Auteur Topic: Het velgen probleem  (gelezen 1660 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline ChrisvdSchoot

Het velgen probleem
« Gepost op: 13 april 2017, 21:15 »
Ik heb er al veel over gelezen, maar ook mijn achter velg begint langzaam te ontbinden. Wat is een goed en toch betaalbaar alternatief. Las iets over Excel velgen, zag de naam van de Haan voorbij komen. Hints en tips zijn welkom.
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Kreidler

Re: Het velgen probleem
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2017, 21:42 »
Chris,

Zelf heb ik een velg gekocht op EBay. Deze kwam uit Frankrijk. Levertijd was wel behoorlijk lang maar de velg was het wachten waard.
De spaken kwamen van Oldtimer. Ik heb hem zelf gevlochten en gericht.
Eventueel zou ik voor jou ook kunnen spaken als je de onderdelen hebt. Of we doen het samen.
Laat maar weten.

Groet,

Joost

Offline ChrisvdSchoot

Re: Het velgen probleem
« Reactie #2 Gepost op: 13 april 2017, 22:15 »
Hey Joost, dat is een vriendelijk aanbod, ik zal eens gaan speuren voor een paar 'nieuwe' velgen. bedankt voor de tip en het aanbod, ik laat je weten welke oplossing ik ga kiezen.  Groet Chris
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Brombeer

Re: Het velgen probleem
« Reactie #3 Gepost op: 15 april 2017, 23:47 »

Dag Chris,


Een nieuwe standaard velg met rvs spaken incl. arbeidsloon bij Haan: plm. 370 euro ex. verzenden v.v.

Ik zoek juist alleen een naaf, want ik wil een 18 inch velg achter laten spaken.

Mijn achterwiel heeft al een alu-kleurige Acront velg met rvs spaken. Ik vind het dan weer jammer dat bij het oud-ijzer te zetten.

Als jij mijn prima achterwiel nou overneemt, laat ik om jouw naaf een nieuwe velg voor mezelf spaken...

Voor jou veel goedkoper dan de Haan-optie en hoef ik geen 2e wiel uit Frankrijk of Engeland te laten komen...


Grtz, Brom
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline ChrisvdSchoot

Re: Het velgen probleem
« Reactie #4 Gepost op: 17 april 2017, 20:36 »
Hoi Brom, ik heb de boel vandaag nog eens goed bekeken, de 'schade' valt op zich nogal mee, ik denk dat ik een heel eind kom door de velg te herstellen met vloeibaar metaal en de binnenkant behandel met zinkspray (tip van Oldtimer). In ieder geval bedankt voor je aanbod. groet Chris
On a bike no one ever asks "are we there yet"

Offline Brombeer

Re: Het velgen probleem
« Reactie #5 Gepost op: 17 april 2017, 21:48 »
No worries  ;)


Mogelijk is het zichzelf voor mij aan het oplossen. Een vriendelijke heer hier op het forum [Waffie] heeft mij een voorstel gedaan.


Bromz
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin