Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Voorstellen

(1/2) > >>

Pla:
Beste mede-Transalp-liefhebbers!

Ik ben sinds zojuist lid van het forum, waarschijnlijk binnenkort ook wel van de club!

Even over mij:
In september 2014 heb ik mijn motorrijbewijs gehaald, gelijk vol, gezien ik de 25 toe al gepasseerd was. Na het behalen van mijn rijbewijs heb ik voornamelijk gereden op de motor van mijn vriendin, een BMW F650 Funduro. Prima motor, maar de motor was mij net even te klein en het vermogen te weinig.

In mei 2015 ben ik naar Schotland geweest op een BMW R80ST, geleend van mijn schoon familie. Heerlijke motor, maar mij te breed (boxer). Na wat afstruinen op Marktplaats liep ik tegen een Yamaha XJ 900S aan, heerlijk motor voor op de snelweg, prima hoeveelheid vermogen. Echter, offroad mogelijkheden: nul. Daarom wederom het internet op en uiteindelijk kwam ik bij een Transalp 650 uit (die uit Best, mochten mensen deze gezien hebben op Marktplaats). Na een proefrit was ik gelijk verkocht en een week later heb ik de motor gekocht. Op dit moment dus 2 motoren in mijn bezit, de Yamaha staat inmiddels te koop:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-yamaha/m1004610685-yamaha-xj-900-s-diversion-bj-1997.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Niet perse om reclame te maken, maar mocht iemand nog een betrouwbare motor zoeken. Prijs is nog wel wat aan te doen.

Maar goed, inmiddels zitten de eerste 1.000km er op, wat een motor! Heerlijk. Dit is waar ik naar op zoek was.

Ik heb al een aantal zaken aan de motor veranderd, zo heb ik de motor voorzien van een nieuwe accu, handvat verwarming en USB oplaadaansluiting is geïnstalleerd. Verder ben ik aan het kijken naar valbeugels en een mogelijkheid om zijkoffers (of tassen) op te kunnen hangen (tips zijn welkom!), top koffer zit er al op. Verder is één voorkap aan de voorkant links beschadigd geweest, aardig mooi hersteld, maar de kleur is net even anders, geen prio, maar wil misschien al mijn kappen een ander kleurtje spuiten. Motor is nu rood.

Ik doe dus veel zelf aan mijn motor. Heb verder nog niet veel ervaring in het onderhouden van motoren, maar door mijn achterban en technisch inzicht kom ik een heel eind uiteindelijk misschien ook wel met jullie hulp. Het is wel mijn doel om uiteindelijk alles zelf te kunnen onderhouden aan mijn motor. Mocht er dus iemand in de buurt van Roosendaal zijn die regelmatig onderhoud pleegt aan de motor, ik kijk graag een keer met je mee!

Op dit moment ben ik 27 en heb ik nog een aantal toekomst dromen voordat ik de motor niet meer op kan stappen. Ik verwacht nog zeer lang motor te kunnen rijden, maar dat neemt niet weg dat je toch een beetje moet plannen in het leven.

Om te beginnen zou ik graag wat off-road ervaring op willen doen. Met deze off-road ervaring zou ik graag (steeds) langere enduro ritten willen maken. UK, Alpen, Pyreneeën, Oost Europa. Uiteindelijk ultieme droom: de BAM road https://en.wikipedia.org/wiki/Baikal%E2%80%93Amur_Mainline. Totaal geen route voor beginners, zelfs waarschijnlijk niet voor een Transalp, maar je moet iets hebben om over te dromen! Ik ben avontuurlijk ingesteld, doe aan klimmen (in de zomer) en skiën (in de winter) in de Alpen en ben groot voorstander van "back to basic".

Ik heb de agenda voor 2016 al even bekeken, zag de Ardennen rit, maar kom op 27 maart terug van een lange vakantie, dus los van eventuele beschikbaarheid, gaat dit wat lastig voor mij worden, maar niet uitgesloten.

Mocht mijn introductie je aanspreken en je komt uit de buurt (Roosendaal of Haarlem en omstreken, daar ben ik ook regelmatig te vinden), stuur me gerust eens berichtje!

Met vriendelijke groet,

Pla

The Headless Horseman:
Welkom hier Pla  :)

delange33:
Van Harte Welkom op dit leerzame forum. ;) Hou 'em tussen de lijntjes. :)

scrambler:
Welkom Pla . En voor goede valbeugels en kofferrek : Heavy Duties.  Super kwaliteit, scherpe prijs, correcte service.

Pla:
Bedankt allemaal!

Heb die gasten van Heavy Duties een email gestuurd van de week, ben benieuwd!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View