende regen vanaf Spier.....) bij een ander clublid.  PVC125mm past perfect.


AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline James Bond

Motorblok te koop over de grens, advies gevraagd
« Reactie #63 Gepost op: 04 juli 2018, 18:56 »
Mmmmmm, zit ik ff te kijken, staat er een AT-blok op ebay te koop...
In de bijlagen enkele foto's. Ik heb op mijn RD07a ook de blokaanduiding RD04E (...)
Blok heeft ca 25dkm gedraaid. Komt van een Sturzmotorrad. Hoe lijkt jullie de uitgaande as ?.
AT 1996 (en een CB500 uit 2002)

Offline ChrisvdSchoot

Re: Voorstellen AT en TA rijder
« Reactie #64 Gepost op: 04 juli 2018, 19:48 »
Moeilijk te zien, zou een meer gedetailleerde foto vragen, weet je waarom het blok te koop is? Ik bedoel, waar is de rest?
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline James Bond

Re: Voorstellen AT en TA rijder
« Reactie #65 Gepost op: 04 juli 2018, 19:58 »
Het is van een "Sturzmotorrad", staat op ebay.de.
Hij heeft nog meer AT-spul te koop, allen zonder ongevalssporen volgens de foto's. Ik heb detailfoto's gevraagd van de uitgaande as. Prijs 700euro, volgens mij is dit geen vraagprijs... Adres is op 3,5uur rijden enkele reis van mijn huisadres. Weet niet of dit slim is (de directrice thuis schudt haar hoofd  8)). De helft van de uitdaging is natuurlijk ook het kijken wat er op de markt te koop is. Als opnieuw lassen nog een keer lukt ben ik weer 5 tot 6 jaar verder namelijk.
AT 1996 (en een CB500 uit 2002)