Auteur Topic: afhalen en terugplaatsen zijkappen  (gelezen 1597 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline alain

afhalen en terugplaatsen zijkappen
« Gepost op: 10 januari 2016, 15:00 »
Dit topic kwam aan bod in het recente topic over CDI's.

Het afhalen van de zijkappen gaat redelijk vlot: boutje los, voorste pin uit de rubber klem wippen, voorste deel naar onder roteren en tegelijkertijd de achterste pin uit de rubberklem losmaken.

Het omgekeerde gaat altijd moeilijker: vooral het begin: de achterste pin in het rubberen gat passen terwijl de kap al deels onder het zadel geschoven zit gaat altijd moeilijk. (de onderrand van mijn zadel is er reeds door beschadigd.)
Van Pim vernam ik nu net ook de truc met de vaseline; dat schuift inderdaad heel wat beter.

Misschien gebruik ik de verkeerde techniek en is een andere volgorde beter? De voorste pin eerst ??

Alain

Weet iemand hoe het best te werk gaan?... Pim ?
PD06(1994) - PD06(1993)

Offline Timy

Re: afhalen en terugplaatsen zijkappen
« Reactie #1 Gepost op: 10 januari 2016, 15:12 »
Ik doe altijd eerst de achter pin, dan voor en dan de bout erin.
Altijd wel wat wurmen maar niet zodanig dat het zadel beschadigd of de kap zou barstten.
Liberté - Egalité - Fraternité
Africa Twin 1994 - Transalp 1994 - Goldwing GL1100 Zijspan 1982 - BMW K75RT 1994
Voor de bagger  - Voor de cheffin - Voor 't gezin! Heerlijk!            - Woon-werk toerbuffel

Offline The Headless Horseman

Re: afhalen en terugplaatsen zijkappen
« Reactie #2 Gepost op: 10 januari 2016, 15:22 »
Methode is goed Alain, zoals Tim ook al aan geeft  :) Zo doe ik het ook! Trucje zit 'm toch meer in het 'glijmiddel'  ;) Rubber en kunststof, maar ook metaal, bewegen niet zo lekker tov elkaar  :(. Zelf gebruik ik ook vaseline, is in een spuitbus te koop, heb het een x bij de Hema mee genomen dacht ik. Maar gewoon vet of zelfs wd40 werkt al goed  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS