Auteur Topic: benzinelek inlaatrubbers carburateur  (gelezen 1970 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline DirkAT

benzinelek inlaatrubbers carburateur
« Gepost op: 27 november 2015, 16:30 »
Hallo,

ik zal me even kort voorstellen: Mijn naam is Dirk en sinds vorige week een AT gekocht. Bj is 93 en 56000dkm op de teller van 2e eigenaar.
Bij 40K laatste groot onderhoud gehad, dus alle kappen er maar eens afgehaald.

Nu kom ik op het volgende, en dat is een oud benzine lek bij de inlaatrubbers (zie foto), ik heb zelf 150km met de motor gereden en geen problemen gezien, de motor loopt mooi. Ook het lek van de benzine kwam niet opdagen, (oud lek). 

Nu zie ik dat een van de overflow slangen van de carburateurs is geknikt..
Mijn eerste vraag is dit de oorzaak geweest van het oude benzine lek? Is er een reden om de knik met opzet te maken?

Verder kan ik die slang gewoon vervangen, of is dit reden om verder te gaan zoeken en de carburateurs los te halen?

Gr Dirk

Offline PimW

Re: benzinelek inlaatrubbers carburateur
« Reactie #1 Gepost op: 27 november 2015, 16:35 »
Dit lek lijkt me van versleten/verdroogde/gescheurde inlaatrubbers te komen. Ik vind die van jouw er goed uitzien dus mogelijk zijn ze al vervangen. Je zou ze eens kunnne demonteren en nazien, dan weet je het zeker.

Als het nu niet lekt vermoed ik dat het oud is en hoef je (op een poetsbeurtje na) geen actie te ondernemen.

Een geknikte overflow slang kan alleen problemen geven als de carburateur overstroomd (hangende vlotter bijvoorbeeld). Maar dan pist de benzine wel op straat.

Offline DirkAT

Re: benzinelek inlaatrubbers carburateur
« Reactie #2 Gepost op: 27 november 2015, 18:59 »
Hee bedankt voor je reactie, zo dacht ik er zelf ook over... Ik denk dat er een keer perongeluk aan is getrokken en dan knikt ie tussen die bout,..

Ik ga dat slangetje dan even vervangen want die is geknikt,

Nog tips om die benzine weg te poetsen?