Auteur Topic: Reporting for duty  (gelezen 3868 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline zenfox

Reporting for duty
« Gepost op: 19 januari 2016, 13:47 »
Hey hallo,

Mijn naam is Joris, 30 jaar en woon in Amsterdam.
Ik spook al sinds 2010 rond op dit forum en in 2014 maar eens een account aangemaakt.
En in 2016 lid geworden (in behandeling). Dus dan moet je jezelf ook maar even voorstellen ;D

Ik rijd op een prachtige Transalp XL600V uit 1995.
In werkelijke nieuwstaat van de 1e eigenaar! Met 11.000 km op de teller en incl. hagelnieuwe banden. Wel de hoofdprijs voor betaald, maar ach.
Deze motor heb ik bij de http://www.demotorwerkplaats.nl/ in Deventer gekocht.
De eigenaar Eric is echt een hele fijne vent. Ik kreeg zelfs 10 euro in contanten terug om de motor over te schrijven. En achteraf nog een e-mailtje gekregen of ik goed thuis was gekomen en of de motor beviel. Daar krijg ik toch mooi een lekker warm gevoel van!
Je kunt er ook zelf sleutelen aan je motor, met begeleiding. Ik kom zeker nog een keer terug.

Het komende jaar wil ik de motor wat meer off-road proof maken. Het idee is ook om volgend jaar naar Asia te rijden met de motor.
Maar voordat het zover is lijkt me ook erg leuk om een keer met de club tochtjes te maken.





NB. De motorhoes heb ik even geleend van een vriend en is afkomstig van een Triumph Sprint.
En past dus niet helemaal. Ik heb een Stormex motorhoes van Oxford besteld.

[edit] Nog wat foto's van de oorspronkelijke advertentie geüpload
http://imgur.com/a/Mpywh
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2016, 16:49 door zenfox »
Honda Transalp XL600V (PD06) '95

Offline TransAlpGhost

Re: Reporting for duty
« Reactie #1 Gepost op: 19 januari 2016, 13:57 »
Welkom,

Mooi fiets zeg. En hou het stam café west in de gaten. Kun je eens koffie komen drinken.

Groeten
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline PimW

Re: Reporting for duty
« Reactie #2 Gepost op: 19 januari 2016, 14:20 »
Mooie motor! Precies de mijnes (toen ik hem kocht) maar dan, eh, mooier ;D

Herkende de stoeprand op de foto's meteen, dat moet Amsterdam zijn.

Waar in Azie wil je heen? :)

Offline zenfox

Re: Reporting for duty
« Reactie #3 Gepost op: 19 januari 2016, 14:58 »
Mooie motor! Precies de mijnes (toen ik hem kocht) maar dan, eh, mooier ;D

Herkende de stoeprand op de foto's meteen, dat moet Amsterdam zijn.

Waar in Azie wil je heen? :)

Ik heb nog geen idee. Ik ben vorig jaar voor het eerst in Azië geweest. Waar ik twee maanden in Hanoi heb gewoond voor een opdracht.
Daar heb ik ook motor leren rijden, op een Honda Win (Lifan 125cc)



Een heel leuk dingetje, alleen wat klein voor mij (ik ben 1.90). En ging ook niet zo heel hard (max 110).
Maar gezien de slechte wegen en de chaos van het verkeer kon je vaak ook niet harder dan 80 rijden. Verkeersregels kennen ze daar niet of nauwelijks. Ja, het recht van de grootste misschien.

Het lijkt me wel tof om weer terug naar Vietnam te gaan, via Nepal, Thailand en Cambodja of zoiets.
Of naar Zuid Korea waar een goede vriend van me woont. Maar dat is wel wat lastig.
Het zijn allemaal nog maar ideeën hoor. Ik moet me nog goed verdiepen wat er allemaal mogelijk is, wat het gaat kosten en hoeveel tijd ik er aan kwijt ben.
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2016, 15:07 door zenfox »
Honda Transalp XL600V (PD06) '95

Offline TransAlpGhost

Re: Reporting for duty
« Reactie #4 Gepost op: 19 januari 2016, 23:48 »
Vietnam.....

Ik heb er zelf niet gereden maar wat een fantastisch land.
(Ben er wel een maand geweest. Ik vond vooral het zuiden  heel gaaf)
Ik zou er ook wel voor een opdracht heen willen ::)
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline EDxrv

Re: Reporting for duty
« Reactie #5 Gepost op: 20 januari 2016, 09:34 »
Ziet er super uit. Leeftijd zegt niet zoveel. Prijs van 2250 was ie wel waard denk ik.

Offline zenfox

Re: Reporting for duty
« Reactie #6 Gepost op: 20 januari 2016, 11:57 »
Ziet er super uit. Leeftijd zegt niet zoveel. Prijs van 2250 was ie wel waard denk ik.

Gelukkig heb ik er een paar honderd euro minder voor kunnen betalen 8)
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2016, 12:04 door zenfox »
Honda Transalp XL600V (PD06) '95

Offline Floor

Re: Reporting for duty
« Reactie #7 Gepost op: 20 januari 2016, 16:36 »
Mooi motortje! Welkom!

Het lijkt me wel tof om weer terug naar Vietnam te gaan, via Nepal, Thailand en Cambodja of zoiets.
Of naar Zuid Korea waar een goede vriend van me woont. Maar dat is wel wat lastig.
Het zijn allemaal nog maar ideeën hoor. Ik moet me nog goed verdiepen wat er allemaal mogelijk is, wat het gaat kosten en hoeveel tijd ik er aan kwijt ben.

Vietnam moet je even kijken met 'invoeren' van het spul! Weet niet hoe dat exact helemaal precies zit, maar geloof dat je met een motorinhoud van boven de 125cc het land niet in mag. Wel daar kopen, maar niet mee de grens over. Nogmaals, weet niet exact de regels ervoor, kan het wel nakijken evt, maar daar is iets mee! ;-)  ::) Via myanmar is ook mogelijk als je het goed regelt... hoef je niet in het vliegtuig van nepal naar thailand.

Zuid-Korea kan!! Vanaf vladivostok gaat er een standaard bootlijn naar japan die een tussenstop maakt in zuid-korea! Dus dat is vrij eenvoudig te doen!   ;D Wel leuke plannen. Ben benieuwd wat het worden gaat. ;-)

Offline marccoef

Re: Reporting for duty
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2017, 17:14 »
Gelukkig heb ik er een paar honderd euro minder voor kunnen betalen 8)
Ik had die hoofdprijs er direct voor betaald! haha. mooi ding!

Offline Guidonno

Re: Reporting for duty
« Reactie #9 Gepost op: 31 maart 2017, 12:59 »
Prachtige motor en veel plezier!
Honda: Eerst een VFR (RC36) en nu de Transalp PD06 voor het avontuur!

www.nogeenhondaspanningsregelaar.nl