Algemeen > Over mijn (nieuwe) motor, mijzelf en/of waarom ik lid ben geworden
Nieuwe AT gekocht; de eerste ervaringen
Kingcoder:
Even kort voorstellen voor de juiste beeldvorming; Ik had een RD07a en een ZZR1400. Of eigenlijk die RD07 is van mijn vrouw maar sinds 1,5 jaar reed ik daar voornamelijk mee en niet met de (zakelijke) zzr. We hebben het toch over zeg 25k per jaar. Dus ik besloot de zzr in te ruilen op een nieuwe at
Nou afgelopen zaterdag werd dus mijn nieuwe AT geleverd; mooi thuis gebracht door Arie Molenaar dus ook geen pekel erop. Maar goed, toen stond het ding daar en het had toch geregend dus veel pekel zal wel weg zijn? En het is toch een gebruiksvoorwerp dus lekker wezen rijden. Klein ritje maar hoor, even hier en daar showen. Oh en een stukje bospad... daar zijn de origineel geleverde straatbanden niet zo geschikt voor dus daar moeten we tzt maar eens over nadenken :-)
Vandaag (maandag) moest ik naar Essen voor werk, ritje van 120 km en het was ruim 10 graden dus hup; op de at. Wel saaie route hoor; allemaal snelweg. Kan wel binnendoor maar dat kost onevenredig veel tijd. Leuk voor naar huis, niet voor náár het werk.
Op de snelweg reed de motor erg fijn; ik heb ook een "oude" at en ik weet niet wat die van jullie zegt maar de mijne zegt boven de 120 altijd "nou nou moet dat zo hard" (maar kan best 160 hoor). De nieuwe heeft dat dus niet; het blokje spint er vrolijk op los. Ik ben niet harder gegaan dan 150 want inrijden enzo. Heerlijk gereden. Fijne balans in de machine.
Toen ik Essen naderde kwam ik in de file terecht en dan word het al leuker; laag in de toeren en ertussendoor slingeren; Je voelt dan goed de gewichtsverdeling in de motor. Die zit laag, of in ieder geval lager dan mijn rd07 en dat zorgt voor een lekker licht gevoel in het stuur. Lekker door de file; op het gas, van het gas.... lijkt wel allroaden :) Ook hier werd ik wel gelukkig van; het blok loopt heel mooi onder in z'n toeren, pakt mooi op. In die zin hebben ze de spirit van de "oude" wel te pakken denk ik. Mooi geluid ook. Ik vreesde de "brussel sigaar" maar niks naaimachientje maar mooie donkere broaaap zxit er in.
Nu is het wachten op de touratech spullen; valbeugels en kofferset etc.. Wel bestelbaar maar nog niet leverbaar. Komt in de loop van deze maand.
Ik ben benieuwd wat het verbruik doet; bij rustig rijden (100/120) gaf hij rond de 5 l/100 km aan maar bij constant 150 iets boven de 7. Goed hij moet nog inlopen he; mijn ervaring met zzr1400's is dat die vanaf de 10k pas echt mooi lopen qua vebruik.
arne:
Klinkt goed! Veel plezier ermee. :)
(Oh, en mij hebben ze altijd verteld dat je in Duitsland netjes aan moet sluiten bij file... Of? ;) )
Kingcoder:
--- Citaat van: arne op 25 januari 2016, 09:35 ---Klinkt goed! Veel plezier ermee. :)
(Oh, en mij hebben ze altijd verteld dat je in Duitsland netjes aan moet sluiten bij file... Of? ;) )
--- Einde van citaat ---
Het grappige is dat ik geen eenduidig antwoord gevonden krijg; hier lees je van wel, daar lees je van niet..... ach boetes zijn in Duitsland niet zo achterlijk hoor als bij ons dus ik heb zoiets van we zien wel. En bovendien; voor een Nederlander gelden wetten en regels alleen als de Politie staat te kijken he :)
arne:
Hahahaha :) Ik weet het. Maar de Polizei is dan wel weer wat strenger. Maar goed, mijn Duits is ook geen 100%, dus daar heb jij waarschijnlijk ook een voordeel als je de discussie aan moet met Herr Polizist. :) Ik heb een tijdje terug een hele tijd vastgestaan bij Heidelberg. Misschien volgende keer toch rustig doorrollen.
xrvtuur:
Het mag niet, maar veel duitse motorrijders doen het wel. Ze waren vorig jaar met een petitie bezig om het eens geregeld te krijgen. Ik zelf riskeer de boete, file rijden met een motor is geen doen, wordt allemaal veel te warm
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie