Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Nieuw lid forum en TCN

(1/2) > >>

Tjeerd82:
Hallo allemaal,

Vandaag trof ik het blad De Transalper in mijn brievenbus met ledenpasje. De bevestiging dat mijn aanmelding bij Transalp Club gelukt is.

Ook ik zal mij even voorstellen hier op het forum.

Ik ben Tjeerd, 33 jaar en woon in Haarlem. Ik werk als jurist.
Ik ben een nieuwkomer in de motorwereld. Ik heb begin oktober dit jaar mijn motorrijbewijs gehaald en sinds eind oktober ben ik de trotse eigenaar van een Honda Transalp  700 uit 2008.
Mijn keuze voor een Transalp heb ik gemaakt, omdat ik graag een toermotor wilde berijden met een lekkere, niet te schuine, zit. Hoewel ik tot op heden alleen op harde weg heb gereden, vind ik het ook wel prettig dat hij niet schikt van een onverharde weg of pad. Ik heb wel plannen om Europa te gaan verkennen met de Transalp en daar zul je meer onverhard tegenkomen dan hier, verwacht ik.
Uiteraard lijkt het mij ook mooi om iets dieper in het offroad rijden te gaan door zo n cursus te volgen (zag bijvoorbeeld die Ardennen Challenge staan op de website). Dat lijkt mij een mooi begin.
Op dit moment gebruik ik de motor om naar het werk te rijden. Dat doe ik gemiddeld zo een of twee keer in de week. Het is een stuk dat vrijwel alleen snelweg is en ben er wel al achter dat dit niet het meest spannende deel is om te rijden. Mooier vind ik de wegen waar je bochten kan maken enzo. Verder gebruik ik hem om naar familie en vrienden te rijden.

Ik heb dus het laatste model van de Transalp en die keuze heb ik gemaakt, omdat ik niet een te oude motor wilde kopen als mijn eerste motor. Eentje uit 2008 is het dus geworden en bij koop had hij ca. 14.400 km gelopen. Hij rijdt heerlijk en voelt erg vertrouwd. Ik heb intussen ruim 1500 km ermee gereden. Het weer werkt tot op heden nog erg mee.