Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 198275 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1050 Gepost op: 20 maart 2018, 11:00 »
Gefeliciteerd Zeger! Super hoor, hij is je gegund  8)
Veel fijne kms er mee gewenst!

Oh enne.... ik durf het bíjna niet te vragen  ;D
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2018, 11:03 door The Headless Horseman »
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline Zeegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1051 Gepost op: 20 maart 2018, 11:08 »
Gefeliciteerd Zeger! Super hoor, hij is je gegund  8)
Veel fijne kms er mee gewenst!

Oh enne.... ik durf het bíjna niet te vragen  ;D

Dank je!! Jij wel hoor! Kom maar langs!
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1052 Gepost op: 20 maart 2018, 13:14 »
Leuk! Doen we een keertje  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1053 Gepost op: 20 maart 2018, 19:44 »
Ga je veel plezier mee beleven Zeegie !  gefeliciteerd ermee
Ik zie een dijkenritje in 't verschiet voor de CRF1000AT-rijders in de buurt ?....

Offline Zeegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1054 Gepost op: 20 maart 2018, 20:13 »
Ga je veel plezier mee beleven Zeegie !  gefeliciteerd ermee
Ik zie een dijkenritje in 't verschiet voor de CRF1000AT-rijders in de buurt ?....

Dank je! Ik wil wel dijken rijden hoor! Ben erg benieuwd hoe hij het doet, moet een bizar verschil zijn als je al 17 jaar op een RD07a gereden hebt.
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline bassertoon

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1055 Gepost op: 20 maart 2018, 21:07 »
Gefeliciteerd met je nieuwe Twin Zeger! 👍😎
Ik heb de Adventure Sports afgelopen zaterdag kunnen bewonderen bij Ten Kate.
Heel mooi ding in die kleuren. Wat is jouw lengte want ik vind de standaard nog net te doen en zit zelf niet op 2 cm extra te wachten. Is het bekende of de "oude" er nu ook uit gaat of blijven ze naast elkaar bestaan.

Offline Zeegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1056 Gepost op: 20 maart 2018, 22:05 »
Mijn lengte is 1,89 maar is nooit probleem geweest op de RD07a.
2 cm heeft wel effect, zadel kan ook nog in hoogte versteld worden.
In het een ander topic staat mijn zwarte RD07a te koop. De rode hou ik ernaast voor de bizarre off-road weekenden 👍

De kleur stelling is inderdaad mooi maar het is niet moeilijk om te kiezen.... hij is alleen in deze kleurstelling verkrijgbaar. De goudkleurige velgen vind ik persoonlijk verschrikkelijk lelijk..
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1057 Gepost op: 21 maart 2018, 06:12 »
Die kan je vast wel met iemand ruilen.
Zijn er genoeg met een rode of zwarte die wel goud willen.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline Zeegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1058 Gepost op: 21 maart 2018, 06:46 »
Die kan je vast wel met iemand ruilen.
Zijn er genoeg met een rode of zwarte die wel goud willen.

Nee, ik hou hem origineel... Ha Ha de eerste 15 jaar dan ongeveer
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1059 Gepost op: 21 maart 2018, 08:23 »
En de nieuwe modellen hebben ook rvs spaken dus wielen ruilen met oud model is niet zo handig
Varadero SD02  2004

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1060 Gepost op: 21 maart 2018, 10:46 »
Gisteren dus testritten gemaakt met AT's.
Ik had nog nooit op een nieuwe AT gereden en heb zelf ook geen AT of TA. Maar ben wel van plan om een nieuwe AT te kopen.

Eerst met onderstaande. Een mooie rode van 2017 met 46 kilometers op de teller. Nieuw dus. Het is de gewone schakelversie.

« Laatst bewerkt op: 21 maart 2018, 11:09 door Canis »

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1061 Gepost op: 21 maart 2018, 11:08 »
Daarna met de Adventure Sports in DCT-uitvoering.
Ik ben 168cm groot/klein. Voor mij is de ADV veel te hoog. Een verlaagd zadel opgezet maar dan is die nog te hoog voor een veilige handeling in niet vlakke vaste en droge ondergrond bij stilstand of manoeuvreren.
Wel een zalige motor om mee te rijden. En werkelijk O ZO MOOI!!! Een goede reismotor.

Het was een zonnige dag. Toch was de afleesbaarheid van het dashboard heel goed. Zeker het oude model vond ik beter dan het nieuwe. Rechtstaand was het nieuwe beter afleesbaar. Zal misschien allemaal te maken hebben dat het onder een andere hoek is geplaatst. En dan weer hoe groot je bent.
DCT is wennen. Soms verrast het wel, zeker in onverhard aan lage snelheid bij maneuvers. Maar misschien niet de goede setting gekozen. Ik had de DCT ook soepeler verwacht bij lagere snelheden. Maar ook hier: moet er waarschijnlijk mee leren rijden.
Waar ik me erg aan stoorde was de jiffy. Konden ze daar nu geen stangetje aan lassen? Die poot is moeilijk te vinden en stroef uit te klappen. Zowel uit als in.

Ik weet nog steeds niet welke ik zou kopen. De DCT of de gewone. Rijden doen ze beiden zalig en de schakelversie schakelt zeer soepel.

Onderweg ook nog een foto gemaakt van de DCT ADV met verlaagd zadel:




Offline Zeegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1062 Gepost op: 21 maart 2018, 11:49 »
Daarna met de Adventure Sports in DCT-uitvoering.
Ik ben 168cm groot/klein. Voor mij is de ADV veel te hoog. Een verlaagd zadel opgezet maar dan is die nog te hoog voor een veilige handeling in niet vlakke vaste en droge ondergrond bij stilstand of manoeuvreren.
Wel een zalige motor om mee te rijden. En werkelijk O ZO MOOI!!! Een goede reismotor.

Het was een zonnige dag. Toch was de afleesbaarheid van het dashboard heel goed. Zeker het oude model vond ik beter dan het nieuwe. Rechtstaand was het nieuwe beter afleesbaar. Zal misschien allemaal te maken hebben dat het onder een andere hoek is geplaatst. En dan weer hoe groot je bent.
DCT is wennen. Soms verrast het wel, zeker in onverhard aan lage snelheid bij maneuvers. Maar misschien niet de goede setting gekozen. Ik had de DCT ook soepeler verwacht bij lagere snelheden. Maar ook hier: moet er waarschijnlijk mee leren rijden.
Waar ik me erg aan stoorde was de jiffy. Konden ze daar nu geen stangetje aan lassen? Die poot is moeilijk te vinden en stroef uit te klappen. Zowel uit als in.

Ik weet nog steeds niet welke ik zou kopen. De DCT of de gewone. Rijden doen ze beiden zalig en de schakelversie schakelt zeer soepel.

Onderweg ook nog een foto gemaakt van de DCT ADV met verlaagd zadel:

Leuk om te lezen!! Nu kan ik helmaal niet meer wachten!! Ik ben ouderwets dus van de schakel versie, gewoon omdat ik er een beter gevoel over heb.
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1063 Gepost op: 21 maart 2018, 16:14 »
Momenteel heeft DCT mij nog niet kunnen overtuigen, neen.
Ik ben normaal ook niet voor de rijhulpmiddeltjes. Gas, remmen en schakelen. Dat is voor mij genoeg om te motorrijden.
In de garage vonden ze het ook raar dat DCT me niet kon overtuigen.
En om nu een DCT te kopen met de hoop dat ik dit in de toekomst wel beter zal vinden vind ik ook maar niks.
Al die settings/knopjes waar je altijd mee bezig moet zijn.
Bij een fotocamera gebruik ik ook altijd de manuele stand  :))
De richtingaanwijzers gaan ook vanzelf uit. Leuk. Maar soms blijven ze toch wel te lang aan, vind ik. Telkens controleren of ze wel uit zijn hoeft voor mij ook niet. Richtingaanwijzers zelf uitzetten is geen probleem voor mij.

Wanneer ik het systeem volledig onder de knie heb dan vind ik het misschien wel beter, maar momenteel (nog) niet.

Voor de rest niets dan lof hoor over de AT.
Zeer goede zitpositie, goede windgeleiding, rijdt super, goede remmen, enz ...

Offline robgoesdakar

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1064 Gepost op: 21 maart 2018, 17:02 »
14 april ben ik de blije man met een Africa Twin Adventure Sports...
Het mooie artikel van Bram in de Transalper heb ik inmiddels 10 x gelezen! Geweldig!

En ik ben niet jaloers hoor.....
Nee echt niet.....
Serieus, ik ben echt niet jaloers....

...... als ik het maar lang genoeg blijven zeggen dan geloof ik het misschien ook nog ......
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1065 Gepost op: 21 maart 2018, 17:08 »
De adventure is zeeeeeeeeeer mooi. En rijdt fantastisch.  ;D

Offline Zeegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1066 Gepost op: 21 maart 2018, 19:20 »
En ik ben niet jaloers hoor.....
Nee echt niet.....
Serieus, ik ben echt niet jaloers....

...... als ik het maar lang genoeg blijven zeggen dan geloof ik het misschien ook nog ......

Jij hebt er genoeg staan, heb ik vanmorgen zelf gezien! Groot grondbezitter!
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline Zeegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1067 Gepost op: 21 maart 2018, 19:22 »
De adventure is zeeeeeeeeeer mooi. En rijdt fantastisch.  ;D

Heb jij er 1 dan? foto's....  :D de dagen gaan te langzaam wwwhhaaa
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1068 Gepost op: 21 maart 2018, 19:38 »
Je kan beter even van het forum wegblijven ;D

Nee, ik heb er geen. Ik heb er gisteren zo'n anderhalf uur mee gereden. Zie vorige berichten.
Maar ik ga zeker nog meer testrijden met een DCT. Want ik ben nog niet zeker welke ik wil kopen.

Er naar uitkijken is ook plezant hoor.

Offline Zeegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1069 Gepost op: 21 maart 2018, 19:46 »
Je kan beter even van het forum wegblijven ;D

Nee, ik heb er geen. Ik heb er gisteren zo'n anderhalf uur mee gereden. Zie vorige berichten.
Maar ik ga zeker nog meer testrijden met een DCT. Want ik ben nog niet zeker welke ik wil kopen.

Er naar uitkijken is ook plezant hoor.

ja, had vorige berichten gezien... kwam even op verkeerde been door je enthousiasme ha ha
ik heb alleen een jaar geleden 200 meter met die van Ton de Groot gereden... op een grasveldje ha ha maar dat is het "oude" model of niet Ton  ;)
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline ddw

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1070 Gepost op: 21 maart 2018, 20:50 »
ja, had vorige berichten gezien... kwam even op verkeerde been door je enthousiasme ha ha
ik heb alleen een jaar geleden 200 meter met die van Ton de Groot gereden... op een grasveldje ha ha maar dat is het "oude" model of niet Ton  ;)

2-9-2016 om precies te zijn zeger, ook al was het maar 200 meter op het ondertussen blijkbaar oude apparaat, je kon hem daarna niet meer loslaten of stoppen met het onderkwijlen ervan.
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline Zeegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1071 Gepost op: 21 maart 2018, 21:12 »
2-9-2016 om precies te zijn zeger, ook al was het maar 200 meter op het ondertussen blijkbaar oude apparaat, je kon hem daarna niet meer loslaten of stoppen met het onderkwijlen ervan.


jjjjjaaaaaaaaaaa dat is tie! Geweldig!
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline JanO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1072 Gepost op: 21 maart 2018, 22:41 »
2-9-2016 om precies te zijn zeger, ook al was het maar 200 meter op het ondertussen blijkbaar oude apparaat, je kon hem daarna niet meer loslaten of stoppen met het onderkwijlen ervan.

Enne....waar keek hij naar?

Offline Zeegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1073 Gepost op: 22 maart 2018, 00:11 »
Enne....waar keek hij naar?

Ik keek nergens naar... ligt te kroelen Ha Ha
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline Tonchi

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1074 Gepost op: 22 maart 2018, 20:07 »
ja, had vorige berichten gezien... kwam even op verkeerde been door je enthousiasme ha ha
ik heb alleen een jaar geleden 200 meter met die van Ton de Groot gereden... op een grasveldje ha ha maar dat is het "oude" model of niet Ton  ;)

Whawha....dit is het Echte model Zeger, weet je nog waar je zo op kwijlde....

Maar die van jou is ook Super mooi, maar toch wil ik niet ruilen !!!
CRF1000 Africa Twin tricolor.

Offline Zeegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1075 Gepost op: 22 maart 2018, 20:11 »
Whawha....dit is het Echte model Zeger, weet je nog waar je zo op kwijlde....

Maar die van jou is ook Super mooi, maar toch wil ik niet ruilen !!!

Ha ha Vriend! Ja, zie foto hierboven... Ik wil ook niet ruilen... dus zitten we toch weer op dezelfde bladzijde!
Het is goed om jezelf te laten gaan; als je jezelf maar weer kunt terugvinden.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1076 Gepost op: 23 maart 2018, 17:02 »
Nog eentje speciaal voor Zeger:


Offline Kliko

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1077 Gepost op: 23 maart 2018, 17:48 »
Nieuw bij het forum dus maar meteen even voorstellen Kliko ofwel Patrick in het normale leven. Aangestoken door allroad virus in 2008 door aanschaf van XTZ660 tenere. Met deze tenere door Marokko en naar Dakar gereden. Na 5 jaar ingeruild voor een F800gs waarmee we een rondje IJsland gedaan hebben en vanochtend na wederom 5 jaartjes, de BMW ingeruild op een Adventure Sport. Met beetje mazzel staat hij volgende week klaar.

Offline Tonchi

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1078 Gepost op: 23 maart 2018, 18:40 »
Nieuw bij het forum dus maar meteen even voorstellen Kliko ofwel Patrick in het normale leven. Aangestoken door allroad virus in 2008 door aanschaf van XTZ660 tenere. Met deze tenere door Marokko en naar Dakar gereden. Na 5 jaar ingeruild voor een F800gs waarmee we een rondje IJsland gedaan hebben en vanochtend na wederom 5 jaartjes, de BMW ingeruild op een Adventure Sport. Met beetje mazzel staat hij volgende week klaar.

Gefeliciteerd Patrick en welkom, nu alleen nog ff lid worden...kan je hem showen op het ITT.

Groet Ton.
CRF1000 Africa Twin tricolor.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1079 Gepost op: 23 maart 2018, 18:53 »
Welkom hier Kliko  :) En gefeliciteerd met de Adv. Sports  8) Uit Papendrecht toevallig?

EDIT: oh, ik zie het al, staat ook in je profiel  :)

Grtz,
René
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS