Auteur Topic: [Kickstarter] Navigatie project Beeline  (gelezen 5966 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline chaly-dude

[Kickstarter] Navigatie project Beeline
« Gepost op: 20 november 2015, 16:11 »
Kickstarter in een notendop:
Je hebt een goed idee, maar geen geld of investeerder. Dan start je een kickstarterproject. Voorwaarde hierbij is dat je een werkend prototype kunt laten zien. Je deelt je kickstarter op de website en iedereen kan aangeven of en hoeveel hij mee wilt betalen aan 't project. Met het geld kun jij je idee uitwerken en uiteindelijk krijgen de mensen die een project hebben 'gebacked' ook een exemplaar. Mislukt een project, dan krijg je meestal je geld terug.

Ik werd zelf best enthousiast over het onderstaande project en twijfel nog steeds of ik het ga 'backen'.
https://www.kickstarter.com/projects/1411369083/beeline-smart-navigation-for-bicycles-made-simple

Het is navigatie die 'ongeveer' aangeeft waar je naar toe moet. Er is geen vaste route, zoals gebruikelijk bij navigatie, enkel een pijltje dat aangeeft waar jouw bestemming ligt en hoe ver je er vandaan bent.

Ik heb ook al even gemaild met de bedenker of het überhaupt te gebruiken is voor op de motor:
Although the video is all about bicycles, there's no reason why it can't work equally well on a motorbike. You just need to find a bar to strap it on to  which most motorbikes will have (or find another, imaginative way to attach it).

It will use a specific BeeLine app to search for the destination and communicate with the device. This will be available on iOS and Android initially, so I'm afraid no immediate nokia integration. However, once you've searched for your destination, the phone does not need a data connection, just a GPS signal, so it won't cost a lot of money to use when on vacation.


De beste man heeft 't over Nokia omdat ik 'm vroeg of het zou werken met navigatiesoftware van HERE. Dat is volledig offline te gebruiken en dat is natuurlijk super praktisch in 't buitenland. Blijkbaar tot dusver enkel ondersteuning voor IOS en Android en geen Windows phone.



Wat denken jullie? Leuk? Nutteloos?
Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Offline PimW

Re: [Kickstarter] Navigatie project Beeline
« Reactie #1 Gepost op: 20 november 2015, 16:38 »
Leuk en als je doel plezier is waarschijnlijk nuttig :). Als navigatie in mijn ogen 'nutteloos'. Dat wil zeggen, ik zou er geen geld voor over hebben als dit de enige functie van het apparaat is.

Ik kan op mijn volwaardige gps ook achter een pijltje aan rijden (die exact hetzelfde aangeeft als dit dingetje), waterdicht en stootbestendig is en volledig offline werkt.


Offline The Headless Horseman

Re: [Kickstarter] Navigatie project Beeline
« Reactie #2 Gepost op: 20 november 2015, 17:34 »
Wat Pim zegt ^^

Met mijn stokoude Garmin GPSIII kan dit ook => pijltje/kompas is beeld en rijden maar  :)
Het enige lastige is dat je vooraf een waypoint er in moet hebben mbv een laptop, dat gaat bij de Beeline met je telefoon wel wat handiger natuurlijk!
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline PimW

Re: [Kickstarter] Navigatie project Beeline
« Reactie #3 Gepost op: 20 november 2015, 19:25 »
Maar ik lees net dat de prijs vergelijkbaar moet worden met dat van een fietsslot of verlichting en ze overwegen turn-by-turn navigatie in te bouwen...

