Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216798 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline arne

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #150 Gepost op: 11 maart 2016, 22:23 »
In het bericht van Voorstad staat een link naar een artikel over een Africa Twin met DCT die het leuk vond om zelf te schakelen en wheelies te trekken...

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #151 Gepost op: 21 maart 2016, 23:26 »
Dit is toch dat Termignoniding? Vet mooi, die Dakar look van de collector onderlangs. Helemáál lekker ding ook, met dat witte frame en twin-tone zadel uit één stuk!



The plot thickens...


Bring It On
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline arne

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #152 Gepost op: 23 maart 2016, 21:58 »
Ik had hem ook gezien. Dat vind ik wel de mooiste uitvoering tot nu toe. Hopelijk komt hij ook gewoon op de markt.

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #153 Gepost op: 23 maart 2016, 22:00 »
Op het GS forum zien ze kans om 57 pagina's vol te zwetsen over de nieuwe Afrikaanse Tweeling. Hier blijft t akelig stil. Die ouwe mannen op t buur forum hebben blijkbaar meer tijd om iets te schrijven[emoji41]
Grace under Persure

Offline arne

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #154 Gepost op: 23 maart 2016, 22:13 »
Of ze zoeken toch allemaal een reden om van die GS af te komen en een Honda te gaan rijden.  :))


Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #156 Gepost op: 28 maart 2016, 20:26 »
Ach Acy, het heeft stiekem toch wel iets joh, daar de zaken strak trekken ;) Hier is het preken voor eigen parochie ;)
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #157 Gepost op: 28 maart 2016, 20:36 »
Een link naar dat forum zou deze parochie wel fijn vinden.... Ter lering danwel ter vermaak.
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #158 Gepost op: 28 maart 2016, 20:42 »
Hee J-P , jij ook hier , dat is geen verassing .
ik vermaak me op beide forums wel . Ik denk dat er bij de G-S club meer bezitters van de nieuwe AT zijn dan hier .
Maar dat maakt niet uit , hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Voor donderdag een afspraak gemaakt voor de 1000 km beurt , tevens de GPS van stroom voorzien en dan hopen dat we wat meer tijd krijgen om te RIJDEN .
Motor bevalt tot nog toe erg goed , ik had in november voor de officiële introductie al zoaiet van : die ga ik kopen en dat had ik ook gedaan als de betreffende dealer wat happiger was geweest , maar dat gevoel is nu wel bevestigd.
Ik houd jullie op de hoogte.

Groeten
Ruud
Grace under Persure

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #159 Gepost op: 28 maart 2016, 22:32 »
Mja, het moge duidelijk zijn dat de GS-rijder gemiddeld over ruimere financiele middelen beschikt. Dat zullen gemiddeld dan hoger opgeleiden zijn en die hebben andere beweegredenen.

De inruilwaarde van hun brommert is gemiddeld flink hoger omdat ze de boven in de markt zitten qua prijs en de meeste van hun motoren nog jong. En dan is de overstap naar een andere nieuwe (AT) sneller binnen bereik.

Mogelijk is de interesse onder GS-rijders zo hoog omdat er jaren niks interessants op de markt is geweest behalve de GS en de grote KTM. Dan snap ik de keus wel. KTM levert een heel ander imago dan de BM.


Ik vind wel steeds meer dat Honda met de nieuwe AT een nieuw benchmark heeft gezet.


Bromz
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #160 Gepost op: 28 maart 2016, 22:34 »
Welkom terug hier J-P  :)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline varaderohuibje

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #161 Gepost op: 30 maart 2016, 22:14 »
Bericht van mod;

reacties van J-P en andere die weer daarop reageerden zijn verplaatst naar

http://www.transalpclub.nl/forum/index.php?topic=13787.0

begon een beetje af te dwalen van topic onderwerp en heb J_P een eigen voorstel topic gegeven.

