Auteur Topic: sw motech Hawk led mistlampen  (gelezen 3514 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline STA

sw motech Hawk led mistlampen
« Gepost op: 20 januari 2016, 14:49 »
Iemand bekend met dit setje?

Ik heb vandaag dit setje binnen gekregen. Nu zit er aan de kabelboom een aparte groene draad aan vast, kan iemand mij uitleggen waar dit voor is en waar is dat het beste kan aansluiten heb er zelf niet zo heel veel verstand van. (zie foto, in het rood aangegeven)

Betreft een Varadero 2007

Thnx, groet stephan
Groet STA

Offline PimW

Re: sw motech Hawk led mistlampen
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2016, 14:59 »
Als ik het goed begrijp willen ze dat je de stuurschakelaar verbind met een geschakelde plus. Dus ergens een plus vinden die na het contactslot zit.
Er zal wel zon knip verbinding bij zitten waarmee je de groene draad verbind met de plus van bijvoorbeeld je koplamp.

Deze plus dient enkel om de relais te schakelen dmv die stuurschakelaar.

Mooier is een plus kabel te vinden en een knijp/krimp of soldeer verbinding te maken.

Offline STA

Re: sw motech Hawk led mistlampen
« Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2016, 15:37 »
Als ik het goed begrijp willen ze dat je de stuurschakelaar verbind met een geschakelde plus. Dus ergens een plus vinden die na het contactslot zit.
Er zal wel zon knip verbinding bij zitten waarmee je de groene draad verbind met de plus van bijvoorbeeld je koplamp.

Deze plus dient enkel om de relais te schakelen dmv die stuurschakelaar.

Mooier is een plus kabel te vinden en een knijp/krimp of soldeer verbinding te maken.

Thnx voor je uitleg, er zit idd een aparte connector bij. zal de plus van de knipperlicht wel opzoeken lijkt mij het makkelijkste
Groet STA

Offline PimW

Re: sw motech Hawk led mistlampen
« Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2016, 15:44 »
Die loopt ook over een relais, dus dan zal je mistlamp alleen werken als de knippers aan staan ;D

Koplamp lijkt me beter :)

Offline STA

Re: sw motech Hawk led mistlampen
« Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2016, 16:21 »
Die loopt ook over een relais, dus dan zal je mistlamp alleen werken als de knippers aan staan ;D

Koplamp lijkt me beter :)

Dan sluit ik de groene aan de plus van de koplamp, en de +&- pak ik van de accu. Dan zou het moeten werken haha
Groet STA

Offline STA

sw motech Hawk led mistlampen
« Reactie #5 Gepost op: 20 januari 2016, 19:48 »
En gooi die idiote knijpverbinding (aftakklem, stroomdiefje, hoe je dat din maar wilt noemen) maar weg. Die krengen veroorzaken anders niks dan storingen. Knippen, strippen, solderen en goede kabelschoentjes gebruiken.

Zelf heb ik voor deze vorm van extra verlichting gekozen. DRL icm knipperlicht.

http://jokern.eu/about/my%20bike%60s/honda%20xl1000%20varadero%20black/fixing%20on%20blackorange/turn%20lights.html

Ik was sowieso niet van plan omdat te gebruiken dacht aan solderen of een kabelschoen idd. Je link doet het niet maar ik heb wel een idee wat je bedoeld. Zag op het varadero int. forum ook iemand met knipperlicht en drl in één dat zag er wel mooi uit.

Ik lees de naam Jokern dat is hij idd haha
Groet STA

Offline STA

Re: sw motech Hawk led mistlampen
« Reactie #6 Gepost op: 21 januari 2016, 07:50 »
Klopt, daar heb ik het gevonden. Mooie achtergrond op je avatar....Strada.. Komt me bekend voor.
Net nog even op de link geklikt, werkt bij mij wel.

Strada idd ;D, mooi zaakje
Groet STA