Dan word het een ander verhaal! :)

Offline len_tour

Re: [Kickstarter] Navigatie project Beeline
« Reactie #4 Gepost op: 20 november 2015, 21:45 »
Ik zie er weinig in. Tijdens navigeren kom je vaak in de problemen (eigen fout, kaartfout oid) en dan wil je een kaart zien om je weg terug te vinden. Ik wil dus een kaartje voor mijn neus en niet een pijltje. Een kaart is ook fijn in het donker zodat je weet waar de volgende haarspeld is en hoe scherp die is ;)
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline downunder

Re: [Kickstarter] Navigatie project Beeline
« Reactie #5 Gepost op: 21 november 2015, 09:07 »
leuk idee, leuk design :)

Dit geeft volgens mij globaal de benodigde rijrichting aan? Kan dus ook leiden tot omwegen. Echt in control kan ik dat niet noemen, ondanks dat dat op de website staat. Als het turn by turn ondersteunt, is het misschien een stap vooruit, maar voordeel van een kaartje is ook weer dat je kan zien wat aan bochtenwerk komen gaat. Samengevat: doe mij maar een kaartje :)

Offline chaly-dude

Re: [Kickstarter] Navigatie project Beeline
« Reactie #6 Gepost op: 22 november 2015, 18:10 »
Ja, het is natuurlijk best handig op snelwegen om te zien welke rijbaan je moet hebben, behalve een pijltje dat ongeveer naar het westen wijst terwijl de snelweg net een flauwe bocht naar het oosten maakt ;). Laat staan de juiste afrit.
Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Offline wimj

Re: [Kickstarter] Navigatie project Beeline
« Reactie #7 Gepost op: 23 november 2015, 10:29 »
Met mijn eerste gps, zo'n oude gele etrex, reed ik alleen maar achter zo'n pijltje. Verrassend hoe je daar mee leert leven, ik kwam heel europa door. Maar gegeven de huidige prijzen voor toestellen lijkt me dit voor de motor een onnodig apparaat.

Bij een voldoende lage prijs is het voor de fiets wel aardig, meer ook niet. Tenzij je er een track in zou kunnen laden, dan is het wel leuk voor de mountainbike!
Riding Any Road
http://www.wimj.eu

Offline ErBoDero

Re: [Kickstarter] Navigatie project Beeline
« Reactie #8 Gepost op: 23 november 2015, 10:36 »
Zoals in het filmpje ook is aangegeven is de Beeline bedoeld voor op de fiets en wijst het pijltje 'hemelsbreed' naar het eindpunt. Dat is ook de afstand die wordt aangegeven.
Voor op de motor of in de auto is het niet echt functioneel, daarvoor kom je mede door je snelheid, waarschijnlijk te vaak voor onverwachte lastige keuzes, zoals chaly-dude ook al beschrijft.
Maar voor op de fiets zie ik er het handige er wel van in. Je zou het kunnen combineren met de knooppunten (app). Een leuk hulpje voor als je fietstochten maakt en die vooraf wilt uitstippelen.
Je kunt op de fiets ook je motornavigatie meenemen, maar wie wil zo'n groot geval aan z'n fietsstuur hebben.
Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Offline Arjan-TA

Re: [Kickstarter] Navigatie project Beeline
« Reactie #9 Gepost op: 27 december 2018, 11:00 »
TransAlp XL700VA (2012)

Offline Danny E 3.0

  • 🤷‍♀️⚠️👣👀🤝🤷‍♀️
  • Actieve Forumgast
  • **
  • Berichten: 53
  • Barking 🐕🐕🐕 don't bite
    • BikeSwap.org - loan a motorcycle borrow a motorcycle

  • Ongelezen
    Reacties
Re: [Kickstarter] Navigatie project Beeline
« Reactie #10 Gepost op: 27 december 2018, 11:24 »
GPS gadgets, ben ik altijd voor in (maar de volgende keer noem ik het Danmanizer)

Deze gadget is slechts een schermpje, het werk wordt door je smart-phone in je zak gedaan.

Om 'm te kalibreren moet je oa. dit doen:



Knappe jongen of dame als je dat met je 250 Kg Alpje doet

Navigeren gaat ook niet helemaal soepel:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=ShkZjk20lkI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=ShkZjk20lkI</a>
Youtube: I don't want to be...

Danny@Engelman.nl - 🏍️ 2 x Transalp 600 '98 'Betsy' & kloon 'Dolly' 🏍️ 2 x NX250 '93 'Daisy' & 'Meggy Meccano' (rebuild video met Jeroen Emke)
www.BikeSwap.org: 🏍️ Honda PC 800 'Ruby' - Colorado, USA 🏍️ Honda Deauville 'Dusty' - Australia 🚤 ONJ Spurt 25 sloep 'Kees' - Kagerplassen
📽️ Beste 'Allrood' video (tot nu toe) - Ollroot 2013 - Beste TCN video : NZH Rit 2011 - Eenmalige Ode Aan De Varadero

Offline Arjen

Re: [Kickstarter] Navigatie project Beeline
« Reactie #11 Gepost op: 29 december 2018, 14:46 »
Braaaaaap. Kan best ;)

“Never Stop Exploring”

Offline Danny E 3.0

  • 🤷‍♀️⚠️👣👀🤝🤷‍♀️
  • Actieve Forumgast
  • **
  • Berichten: 53
  • Barking 🐕🐕🐕 don't bite
    • BikeSwap.org - loan a motorcycle borrow a motorcycle

  • Ongelezen
    Reacties
Re: [Kickstarter] Navigatie project Beeline
« Reactie #12 Gepost op: 29 december 2018, 16:40 »
Braaaaaap. Kan best ;)

Maar ik zie hem niet de knopjes van z'n Beeline indrukken  :)

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=hosHUQFLVuQ" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=hosHUQFLVuQ</a>

Ik ben er te oud voor:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=L57KiKrMPLg" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=L57KiKrMPLg</a>
« Laatst bewerkt op: 29 december 2018, 16:46 door Danny E 3.0 »
Youtube: I don't want to be...

Danny@Engelman.nl - 🏍️ 2 x Transalp 600 '98 'Betsy' & kloon 'Dolly' 🏍️ 2 x NX250 '93 'Daisy' & 'Meggy Meccano' (rebuild video met Jeroen Emke)
www.BikeSwap.org: 🏍️ Honda PC 800 'Ruby' - Colorado, USA 🏍️ Honda Deauville 'Dusty' - Australia 🚤 ONJ Spurt 25 sloep 'Kees' - Kagerplassen
📽️ Beste 'Allrood' video (tot nu toe) - Ollroot 2013 - Beste TCN video : NZH Rit 2011 - Eenmalige Ode Aan De Varadero

Offline jaspersFZR

Re: [Kickstarter] Navigatie project Beeline
« Reactie #13 Gepost op: 08 februari 2019, 09:54 »
Als ik op de beeline website kijk, dan zie ik dat de moto versie van deze navigatie toch wel echt een soort bolletje/pijltje functie heeft. Hij verteld welke weg je in moet, en hoever je daarvan af bent. En je kunt er gewoon gpx routes in gooien.

Ik vindhet toch wel een leuk ding. lekker basic, wat is leuker op de motor. De perfecte route rijden? Of nog een beetje moeten pionieren en zelf veel rondkijken waar je heenrijdt?

(in mijn geval meestal het tweede) Ik vind het een geinig ding! denk er serieus over om er eentje aan te schaffen
de transalp wordt steeds mooier

Offline PimW

Re: [Kickstarter] Navigatie project Beeline
« Reactie #14 Gepost op: 08 februari 2019, 10:03 »
Nou, het gaat wel de goede kant op :-)

Maar ik zie dat hij wel constant via blauwetand verbonden moet zijn met je mobieltje, en je mobiel feitelijk de GPS functie voorziet.

Routes inladen moet ook via de mobiel.

Behalve een snazzy display, wat is er nu precies anders dan navigeren met je telefoon? Die Beeline batterij gaat dan wel lang mee maar mijn telefoon doet al het denkwerk niet?  ???

« Laatst bewerkt op: 08 februari 2019, 10:08 door PimW »

Offline Waffie

Re: [Kickstarter] Navigatie project Beeline
« Reactie #15 Gepost op: 08 februari 2019, 15:20 »
voor de liefhebber heb ik nog wel voor een kleine vergoeding een tripy I beschikbaar
dan kun je  oefenen op het pijltje

mvg ad
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl