Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 217157 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1320 Gepost op: 05 februari 2019, 19:32 »
HULP!

Heeft er iemand aleens BarkBusters handkappen op een AT 2018 model geplaatsts?

En bestaat er een werkhandboek voor de AT model 2018(!)?

Ik heb bij RuggedRoads dus BB-handguards gekocht en dan maar een originele Honda "Shop Manual" mee besteld.
De Manual is dus niet voor het 2018 model :-\

En de BB's krijg ik niet geplaatst. >:( Rechterhandvat begonnen. Links zal, vermoed ik, geen probleem zijn.
Ik vind nergens goede info hoe die moeten geplaatst worden. Het lijkt (en dat dacht ik zelf ook) heel simpel maar dat was het dus niet.
Mijn AT is met de originele Honda handvatverwarming uitgerust. Van in't begin blijft het handvat lichtjes hangen. Dit gemeld bij de eerste smeerbeurt (1000km) en hebben ze wat ingevet en zeiden dat het nog moest inlopen. Daarna was het beter maar het probleem is nog niet helemaal weg.
Nu na het proberen te plaatsen van de BB's alles weer origineel teruggeplaatst maar nu komt het handvat helemaal niet meer terug in de beginstand. Kan gevaarlijk zijn.
Ik hoop dat ik niets om zeep heb geholpen.

Ik vind nergens info/foto's/filmpjes van de binnenkant van het "gashandvat" .

Ik heb een mail gestuurd naar RR. Ben benieuwd wat zij te vertellen hebben.
En uiteraard hoop ik dat ik hier kan geholpen worden.
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2019, 19:43 door Canis »

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1321 Gepost op: 05 februari 2019, 19:43 »
Het zou geen verschil mogen maken met een 2016.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1322 Gepost op: 05 februari 2019, 19:50 »
Azo.

Ik dacht dat de binnenkant anders was.

Het stuurgewicht zit binnenin op een heel speciale manier vast aan het binnengewicht (?) (Er zit daar ook rubber of siliconen aan) Moet dat stuurgewicht daar dan gewoon uitgehaald worden en het andere gewicht gewoon geplaatst worden? Dan zit dat binnengewicht er gewoon los in aan de buitenkant (?)
Sorry hoor, maar dit is voor mij allemaal nieuw, als niet techneut.
De linkerkant heb ik nog niet opengemaakt dus weet niet wat ik daar te zien krijg maar vermoed dat dat gewoon hol is vanbinnen en je daar het nieuwe gewicht in moet schroeven.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1323 Gepost op: 05 februari 2019, 20:02 »
Correctie.
Het is niet het stuurgewicht dat binnenin vast zit uiteraard maar wel de buitenbout die op een vreemde manier vast zit aan de binnenkant. ::)

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1324 Gepost op: 05 februari 2019, 20:16 »
Het handvat komt wel gewoon terug wanneer motor niet gestart is. Bij motor gestart en gas geven komt het niet terug/blijft het steken.  ???

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1325 Gepost op: 05 februari 2019, 20:30 »
En nog voor de duidelijkheid: De originele stuurgewichten en bouten moeten dus vervangen worden door de bijgeleverde van BB. Spijtig want de blauwe originele van een tri color vind ik zeer mooi.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1326 Gepost op: 05 februari 2019, 20:43 »
Klopt. Ik heb echter joouw probleem bij het installeren niet meegemaakt. Pretty straightforward.

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1327 Gepost op: 05 februari 2019, 20:45 »
IK heb BB's gemonteerd, absoluut geen enkel probleem ook niet in combinatie met de originele handvatverwarming.
De originele stuurgewichten vervallen inderdaad. Je moet het gewicht uit een verenstalen ronde klem kantelen en dat is alles.
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2019, 21:03 door V-Twin »

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1328 Gepost op: 05 februari 2019, 20:53 »
Sorry voor mijn onduidelijkheid, ben vanalles door mekaar aant doen, het is hier nogal druk.
Het is het gashendel dat niet terugkomt. Gas blijft open staan bij gas geven. Had het eerst lichtjes maar blijft nu helemaal hangen na eraan gerommeld te hebben.

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1329 Gepost op: 05 februari 2019, 20:55 »
Zit het stuurgewicht dan te strak aangedraaid waardoor er wrijving tussen de 2 is?
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1330 Gepost op: 05 februari 2019, 20:56 »
Had ik al losser gedraaid maar geen verbetering.
Had het eerst wel veel te vast gedraaid. Toch niks geforceerd?

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1331 Gepost op: 05 februari 2019, 21:02 »
Nee, lijkt me niet. kan je er fotos van maken?
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1332 Gepost op: 05 februari 2019, 21:03 »
Staat het gashandel gewoon niets iets te veel naar buiten waardoor eea vastloopt op de BB-beugel?

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1333 Gepost op: 05 februari 2019, 21:08 »
Nee, lijkt me niet. kan je er fotos van maken?

Ik kan nu geen foto's maken. Hij staat buiten onder afdak en tis er donker.
Heb de boel ook weer terug origineel in mekaar gezet.

Morgen vroeg met de motor op pad. Hopelijk gaat het goed. Anders toch maar eens naar de dealer ermee. Die zal niet lachen. Eerst zelf aan rommelen en dan moet hij het uiteindelijk maar oplossen.

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1334 Gepost op: 05 februari 2019, 21:13 »
Ik ga nu eerst eens een testritje maken. Wil weten dat het veilig is.

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1335 Gepost op: 05 februari 2019, 21:28 »

Goed. Ik ben geen 1000-kenner, maar,


Dat hele 'stuurgewicht' bestaat uit een klem die in het stuur zit, en een crash slide-pad die je daar in schroeft. De slider is een verslijtdeel en beschermt alles rond dat stuureind bij een schuiver.

Dat stuk in het stuur zit erin geklemd. Wat kan helpen is een andere bout indraaien die een beetje mag beschadigen. Zet een klem of tang achter de kop van de bout, en tik de klem er rustig uit.

Maar, voor zover ik dan weer zie, maar ik heb een leesbril neudig, zit die Barkbuster over die slidepad heen. Kijk maar op de foto van J-P hierboven. Dus je moet blijkbaar alleen een langere Barkbusterbout gebruiken om die door alles heen vast te zetten in diezelfde klem van de slide-pad?  ::)


En dat gas. Er worden als safety-feature altijd 2 gaskabels gebruikt. Een open- en dicht trekker. Als de dichttrekker een fractie te strak staat afgesteld bij het gasklephuis, kan hij zwaar gaan lopen. Je kunt dat op die plek afstellen langer/korter.

Die dicht trek kabel mag best los staan. Als veiligheidsfeature werkt hij altijd namelijk.

Daarnaast, inderdaad, moet je de klem van de slidepad in het stuur ook goed afstellen, omdat anders de gashendel daarop ook zwaar kan lopen. Of, je Barkbusterklem, for that matter. Bij een valpartij staat heel vaank het gas vast omdat dat ding je stuur in gedrukt wordt. Paar flinke meppen in de bosjes en dan staat het weer goed.


Niet alles is high-tech aan je AT  ;D
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1336 Gepost op: 05 februari 2019, 21:39 »
Zo, ben weer terug.

Bedankt voor je verhaal Brombeer. Zitten nog wel Chinese woorden tussen voor mij, maar toch bedankt hoor.

Ik haal morgen de boel wel weer eens uit mekaar om hem dan weer beter terug in mekaar te zetten.  ;)

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1337 Gepost op: 05 februari 2019, 21:48 »

Chinese woorden kun je gewoon Googelen.


Met wat boeren verstand wordt het meestal dan toch vanzelf duidelijk  :D

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1338 Gepost op: 05 februari 2019, 21:53 »
 ;)

Komt uiteindelijk allemaal in orde.

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1339 Gepost op: 05 februari 2019, 22:32 »
Goed. Ik ben geen 1000-kenner, maar,

Maar, voor zover ik dan weer zie, maar ik heb een leesbril neudig, zit die Barkbuster over die slidepad heen. Kijk maar op de foto van J-P hierboven. Dus je moet blijkbaar alleen een langere Barkbusterbout gebruiken om die door alles heen vast te zetten in diezelfde klem van de slide-pad?  ::)

Nee Harm dat is niet juist, de originele slider/stuurgewicht dat zichtbaar is vervalt.


En dat gas. Er worden als safety-feature altijd 2 gaskabels gebruikt. Een open- en dicht trekker. Als de dichttrekker een fractie te strak staat afgesteld bij het gasklephuis, kan hij zwaar gaan lopen. Je kunt dat op die plek afstellen langer/korter.


Die dicht trek kabel mag best los staan. Als veiligheidsfeature werkt hij altijd namelijk.

Helaas Harm een 2018 heeft trottle by wire!  ;D


Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1340 Gepost op: 05 februari 2019, 22:42 »

Ja dat zat erin natuurlijk  ???

Ik weet niet of het zinvol is om dat ding dan open te maken.


Maar, "het moet nog inlopen" lijkt mij sterk op een kluitje in het riet. Niet bij zo'n delicate constructie.

..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline Canis

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1341 Gepost op: 05 februari 2019, 23:08 »
Ik ga de BarkBusters er morgen nog niet op zetten.
Eerst ga ik een afspraak maken bij de dealer.
Zij moeten er eerst voor zorgen dat die gashendel soepel gaat want dat is nog steeds een mankementje van toen hij geleverd werd.
Dan kunnen zij ook gelijk de mod uitvoeren aan de middenbok, want dat moet ook nog gebeuren.

Offline Pronto

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1342 Gepost op: 05 februari 2019, 23:30 »
Ik heb die er een maand geleden opgezet en geen problemen. Bij een DCT moet je een extra plaatje er tussen zetten voor de handrem. Die stuurgewichten kunnen bijna niet te vast zitten waardoor je gashendel niet soepel. De originele moet je ook met behoorlijk wat kracht los draaien. Heb je het stuurgewicht niet per ongeluk omgedraaid? Misschien de gashendel iets breder dan van een 2016. Maar laat het eerst maar spoel maken in originele toestand voordat je de bb erop zet.
Succes


Offline robgoesdakar

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1344 Gepost op: 08 februari 2019, 15:31 »
Had liever een lichtere versie gehad.
Dan noemen ze het een Transalp  :P ;D ;D
In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel.



Meer dan alleen banden ;)

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1345 Gepost op: 08 februari 2019, 18:54 »
Dát zou leuk zijn! Een Honda tegenhanger van de Yammie T7, met ongeveer vergelijkbare nieuwprijs dan  ;)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline DPC

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1346 Gepost op: 08 februari 2019, 19:10 »
Nieuwe AT 2020 naar 1080cc !! Had liever een lichtere versie gehad.


Had liever een echte AT gezien maar dan met een 6e versnelling  ;D
XRV750 '01 Zwart
K75RT '95 Classic Black
R65 '81 Zwart

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1347 Gepost op: 08 februari 2019, 20:35 »
die AT heeft toch een 6 bak?  als ik dat plaatje zie van die 2020 dan lijkt het wel of er een 19 inch voorwiel in zit
Varadero SD02  2004

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1348 Gepost op: 08 februari 2019, 21:00 »
DPC refereert aan een XRV Tuur, hij is een beetje jaloers  ;D

Heb je trouwens gezien dat de nieuwe Guzzi allroad inmiddels ook verkrijgbaar is voor nog geen €14.000?
http://discoverv85.motoguzzi.com/en/
Een site veel mooie plaatjes, alleen jammer dat de zithoogte slechts 83 cm is.

FF gepikt bij de buren:
Intermot: Moto Guzzi's V85 TT keeps the spirit of air-cooled adventure bikes alive motorcyclenews zegt
21 liter benzine tank voor 250 mijl (ongeveer 400 km), verstelbare ruit, tractiecontrole en ABS, welke beide kunnen worden aangepast aan de rij modus weg, regen of off-road, TFT dashboard met benzine niveau, snelheid, toerental, versnellingsindicator, temperatuur en cruise control instelling. Het dashboard biedt ook toegang tot het door Guzzi ingebouwde Bluetooth multimedia systeem.
De V85 motor heeft dezelfde boring als de V9, maar verder is het een compleet ander motorblok. Er is een nieuwe krukas die samenwerkt met nieuwe stijvere drijfstangen en kortere zuigerhemden, welke samen zorgen voor een 30% afname van de roterende massa.
Het motorhuis is semi-dry met een scavenging (afvangende?) olie pomp, welke helpt om de motor koel te houden en er voor zorgt dat er geen olie koeler nodig is. En hoewel er maar twee kleppen per cilinder zijn, zorgen de nieuwe titanium inlaatkleppen dat de radicale nokkenas, samen met een 52mm gasklephuis, het vermogen op 79,1 pk brengen.
Het blijft een grote luchtgekoelde in lengterichting gebouwde V-twin, maar Guzzi zegt dat ze bijna Euro5 gereed zijn. De externe veranderingen zijn het versterkte carter, zodat het als een belast onderdeel kan worden gebruikt in het frame. De versnellingsbak is veranderd voor smoother running en heeft een synchroniser welke de klap van het in leggen van de eerste versnelling elimineert. Wat blijft is de Guzzi’s bewezen degelijke cardanas, maar deze is 70 mm langer dan die van de V7.
Het frame en de vering zijn aangepast om een redelijke vrijloop voor off-road te leveren, maar ook om een een lage zithoogte te handhaven. De vering is vrij basic, maar de veer voorspanning is instelbaar. De motor heeft ook 19/17inch wielen met binnenbanden.
De V85TT wordt in februari (2019) verwacht bij de dealers.
« Laatst bewerkt op: 09 februari 2019, 10:14 door V-Twin »

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #1349 Gepost op: 08 februari 2019, 21:53 »
DPC refereert aan een XRV Tuur, hij is een beetje jaloers  ;D

Heb je trouwens gezien dat de nieuwe Guzzi allroad inmiddels ook verkrijgbaar is voor nog geen €14.000?

Als ik dat had liggen ging ik er zeker mee proef rijden want wat een leuke motor, maar dat zit er niet, ik maak mijn Varadero pensioen proof ;)
Varadero SD02  2004