Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden

Nieuw lid forum en TCN

(1/2) > >>

Tjeerd82:
Hallo allemaal,

Vandaag trof ik het blad De Transalper in mijn brievenbus met ledenpasje. De bevestiging dat mijn aanmelding bij Transalp Club gelukt is.

Ook ik zal mij even voorstellen hier op het forum.

Ik ben Tjeerd, 33 jaar en woon in Haarlem. Ik werk als jurist.
Ik ben een nieuwkomer in de motorwereld. Ik heb begin oktober dit jaar mijn motorrijbewijs gehaald en sinds eind oktober ben ik de trotse eigenaar van een Honda Transalp  700 uit 2008.
Mijn keuze voor een Transalp heb ik gemaakt, omdat ik graag een toermotor wilde berijden met een lekkere, niet te schuine, zit. Hoewel ik tot op heden alleen op harde weg heb gereden, vind ik het ook wel prettig dat hij niet schikt van een onverharde weg of pad. Ik heb wel plannen om Europa te gaan verkennen met de Transalp en daar zul je meer onverhard tegenkomen dan hier, verwacht ik.
Uiteraard lijkt het mij ook mooi om iets dieper in het offroad rijden te gaan door zo n cursus te volgen (zag bijvoorbeeld die Ardennen Challenge staan op de website). Dat lijkt mij een mooi begin.
Op dit moment gebruik ik de motor om naar het werk te rijden. Dat doe ik gemiddeld zo een of twee keer in de week. Het is een stuk dat vrijwel alleen snelweg is en ben er wel al achter dat dit niet het meest spannende deel is om te rijden. Mooier vind ik de wegen waar je bochten kan maken enzo. Verder gebruik ik hem om naar familie en vrienden te rijden.

Ik heb dus het laatste model van de Transalp en die keuze heb ik gemaakt, omdat ik niet een te oude motor wilde kopen als mijn eerste motor. Eentje uit 2008 is het dus geworden en bij koop had hij ca. 14.400 km gelopen. Hij rijdt heerlijk en voelt erg vertrouwd. Ik heb intussen ruim 1500 km ermee gereden. Het weer werkt tot op heden nog erg mee.
Ik heb verder niet geen technische achtergrond, dus ook daarom wilde ik ook een motor waar niet te veel gesleuteld aan hoeft te worden voorlopig.
Toen ik 16/17 jaar was heb ik wel brommer gereden. Dat waren automaatjes. Eerst een Puch Maxi en later een Vespa Si.
De Puch heb ik destijds wel uit elkaar gehad (de grote delen dan) en toen in andere kleur gespoten. Daarna ook weer gelukt in elkaar te krijgen :). Ik heb dus wel wat gesleuteld aan de brommers toen, maar verder dan olie verversen, bouchie vervangen, uitlaat wisselen ben ik niet gekomen.
Het lijkt mij handig als ik sommige -niet al te ingewikkelde dingetjes- ook met mijn Transalp kan doen (bijvoorbeeld dan kettingspannen; helaas zit er geen middenbok op).

Ik ben lid geworden van de Transalp Club, omdat ik graag mee ga rijden met toertjes die worden georganiseerd. Ook ben ik geinteresseerd in de Ardennen Challenge en ik denk dat daar wel meer leden meegaan van de club. Is het een aanrader die Ardennen Challenge voor mij als beginner?
Verder zijn er wellicht nog mensen lid hier uit de regio of daarbuiten, die wel eens een toertje willen gaan maken op een mooie voorjaars-, najaars- of zomerdag. Dan hoor ik het wel.

Tot slot nog twee -niet heel spannende- foto's van mijn Transalp, maar voor de indruk!

Tot ziens.

luwe:
welkom van een 700 alper uit Twente  :)
niet in de buurt maar ze zitten overal die alpers  ;) 

Albert RD04:
Welkom Tjeerd,
Ik woon zelf ook in Haarlem. Als je een keertje van de verharde weg af wilt dan kun je gaan oefenen bij 'de kuil' in IJmuiden, voorbij de sluizen bij TATA-steel. Sowieso een mooi stukje om te toeren tussen Haarlem en IJmuiden. Misschien maar een keer iets afspreken om een toer te maken door deze mooie regio.

Goobi:
Welkom hier van nog een Transalp 700 eigenaar. Aan je motorwensen en -plannen te zien heb je een prima keus gemaakt. Voor onderhoud, deskundig advies en zelf wat sleutelwerk uitvoeren kun je terecht bij Rob Geelen in Alphen a/d Rijn.
Wellicht tot ziens bij één van de clubritten!

Tjeerd82:
Alberd04,
Goed plan. Gaan we doen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Mobile View