Auteur Topic: winter kleding  (gelezen 5283 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline dolemieten

winter kleding
« Gepost op: 15 december 2015, 18:36 »
Hoi

Wat is de beste kleding voor door rijders.  Qua prijs en kwaliteit. Ik Ben nieuwsgierig wat jullie ervaringen zijn hierin. En wat jullie voorstellen zijn. Alvast bedankt jochem

Offline TransAlpGhost

Re: winter kleding
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2015, 22:08 »
Ik rij gewoon door met een all weather pak, van Richa evt met extra thermo ondergoed alleen de midseason handschoenen zijn wel guur. En ik rij met magnum leger schoenen evt met echte dikke sokken. Maar ik rijdt nooit langer dan 1,5 uur
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Cas

Re: winter kleding
« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2015, 22:43 »
Sommigen kunnen heel goed tegen de kou, anderen (zoals ik) niet.
Ik gebruik zomer en winter thermo ondergoed (Craft) en bij lage temperaturen Gerbings verwarmde kleding.
Als het kouder gaat worden tot +5 graden het verwarmde vest (met verwarmde hoge kraag) geweldig spul, en de verwarmde handschoenen.
Onder de 5 graden de verwarmde binnenhandschoenen en de verwarmde sokken van Gerbings, dat spul wordt gloeiend heet dus oppassen voor brandwonden, een regelaar is onmisbaar.
Ik gebruik dan ook nog de grote miskleun van Gerbings, de verwarmde broek, een totaal fout ontwerp. Het hele spul kost zo'n 900 euro.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline TransAlpGhost

Re: winter kleding
« Reactie #3 Gepost op: 16 december 2015, 14:17 »
Ohja een buff zo een ronde sjaal is wel aan te raden tegen stijve nek en hoofdpijn of rugklachten
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline DinO

Re: winter kleding
« Reactie #4 Gepost op: 19 december 2015, 18:16 »
Die standaard Buffs (zoals je ze ook in China kan krijgen) zijn niet heel lekker rond dit jaargetijde..

Op Marktplaats staat er een advertentie van Motorkleding Zaanstad http://link.marktplaats.nl/m988846270 voor een motorkol met Gore windstopper voor 15 euro inclusief bezorging.
Met de motorkol van de advertentie heb ik geen ervaring, maar van andere merken zijn ze minstens 2 keer zo duur!
Het is deze arme student gelukt om een mooie Transalp 650 RD11 te kopen en nog net geen faillissementsaanvraag te hoeven doen!!
Nu nog m'n schuld afbetalen en daarna sparen voor een TCN lidmaatschap!!
-- Plan gewijzigd na m'n aanrijding.. Eerst m'n Schatje weer levend krijgen met hulp van Rob, als ik eindelijk een donor motor vind die aan de eisen voldoet en binnen het budget past, en daarna zien we weer verder!! --

Met 2 wielen is het meeste wel te doen, dus waarom zou ik per se 4 wielen onder me willen hebben??

Offline Geert Alp 2

Re: winter kleding
« Reactie #5 Gepost op: 19 december 2015, 21:27 »
Ik heb prima handvatverwarming, samen met goede handschoenen (met eventueel waterdichte moffen er overheen) dus geen koude handen.
Verwarmde zooltjes van de Lidl in m'n Dunlop isolatie-motorlaarzen, =10 uur lang ook geen koude voeten, werkt erg goed.
Ik heb een verwarmingskussen voor in de auto (50 watt) gekocht, ook bij de Lidl voor een paar tientjes, en getest in de auto, werkte prima, lekker warm.
Toen heb ik dat verwarmingskussen voorzichtig uit elkaar gehaald, het verwarmingselement is een verwarmingsdraad van een meter of 8 in totaal.  Deze heb ik in een oud, dun, werkjasje geplakt met Sicaflex, gelijkmatig verdeeld over de hele binnenkant.
De draad met schakelaar is lang zat om tot mijn sigaretaansteker-stopcontact van de motor te komen, nu heb ik een heerlijk warm jasje, zelfs te warm om continu de verwarming aan te houden !

Daar overheen heb ik een ruimzittende, dik gevoerde, waterdichte, ademende (zeggen ze) Difi doorrij-winter-overall van maar €80,-.
Superding met extra knie en elleboogbescherming en isolatiespul, en een extra rugprotector !
Het hele spul kost nog geen € 200,- :D

Ik durf met deze combinatie wel in de winter naar de Noordkaap te rijden.
« Laatst bewerkt op: 19 december 2015, 21:30 door Geert Alp 2 »
1990 AT750 RD04,
2003 TA650,
2008 GSXR1300,
2010 Honda monkey 110

Offline de sjeng

Re: winter kleding
« Reactie #6 Gepost op: 20 december 2015, 14:04 »

Lederenbroek met iso ondergoed

Gevoerde motorjas, en vestje gemaakt zoals beschreven in dit topic(zie link) voor een paar euro 😀

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/289831/How-To-Verwarmd-vest-home-made-1.html

Hele winter door lekker warm rijden 😉

Offline marlene

Re: winter kleding
« Reactie #7 Gepost op: 22 december 2015, 21:18 »
Ik rijd meestal niet in de winter, maar zo lang het nog zo warm is als vandaag, gaat het natuurlijk prima. ;)
Op (zomer-) vakantie in de Alpen of Noorwegen kan het soms ook gemeen koud zijn. ( in je zomerjasje)
Een Buff met fleece om mijn nek warm te houden, scheelt veel. (onder je kin tussen je helmstrap vastmaken...)
Een windstopper fleece bodywarmer als extra laagje
en in geval van nood: de regenoverall aan. Dat is 100% winddicht en een lekker extra laagje!
In geval van regen: chirurgenhandschoentjes in de gewone handschoenen, want zelfs waterproof handschoenen worden uiteindelijk nat. Zo houdt je toch droge handen en dat scheelt een hoop!
Ik heb voor de winter een apart pak. Lekker groot, kan een goede fleecetrui en thermo-ondershirt onder. En ik houdt mijn spijkerbroek eronder aan. broekspijpen in mijn laarzen, wollen ski-sokken. Sjaal en hele dure winterhandschoenen.