Techniek > Honda Transalp

Assymetrie Transalp 650 (bouwjaar 2005) met zijkoffers

(1/4) > >>

Erickbnl:
Hoi Transalpers!

Ik heb een brandende vraag! In mijn zoektocht naar de juiste zijkoffers voor een middellange en uiteindelijk lange motorreis heb ik een vraag over het gebruik van zijkoffers.
Is het noodzakelijk om aan de uitlaatzijde (standaard uitlaat) een kleinere koffer te gebruiken? Of kan ik volstaan in twee koffers van gelijke groote (en dus gewicht)?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Gr. Erik

ps. qua koffers twijfel ik nog...
* Givi Trekker Outback
* Touratech Zega Pro
* Hepco & Becker Alu-koffer

The Headless Horseman:
Hoi Erik  :)

De ongelijke koffers zijn natuurlijk bedoeld om ze aan weerszijde even ver uit te laten steken, zodat het in de totale breedte weer symmetrisch is. Echt noodzakelijk is dit niet, kwa gewicht kun je beide koffers ook zo inpakken dat ze weer even zwaar zijn.

H&B kiest voor dit systeem dmv een ongelijk frame aan weerszijde + dan 2 ongelijke koffers om weer even breed te worden.
Touratech doet dat volgens mij ook zo bij de Zega's
Heavy Duties bijv maakt een gelijk frame, waarbij de niet-uitlaat-kant wat ruimer van de motor af zit + 2 gelijke koffers => geeft dan ook weer gelijke breedte.

Het is maar nét wat je wilt.

Ik heb op mijn Alp een setje H&B look-alikes zitten. Die heb ik ook een tijdje op een andere motor gehad, waar de uitlaat links zat, dus dat gaf een hele brede koffer aan de uitlaatkant en een smalle aan de andere kant. Dubbel a-symmetrisch dus  ;D. Was geen probleem hoor! Het zag er hooguit wat eigenaardig uit.

Overweeg overigens voor een lange reis ook eens soft-luggage. Zéker als je ook wat onverhard wilt doen is dat misschien een betere keuze  :)

Grtz,
René

TransAlpGhost:
Ik heb de honda koffers en daar heeft de koffer een puist. Waardoor de koffer slecht te pakken is. Maar de ruimte waar de uitlaat niet zit kun je prima een fles smeer olie voor de ketting kwijt.
Overigens is het rek in contouren wel symmetrisch ik denk dat je met een strak passend rek prima gelijke koffers kunt monteren de motor uitlaat steekt niet extreem uit

Sandra:
Ik heb op mijn 600 een Givi kofferrek en die staat aan beide kanten even ver van de motor af. Uit m'n hoofd dacht ik 9 cm..aan beide kanten

alain:
Op mijn TA600 staat ook een Givi-kofferrek, maar aan de kant van de uitlaat iets verder van de motor af.

Ik heb er twee verschillende koffers aanhangen: een bredere van 45 liter, en een smallere van 35 liter.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View