Auteur Topic: Vreemde kettingslijtage en voorste tandwiel (AT)  (gelezen 15308 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline xrvtuur

Re: Vreemde kettingslijtage en voorste tandwiel (AT)
« Reactie #30 Gepost op: 04 januari 2016, 22:55 »
een halve liter per jaar? dan rij je heel veel of je smeert (te) veel. en gratis bier is altijd lekker. ik smeer pak hem beet een tientje osco olie per jaar (12000 km) dus vind wat voor olie dan ook niet interessant.
Varadero SD02  2004

Offline ron overkleeft

Re: Vreemde kettingslijtage en voorste tandwiel (AT)
« Reactie #31 Gepost op: 04 januari 2016, 22:56 »
Precies, alleen nooit biologische kettingzaagolie kopen, dat schimmelt binnen no time.
Heb ook wel eens gezien dat het plastic kokertje van de Asco helemaal zwart was geworden
van kettingzaag olie ,maar met de kettingzaag olie SS100 van Kroon heb je daar dus geen last van.

Offline ron overkleeft

Re: Vreemde kettingslijtage en voorste tandwiel (AT)
« Reactie #32 Gepost op: 04 januari 2016, 23:08 »
een halve liter per jaar? dan rij je heel veel of je smeert (te) veel. en gratis bier is altijd lekker. ik smeer pak hem beet een tientje osco olie per jaar (12000 km) dus vind wat voor olie dan ook niet interessant.
Ja klopt ik smeer erg veel omdat ik wil kijken hoeveel km je met een ketting kan rijden dus
legt de ketting constant in het vet te drijven ,er staat nu 71.000 km op en hij is nog niet versleten.
Bij de volgende ketting zal ik meer gedoseerd gaan smeren maar wel met SS 100 van Kroon.Want
(Ons Zeeuw ben zeunig ) en (de vis wer duur betaald)

Offline xrvtuur

Re: Vreemde kettingslijtage en voorste tandwiel (AT)
« Reactie #33 Gepost op: 04 januari 2016, 23:18 »
heb je dan ook 71000 km met een voortandwiel gedaan? ik heb een hekel aan een vieze vette motor, dan maar een kettingsetje extra, en als echte zeeuw boeit me dat geld niet ;D
Varadero SD02  2004

Offline xrvtuur

Re: Vreemde kettingslijtage en voorste tandwiel (AT)
« Reactie #34 Gepost op: 04 januari 2016, 23:25 »
bij de weg, als je die kroon ss 100 per 200 liter koopt dan kost het maar 3,50 per liter, kun je even vooruit en ik moet komen helpen je gratis bier op te drinken
Varadero SD02  2004

Offline Brombeer

Re: Vreemde kettingslijtage en voorste tandwiel (AT)
« Reactie #35 Gepost op: 05 januari 2016, 00:51 »
Ach iedere kok z'n recept, is ook allemaal prima.

Als ras-sleutelaar haat ik smerige motoren. Bovendien, smerige motoren. Bovendien, die olie vliegt alle kanten op en alles aan de achterkant omhoog, zit onder, ook je bagage en kleding. Vieze natte vervuiling die vuil aantrekt en mogelijk andere zaken aan het oog onttrekt.

Met een pot Keenol van 16 euro rij je zowat een ton. Ik ben serieus aan mijn derde pot bezig! Ik vind het niet erg iedere duizend kilometer op de knieen te gaan. Dan zie ik mijn ketting ook met regelmaat als controle-deel. Mooie droge matige vervuiling rond de achterkant.

Verder vind ik mijn tijd dan te kostbaar om dat ding schoner te gaan houden dan absoluut nodig is. Ik haat smerige motoren  :)


Brom is eigen kok  :)


 
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline EDxrv

Re: Vreemde kettingslijtage en voorste tandwiel (AT)
« Reactie #36 Gepost op: 05 januari 2016, 13:04 »
Zoal;s ik info lees op internet: spuitbaar vet gaat makkelijk van je ketting af.
http://www.starol.nl/?wpcproduct=keenol-duckhams-grease-3-kg-pot
Een beetje vet achterwiel roest (aluminium -wit poeder roest) niet zo snel heb ik ervaren.

Offline Cas

Re: Vreemde kettingslijtage en voorste tandwiel (AT)
« Reactie #37 Gepost op: 05 januari 2016, 14:09 »
Ik gebruikte Duckhams 42 jaar geleden al, bestaat nu nog steeds, oma's recept, moet goed zijn ;D

Vorige zomer een weekje Frankrijk gedaan, de eerste dag bijna 1200 km gereden en een dag voor vertrek de ketting ingespoten met Yamalube. Na 1200 km waren de rolletjes van de ketting nog zwart.

Omdat mijn Dero flink verlaagd is kan ik hem daar niet op de bok zetten en is het lastig om de ketting te smeren, dan ben ik blij met de Osco, even aan de plunjer trekken en klaar.
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Brombeer

Re: Vreemde kettingslijtage en voorste tandwiel (AT)
« Reactie #38 Gepost op: 06 januari 2016, 01:08 »
Een beetje vet achterwiel roest (aluminium -wit poeder roest) niet zo snel heb ik ervaren.

Hoe doe jij dat met je voorwiel dan..?  :angel:


 :)) :P
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline EDxrv

Re: Vreemde kettingslijtage en voorste tandwiel (AT)
« Reactie #39 Gepost op: 06 januari 2016, 10:32 »
Hoe doe jij dat met je voorwiel dan..?  :angel: :)) :P
Haha. Dat is een goeie. Vet van achterwiel op voorwiel smeren?

Offline PimW

Re: Vreemde kettingslijtage en voorste tandwiel (AT)
« Reactie #40 Gepost op: 06 januari 2016, 12:14 »
Iedere winter spuit ik met een bus kettingsmeer mn velgen een beetje in ja, onderkant en zijkanten van de carters ook.
Ziet er niet uit maar het aluminium blijft wel beschermd.

Tectyl kan ook maar dat is een beetje moeilijk er weer af te krijgen.