Auteur Topic: Stuurmoffen  (gelezen 10189 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline PimW

Stuurmoffen
« Gepost op: 13 december 2015, 23:48 »
Iemand ervaring met stuurmoffen?

Ik vries nu al 7 jaar mijn vingers van mijn handen. Heb inmiddels 6 paar winterhandschoenen, inclusief electrisch verwarmde en wanten maar het helpt allemaal niet. Ik heb al vrij snel last van mijn handen, ik rij nu ook al een maand of 2 met winterhandschoenen  ;D

Ik hoor ook goede dingen over verwarmde handvatten maar ik wil graag met die zachte foam dingen blijven rijden (ik kreeg ook dooie handen van het trillen, jaja  :o ).

En nee ik kan niet met de auto  :D

Offline Cas

Re: Stuurmoffen
« Reactie #1 Gepost op: 14 december 2015, 00:13 »
Die verwarmde handschoenen worden niet warm genoeg Pim, er zit veel te veel ruimte tussen de verwarmingselementen en de huid.
Deze doen het gegarandeerd wel goed en kun je zelfs niet op de hoogste stand zetten, binnenhandschoenen.
http://www.tenkateshop.com/gerbing-binnenhandschoenen-k11-gl-l12?kleur=1649&maat=1696&gclid=CKC04IP72ckCFRUTGwodqWUNhw
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline robgoesdakar

Re: Stuurmoffen
« Reactie #2 Gepost op: 14 december 2015, 00:38 »
Ik vind die verwarmde handschoenen juist wel heel prettig....
Stuurmoffen ook gehad, ooit, heel lang geleden.... werkte ook wel maar ik vond het toch wat onhandig....
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Waffie

Re: Stuurmoffen
« Reactie #3 Gepost op: 14 december 2015, 00:42 »
de stuurmoffen zijn  een veelgebruikt item  voor door rijders
veel gebruikt op scooters (zie oxford. motorcycle parts
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline PimW

Re: Stuurmoffen
« Reactie #4 Gepost op: 14 december 2015, 01:47 »
Ik heb nu al drie jaar electrisch verwarmde handschoenen. Maar het is niet voldoende...

Die electrische onderhandschoenen zien er wel goed uit, maar dan moet ik waarschijnlijk weer aan een nieuwe set handschoenen. Misschien eens kijken of ik dat ergens kan passen :)


Offline alain

Re: Stuurmoffen
« Reactie #5 Gepost op: 14 december 2015, 07:22 »
Een belangrijke oorzaak van koude handen en voeten is nicotine. Nicotine nijpt de bloedvaten in de handen dicht. Ik weet niet of Pim rookt, maar dit is toch een goede tip voor alle rokers.

PD06(1994) - PD06(1993)

Offline PimW

Re: Stuurmoffen
« Reactie #6 Gepost op: 14 december 2015, 08:40 »
 :))

Nee dat zal het probleem bij mij niet wezen.

Offline voorstad

Re: Stuurmoffen
« Reactie #7 Gepost op: 14 december 2015, 09:46 »
Wanneer je romp afkoelt, zal de warmte in je lichaam uit voorzorg naar romp en hersenen gaan. Als je dus zorgt dat je romp warmer blijft, zullen je handen ook warmer blijven. Nadat ik een nieuwe (warmere) HG jas ging gebruiken, merkte ik dat ik warmere handen had.

Dus: snel koude handen -> trek een extra warm ondervest/trui/thermo-ding aan en stop een pak kranten achter de rits van je jas.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline PimW

Re: Stuurmoffen
« Reactie #8 Gepost op: 14 december 2015, 10:13 »
Ja dat klopt, op de fiets nergens last van.

Maar volgens mij is het gewoon de wind en gebrek aan bewegen op de motor. Ik rijd nu straks alweer mijn tweede winter met mijn Tuareg pak, die is echt wind en water dicht.
Ik heb een scala aan te grote truien die ik over elkaar heen onder mijn motor jas aan kan. Stormkraag zit er ook 10 van de 12 maanden op :))

Thermo ondergoed heb ik ook een jaartje gehad.

Als ik een halfuur/uur op de snelweg zit voel ik mijn handen niet meer.

Offline Oldtimer

Re: Stuurmoffen
« Reactie #9 Gepost op: 14 december 2015, 12:38 »
Citaat
Als ik een halfuur/uur op de snelweg zit voel ik mijn handen niet meer

Dat lijkt me niet alleen te komen van de kou.
Doorbloeding speelt waarschijnlijk ook een grote rol.
Ook het trillen of zoals je wilt , resonantie van het stuur kunnen je behoorlijk opbreken.

Ik heb verschillende motoren bereden en het effect treed bij de ene motor wel en bij de andere weer niet op.
Combinatie van factoren waarschijnlijk.
Maar een bezoekje aan de huisarts kan veel opleveren denk ik.


PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline PimW

Re: Stuurmoffen
« Reactie #10 Gepost op: 14 december 2015, 12:47 »
Alleen als het koud is hoor Oldie, alleen heb ik het gevoel dat koud bij mij eerder begint dan bij anderen (als ik om me heen een beetje vergelijk).

Inderdaad trillen helpt ook niet maar daarom rijdt ik nu met foam grips. Afgelopen zomer volledig met zomerhandschoenen gereden en op een frisse ochtend na nergens last van. En dan zijn dagen ~10 motor uren lang.

Volgens mij is het echt de rijwind. Mijn ervaringen met de huisarts zijn nu ook niet dusdanig dat ik veel verwacht van een bezoekje.

Maar bedankt voor het meedenken  ;D
« Laatst bewerkt op: 14 december 2015, 13:20 door PimW »

Offline Sandor

Re: Stuurmoffen
« Reactie #11 Gepost op: 14 december 2015, 17:12 »
Ik weet niet welke handkappen je op de motor hebt? Van die smalle of de orginele. Scheelt weer een beetje handen uit de wind houden.
Ik nog nog dagelijks met mijn "zomer" handschoenen 45 min naar het werk en heb nauwelijks koude vingers.
Ps ik rook meer dan de Titanic!
Xl600 PD10 '98

Offline The Headless Horseman

Re: Stuurmoffen
« Reactie #12 Gepost op: 14 december 2015, 18:25 »
Hier ook een roker  8) én een koukleum, dus dat kan wel kloppen ja  ;D

Heb ook ooit eens stuurmoffen gehad, die van Oxford. Ik had ze op mijn vorige GS zitten. Icm de handvatverwarming had ik genoeg aan dunne zomerhandschoenen om de handen warm te houden. De warmte van de handvatten, die normaal alléén de binnenkant van je handen verwarmt blijft dan toch wat in de moffen 'hangen' en dat merk je  :)
Maar wat Rob zegt, ik vond het ook wat onhandig  :-\ Een aantal bedieningsorganen aan het stuur zijn wat lastiger te bereiken en het gaf me alles bij elkaar niet echt een safe gevoel  :( Er gauw weer afgehaald dus  :)

Wat Voorstad zegt zit ook zéker wat in! Zo lang je romp (waar je vitale delen zitten) maar warm is zal je lichaam wat 'overcapaciteit' hebben om ook bloed naar de uiteinden van de bloedsomloop (handen en voeten) te sturen.
Als je romp afkoelt word de rest 'geknepen' om de belangrijkste lichaamsfuncties in stand te houden. Zo werkt je lichaam  8)

Dat merkte ik toen ik een aantal jaren terug een verwarmd vest aangeschaft heb. Mijn romp word heerlijk warm gehouden door het vest en de handen en voeten houden het ook veel langer uit zo  8)
De beste investering die ik ooit gedaan heb op motorkleding gebied!

Bijkomend voordeel is dat je verder niet zo veel aan hoeft. Ik rij met onderkleding, vestje er over, en daarover de motorjas. Afhankelijk van het jaargetijde met of zonder voering er in. Maar iig geen dikke truien, fleecevesten ed!
Geeft een veel minder opgepropt gevoel en maakt je ook beweeglijker. Niet onbelangrijk op de motor  :)

Misschien dat eens proberen Pim?

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Jan F.

Re: Stuurmoffen
« Reactie #13 Gepost op: 14 december 2015, 19:02 »
Eens met headless, stuurmoffen icm handvatverwarming is de beste combi. Warmte blijft in de moffen hangen.

Groet, Jan

Offline Waffie

Re: Stuurmoffen
« Reactie #14 Gepost op: 14 december 2015, 19:25 »
als pim het wil proberen

ik heb wel een verwarmde bodywarmer  beschikbaar in zijn maat

kwestie van passen  en proberen

technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline Brombeer

Re: Stuurmoffen
« Reactie #15 Gepost op: 15 december 2015, 07:29 »
Ik heb verwarmde handschoenen van Klan. Kosten wel meer dan 100 euro per stuk. Heb ik ook de sokken van.

Moet je eigenlijk ook de thermostaat bij kopen, anders zijn ze te koud of te warm (aan/uit schakelaar). Doen het geweldig tot redelijk ver onder nul.

Stuurmoffen heb ik onlangs van iemand overgenomen. Wel grote dingen hoor, maar passen over de handkappen en al heen. Mooi gevoerd met teddyberenbont. Geen ervaring mee, want het is niet koud genoeg geweest nog om ze erop te zetten.

Zonder kouprikkel rij ik nu met dikke leren prullen met fleece binnenhandschoen. Kosten ook 100 euro per stuk, overigens.


Maar, ik ben bekend met jou pijnprikkel  ;D
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline EDxrv

Re: Stuurmoffen
« Reactie #16 Gepost op: 15 december 2015, 07:37 »
Eens met headless, stuurmoffen icm handvatverwarming is de beste combi. Warmte blijft in de moffen hangen.
Goed idee. Dan moet ik nog stuurmoffen hebben.

Offline wimj

Re: Stuurmoffen
« Reactie #17 Gepost op: 16 december 2015, 13:29 »


Ik heb net deze gekocht in 't Zand. Kosten 29,95. Eind december ga ik ze echt testen op een rit naar Frankrijk maar ze lijken goed te voldoen. Passen over handbeschermers, alleen de richtingaanwijzers zijn niet te bedienen. Dan maar handje uitsteken... C:-)
Riding Any Road
http://www.wimj.eu

Offline luwe

Re: Stuurmoffen
« Reactie #18 Gepost op: 17 december 2015, 22:54 »
handje uit steken krijg je weer koude handen   >:D

Offline DinO

Re: Stuurmoffen
« Reactie #19 Gepost op: 19 december 2015, 18:08 »
Zelf heb ik geen ervaring met stuurmoffen, want tot nog toe hebben mijn handen 't gelukkig nog niet nodig gehad.
Maar..
Op Marktplaats staan er een aantal voor niet al te veel geld, of je kan bij een chinese webshop voor een eurootje of 8 een setje bestellen.
Zal natuurlijk niet de beste kwaliteit zijn of zo, maar wie weet zijn ze dan net goed genoeg voor jou.
Het is deze arme student gelukt om een mooie Transalp 650 RD11 te kopen en nog net geen faillissementsaanvraag te hoeven doen!!
Nu nog m'n schuld afbetalen en daarna sparen voor een TCN lidmaatschap!!
-- Plan gewijzigd na m'n aanrijding.. Eerst m'n Schatje weer levend krijgen met hulp van Rob, als ik eindelijk een donor motor vind die aan de eisen voldoet en binnen het budget past, en daarna zien we weer verder!! --

Met 2 wielen is het meeste wel te doen, dus waarom zou ik per se 4 wielen onder me willen hebben??

Offline PimW

Re: Stuurmoffen
« Reactie #20 Gepost op: 20 december 2015, 20:29 »
Ik kon niets kiezen en omdat het toch niet echt koud word en andere zaken prioriteit hadden de beslissing vooruit geschoven ;D
Heb wel een nieuw setje spoilers gemaakt op de handkappen, die moeten me icm mijn hudige handschoenen de kerstdagen maar doorhelpen.

Ik had inderdaad al menig setje stuurmoffen gezien, voor bijna niets tot bestwel prijzig maar ik ben inderdaad een beetje bang dat het me gaat irriteren en in de weg zit (ik geef ook graag richting aan).

Een kennis heeft zelf van die verwarmings elementen in de handschoenen genaaid dus dat prober ik misschien ook eerst nog even. Dan steek ik mn spaarcenten in een buizenbuiger ofzo  ;D
« Laatst bewerkt op: 20 december 2015, 20:48 door PimW »