Auteur Topic: Dubbele koplampen  (gelezen 288 keer)

Offline renATus

Dubbele koplampen
« Gepost op: 12 november 2018, 18:21 »
Wellicht al eerder gepost maar kon met de zoekfunctie geen info vinden vwb de mogelijkheid om de nieuwe AT te voorzien van dubbele led verlichting.

Is er iemand die haar/zijn nieuwe AT al voorzien heeft van dubbel werkende koplampen ?
Ik heb begrepen dat er setjes ** op de markt zijn waarmee het grootlicht van minder stroom voorzien wordt en zo mee kan branden en de tegenliggers niet verblind.

** https://www.skenelights.com/new-products

Er zal vast een wetgeving en typegoedkeuring aan vooraf gegaan zijn, echter de gemiddelde opsporingsambtenaar heeft  gelukkig geen weet van deze maatregel ;)

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gray-haired riders don't get that way from pure luck.

The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet

Offline Canis

Re: Dubbele koplampen
« Reactie #1 Gepost op: 12 november 2018, 18:39 »
Ik ben benieuwd of iemand hier dit al gedaan heeft bij een nieuwe AT. Ook omdat hij standaard al genoeg licht geeft is deze toepassing niet echt nodig. Je kan er ook verlichting bij plaatsen. Maar dat weet je zelf ook wel.
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 08:55 door Canis »

Offline renATus

« Reactie #2 Gepost op: 12 november 2018, 18:53 »
Op de ‘valbeugel’ heb ik de originele Honda DRL Ledlampen gemonteerd, echter is het voor mij een cosmetisch dingetje hoor. Ik vind het gewoon mooier als beide koplampen branden.

The first thing we want to do is find the loudest exhaust The second thing is finding the quietest helmet

Offline Canis

« Reactie #3 Gepost op: 12 november 2018, 18:58 »
OK, ik begrijp het.
Heb je al eens op het www gezocht?

Offline renATus

« Reactie #4 Gepost op: 13 november 2018, 09:02 »
Zeker gezocht en ook wat info gevonden, maar eigenlijk geen duidelijke info vwb AT met Ledlampen.

Offline Brombeer

« Reactie #5 Gepost op: Gisteren om 16:13 »

Hoe zit dat spulletje in mekaar dan?

Betekent dat dan dat de ene lamp een dimlicht/grootlicht led set-up heeft en de de ander alleen groot?

Zijn die lampfittingen gelijk? Anders lijkt me dat je zo'n grootlicht led vervangt door een dim-/grootlicht led en dan even kabeltjes frubbelen.

Dus ja, hoe is het gemaakt en wat is de set-up nu? Kun je wat pics posten misschien..?

Brom

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline renATus

« Reactie #6 Gepost op: Gisteren om 16:29 »
Ik weet het ook (nog) niet Brom. Als ik de informatie begrijp wordt dat kastje ingebouwd en behoud je de originele ledlampen. Het grootlicht zou hiermee minder stroom krijgen en brand dan iets van 50%. Wanneer je ècht je grootlicht aanzet zal de lamp 100% branden.

Offline Brombeer

« Reactie #7 Gepost op: Gisteren om 19:23 »

Ja jij bedoelt dat aftermarket kastje wat je laat zien. Dat mag denk ik niet omdat grootlicht de hele reflector gebruikt en daarmee tegenliggers verblind. Ook als dat maar halve luxen zijn.

Ik bedoelde, hoe het nu af-fabriek op je AT is opgelost.

Ik neem aan dat het min of meer conventioneel zit, als in een koplampunit waar een lamp in geprikt zit, zodanig dat de lamp vervangen kan worden.

Mijn vraag was: zijn die fittingen van die 2 verschillende lampen hetzelfde? Zo ja, dan vervang je het grootlicht door eenzelfde dim/grootlicht lamp en moet je iets aan je bekabeling veranderen.

Offline Grubeater

« Reactie #8 Gepost op: Gisteren om 19:45 »
Van facebook groepen over de AT begrijp ik dat de koplampunit een geheel geïntegreerd ontwerp is, waar geen losse lampen in zitten.
Bij een defecte koplamp moet de hele unit vervangen worden.
De enige oplossing is om het grootlicht signaal aan te passen zodat minder (vaak) stroom door gaat.
She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride Honda".

Offline Brombeer

« Reactie #9 Gepost op: Gisteren om 21:25 »

Van facebook groepen over de AT begrijp ik dat de koplampunit een geheel geïntegreerd ontwerp is, waar geen losse lampen in zitten.
Bij een defecte koplamp moet de hele unit vervangen worden.

Zo dan!

Thanks voor de info, Grubeater  :)

Offline renATus

« Reactie #10 Gepost op: Gisteren om 21:55 »
En nu dan maar hopen dat er niks kapot gaat. Kon wel eens een dure grap worden.
Inruilen of verkopen kan altijd nog  :-\

Offline xrvtuur

« Reactie #11 Gepost op: Gisteren om 22:59 »
zo rond de 650 euro voor de koplamp unit
Varadero SD02  2004

Offline renATus

« Reactie #12 Gepost op: Vandaag om 07:12 »
Oops, effe slikken  :-\

Wellicht tegen die tijd wel after market setjes te verkrijgen. Er worden genoeg AT’s verkocht. De (Chinese) markt zal daar vast op inspringen.