Auteur Topic: Nieuwe lamp maar nu geen stadslicht meer  (gelezen 5110 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline possessed666

Nieuwe lamp maar nu geen stadslicht meer
« Gepost op: 12 januari 2016, 21:23 »
Ik heb mn lampje in mn koplamp vervangen omdat hij stuk was. Geen goedkope ofzo gewoon een philips lamp. Maar toen deed mn stadslicht het nie meer. Dus weer een ander lampje gehaald weer een philips maar dan nog duurder soort en hetzelfde resultaat geen stadslicht.Wie kan me helpen wat doe ik verkeerd????

Mvg Possessed

Offline PimW

Re: Nieuwe lamp maar nu geen stadslicht meer
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2016, 21:40 »
Als je de H4 lamp bedoelt, die is alleen voor dimlicht en grootlicht. Stadslicht is een los klein peertje. Die zit net ff een stukkie uit het midden.


Offline possessed666

Re: Nieuwe lamp maar nu geen stadslicht meer
« Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2016, 06:42 »
nog een keer goedgekeken 1 lamp wel grootlicht gewoon licht maar geen dimlicht

schakelaar voor grootlicht  aparte schakelaar voor gewoon licht een tussenstand ( dim/stadslicht ) en uit

tussenstand doet het na vervangen niet meer

Offline PimW

Re: Nieuwe lamp maar nu geen stadslicht meer
« Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2016, 08:17 »
De koplamp heeft drie standen:

grootlicht
dimlicht
stadslicht

Dimlicht rijd je normaal gesproken mee en is de primaire functie van de lamp met H4 fitting in je koplamp. Echter stadslicht komt van een klein peertje naast deze lamp.

Zie hier nr 5: http://www.cmsnl.com/honda-xl600v-transalp-1997-germanykph_model6596/partslist/F__0100.html

Dus, als die niet meer werkt zul je:

Moeten controleren of die niet stuk is,
stekkers nog goed vast zitten (je kunt ook een kabelbreukje hebben),
eventueel in de lichtschakelaar zelf zoeken, omdat die nog wel aan corrosie onderhevig zijn.

Offline Jeroen

Re: Nieuwe lamp maar nu geen stadslicht meer
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2016, 09:12 »
optie D: kijken of het lampje uberhaupt nog wel in de koplamp aanwezig is (zo niet zie je een klein gat zitten in de reflector onder je H4 lamp)
"You have the right to say what you want. That doesn't mean you have the right to be heard, listened to, believed, agreed with or respected."

Offline TransAlpGhost

Re: Nieuwe lamp maar nu geen stadslicht meer
« Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2016, 09:24 »
Rommel eens aan de draad terwijl de schakelaar aan staat. Grote kans dat je stekker niet goed zit of dat je een kabel breuk hebt

Als test kun je ook de lamp  door meten. (Weerstand)
Ook de stekker kun je door meten (volt)
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline PimW

Re: Nieuwe lamp maar nu geen stadslicht meer
« Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2016, 10:29 »
Maar niet die stekker dus ;D

Offline TransAlpGhost

Re: Nieuwe lamp maar nu geen stadslicht meer
« Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2016, 12:17 »
Eigenlijk is het me een beetje onduidelijk wat het nu niet meer doet. Gaat het nu om het stadslicht lampje waar pim het over heeft? Of over het dimlicht van de H4 lamp?

nog een keer goedgekeken 1 lamp wel grootlicht gewoon licht maar geen dimlicht

schakelaar voor grootlicht  aparte schakelaar voor gewoon licht een tussenstand ( dim/stadslicht ) en uit

tussenstand doet het na vervangen niet meer

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Stadslicht
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Re: Nieuwe lamp maar nu geen stadslicht meer
« Reactie #8 Gepost op: 13 januari 2016, 12:33 »
nog een keer goedgekeken 1 lamp wel grootlicht gewoon licht maar geen dimlicht

schakelaar voor grootlicht  aparte schakelaar voor gewoon licht een tussenstand ( dim/stadslicht ) en uit

tussenstand doet het na vervangen niet meer


Ik neem aan dat het nog steeds om het kleine lampje gaat waar Pim het over heeft, al moet ik toegeven dat even de termen googlen duidelijker was geweest :P
Honda XLV600 1987
Honda XLV600 1991
Kawasaki KDX 250 1992
Honda CR 250 1991
Suzuki GSXR 750 1998
Honda VFR 750 1991

Offline TransAlpGhost

Re: Nieuwe lamp maar nu geen stadslicht meer
« Reactie #9 Gepost op: 13 januari 2016, 14:29 »
Ben even naar mijn alp gelopen, en Pim  heeft het inderdaad goed

Het is dus het kleine extra bulbje waar het om gaat
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline possessed666

Re: Nieuwe lamp maar nu geen stadslicht meer
« Reactie #10 Gepost op: 13 januari 2016, 18:32 »
Net motor overgenomen van een vriend...dus weet nog niet zoveel. Lampje vervangen was het eerste wat ik deed en daar deed ik al hele avond over...Dus nu opzoek naar het kleine peertje wat ik duidelijk over het hoofd gezien heb... Bedankt zover!! Als ik dr niet uitkomt horen jullie het wel!!

Offline Brombeer

Re: Nieuwe lamp maar nu geen stadslicht meer
« Reactie #11 Gepost op: 13 januari 2016, 20:35 »
Babyloniek  :)

Als je door de lens in je koplamp kijkt, zie je uiteraard de grote peer in de reflector die net hebt vervangen. In dat ding zitten 2 spiralen, het groot- en het dimlicht. Daarnaast zit er ook nog een apart, 2e heel klein peertje in, meestal links- of rechtsonder die joepert.

Als je vanaf de achterkant zoekt, dus waar je die grote verving, moet er dus links- of rechtsonder, apart, een klein fittinkje zitten met een groene en een bruine draad erop. Het is een rubber vattinkje, je trekt hem simpel uit de reflector. Niet aan de draad trekken, uiteraard.

Als je de verlichting aanzet, zie je dus naast dim- of grootlicht, ook links- of rechtsonder een apart zielig pitje opgloeien.


Brom
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline TransAlpGhost

Re: Nieuwe lamp maar nu geen stadslicht meer
« Reactie #12 Gepost op: 13 januari 2016, 22:44 »
Met de link van Pim kun je het misschien makkelijker vinden


Dimlicht rijd je normaal gesproken mee en is de primaire functie van de lamp met H4 fitting in je koplamp. Echter stadslicht komt van een klein peertje naast deze lamp.

Zie hier nr 5: http://www.cmsnl.com/honda-xl600v-transalp-1997-germanykph_model6596/partslist/F__0100.html

Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer