Auteur Topic: Onder de boom, een gokje en een dilemma....  (gelezen 4429 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Matth

Onder de boom, een gokje en een dilemma....
« Gepost op: 15 december 2015, 07:58 »
Mijn kinderen die ik natuurlijk gruwelijk verwen met Kerstmis, willen mij dit jaar ook verwennen en de vraag was met wat? Met mijn nieuwe aanwinst de Varadero is het ook tijd mijn oude motorjas te vervangen. De wat vraag beantwoord ging ik op zoek en vond een prachtige Alpinestars Bogota bij onze Oosterburen voor minder dan 200
☺. Nadat ik een Alpinestars jas bij een grote motorzaak in Amsterdam had gepast, wist ik de maat XXL (Varadero like...). De Duitse zaak deed eigenlijk niet aan verzenden naar NL maar rekende bij navraag wel €20 voor.  Daar ging een deel van mn besparing...tenzij ik ook de bijpassende motorblok aan mezelf kado zou doen. Deze bleek ook €20 goedkoper dus deze besteld in dezelfde maat als de jas. Dat was een gokje want ongepast en ik ben gezegend...
Gister is de combi binnengekomen  en de jas past maar de broek zit over een spijkerbroek te strak en zonder broek eronder zit hij prima (gepast met wintervoering)

Het dillemma: ruilen en 30 a 40 euro op de koop toe nemen, houden en zonder spijkerbroek eronder of toch maar naar de sportschool voor  die beach body?

Offline TransAlpGhost

Re: Onder de boom, een gokje en een dilemma....
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2015, 09:04 »
Als je hebt gekocht bij hein gericke kun je nu ook ruilen in NL in de winkel. De sportschool optie is leuk maar ik geloof er zelf niet meer in, niet in deze volgorde >:D

Succes
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline The Headless Horseman

Re: Onder de boom, een gokje en een dilemma....
« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2015, 17:18 »
Wat je onder je broek draagt hangt een beetje van je gebruik af denk ik  :-\

Voor woon/werk kan ik me voorstellen dat je graag een spijkerbroek onder je motorbroek draagt, da's wel zo handig bij aan en uitkleden op je werk.
Maar voor hobbymatig (of werk zoals ikzelf bijv) gebruik zou ik nooit een spijkerbroek er onder doen! Het is oncomfortabel en bovendien katoen, dus neemt vocht op en houd dat vast => plakkerig  :(
Technisch ondergoed werkt dan veel beter en voelt veel lekkerder aan. Koel in de zomer en warm in de winter  8)
En minder propperig, dus zou je broek dan goed moeten passen  :)

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Matth

Re: Onder de boom, een gokje en een dilemma....
« Reactie #3 Gepost op: 15 december 2015, 21:07 »
Bedankt voor de adviezen. Ik ben er nog even verder ingedoken: http://www.motoplus.nl/magazine/uitgaven/artikel/membranen-in-motorkleding/
Dus op zoek naar technisch ondergoed :)

Offline chaly-dude

Re: Onder de boom, een gokje en een dilemma....
« Reactie #4 Gepost op: 16 december 2015, 21:43 »
Wacht de aanbiedingen van de LIDL even af. Heb ik mijn thermo (motor) ondergoed ook vandaan. Onder het motto van: voor die prijs kan ik het altijd proberen. Nu 2 jaar verder en nog steeds tevreden. Goed en goedkoop.

Eens. Gebruik dat zelfs op dagen dat het kwik boven de 25 komt. Puur en alleen maar omdat ik anders mijn motorbroek niet uit krijg door 't zweet...
Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Offline Matth

Re: Onder de boom, een gokje en een dilemma....
« Reactie #5 Gepost op: 17 december 2015, 10:36 »
Bedankt voor de tip.