Auteur Topic: km standen  (gelezen 3108 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline visserken


Offline ErBoDero

Re: km standen
« Reactie #1 Gepost op: 29 december 2015, 20:37 »
Yamaha XT1200Z Super Ténéré Worldcrosser

Offline Pelgrim

Re: km standen
« Reactie #2 Gepost op: 02 januari 2016, 20:29 »
Hallo,

Ik heb een mooie Honda Varadero gezien uit 2003 met 110.000 op de teller. Ik vind het lastig om te bepalen of dit veel of weinig is. Waar moet ik zoal op letten bij deze kilometerstand?

Offline ron overkleeft

Re: km standen
« Reactie #3 Gepost op: 02 januari 2016, 22:09 »
Hallo,

Ik heb een mooie Honda Varadero gezien uit 2003 met 110.000 op de teller. Ik vind het lastig om te bepalen of dit veel of weinig is. Waar moet ik zoal op letten bij deze kilometerstand?
110.000 km is geen probleem voor een Varadero, de mijne heeft 130.000 gelopen en zonder
rare dingen . Nog steeds zit de originele koppeling erin, en motorblok gebruikt nog geen druppel olie.

Ik zou vragen of de koppeling al een keer vervangen is, en voor de rest gewoon controle uitvoeren.



Offline Cas

Re: km standen
« Reactie #4 Gepost op: 02 januari 2016, 22:35 »
Kijk ook even naar de remschijven en controleer of er niet teveel speling op de vorkpoten zit.
Banden en kettingset kost ook een paar centen.
Controleer op speling van de wiellagers en de lagers van de achterbrug.
Luister goed naar de motor, maak een proefrit en controleer of hij mooi rechtuit gaat, etc.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Pelgrim

Re: km standen
« Reactie #5 Gepost op: 04 januari 2016, 12:09 »
Dank jullie wel voor de reactie!

Offline varaderowillie

Re: km standen
« Reactie #6 Gepost op: 03 maart 2016, 01:39 »
Als jullie naar varahannes kijken op youtube

kijk ook eens naar de video van hoe ver een voorvork verbuigd tijdens remproeven

In het begin van 30 kmpu naar 120 kmpu

ook mooi de bochten techhniek dat je niet te ver in de bocht overhangt

veel kijkplezier