Offline sneekie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #162 Gepost op: 01 april 2016, 18:56 »
zoek de verschillen

Offline sneekie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #163 Gepost op: 01 april 2016, 18:57 »
1994-2016 maar hij is er de nieuwe AT na 22 jaar.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #164 Gepost op: 01 april 2016, 19:05 »
Gefeliciteerd met je aanwinst  8). Je bent niks veranderd  ;D
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline sneekie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #165 Gepost op: 01 april 2016, 19:24 »
Dank je wel. ook al weet ik dat het niet geheel waar is  ;D

Offline OM Frank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #166 Gepost op: 01 april 2016, 19:31 »
Dank je wel. ook al weet ik dat het niet geheel waar is  ;D
Hallo Henk heel veel rij plezier met je nieuwe aanwinst. Bijna geen verschil .....

Groeten Frank
  Let life surprise you

Offline Oldtimer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #167 Gepost op: 01 april 2016, 21:00 »
Mag ik de ouwe  >:D
PD06 1994 blauw.
XLV750R 1985

En voor TCN leden nog Transalp onderdelen op de plank.

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #168 Gepost op: 02 april 2016, 09:31 »
Veel plezier met het nieuwe speelgoed. En dat gaat zeker lukken. En ik kan het weten😎
Grace under Persure

Offline sneekie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #169 Gepost op: 02 april 2016, 10:01 »
Mag ik de ouwe  >:D

Nee Marien sorry, ze zijn al erg aan elkaar gehecht dus ik wil ze niet uit elkaar halen ;D ;D
Dus de oude blijft lekker bij mij in de garage ;)

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #170 Gepost op: 02 april 2016, 12:30 »
Mooi man, gelijk naar Cuijk ?????

Offline sneekie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #171 Gepost op: 02 april 2016, 20:33 »
Nee Tractive is niet gelijk nodig  :D
Ook Tom van Tractive geeft aan dat de standaard Showa vering goed voor mekaar is.
Alleen voor wat zacht, maar daar heb ik op dit moment nog geen mening over ::)

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #172 Gepost op: 02 april 2016, 20:39 »
Ik vond de achterdemping niet je van het, maar kan goed dat dat met deze unit goed af te stellen is.

Zoals het spul afgesteld stond zwabberde de achterkant alle kanten uit als je in een bocht een bultje pakt. Maar een klein sprongetje voelde wel prima, wipt absoluut niet de kont omhoog ;D

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #173 Gepost op: 02 april 2016, 21:31 »
Ik vond de achterdemping niet je van het, maar kan goed dat dat met deze unit goed af te stellen is.

Zoals het spul afgesteld stond zwabberde de achterkant alle kanten uit als je in een bocht een bultje pakt. Maar een klein sprongetje voelde wel prima, wipt absoluut niet de kont omhoog ;D

Zou zomaar kunnen dat hij voor jou wat te strak stond afgesteld. Ik schat in dat je nog niet aan de 80 kg komt  8). Met een sprongetje speelt dat wat minder.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #174 Gepost op: 03 april 2016, 09:13 »
wipt absoluut niet de kont omhoog ;D

Dat vonden wij in ons groepje afgelopen vrijdag nou juist wél  :-\
Dat is dan te weinig uitgaande demping toch? We hebben iig niet gekeken of er nog wat in te stellen valt.
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V / R80GS

Offline ddw

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #175 Gepost op: 03 april 2016, 09:24 »
Dat vonden wij in ons groepje afgelopen vrijdag nou juist wél  :-\
Dat is dan te weinig uitgaande demping toch? We hebben iig niet gekeken of er nog wat in te stellen valt.
Veerspanning te hoog en of de ingaande demping te strak geloof ik.
Er valt redelijk wat te stellen en misschien was de instelling al ''verziekt'' voordat wij de motoren kregen.
Met een sprongetje voelde alles goed, dus dat moet af te stellen zijn lijkt me.
Ktm 525 exc 2003 supermotard / enduro.

Africa twin RD07a 2000.

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #176 Gepost op: 03 april 2016, 09:42 »
Mja, de gedraging van vering en demping zijn afhankelijk van o.a. rijdergewicht.

Goede kans dat anderen vóór jullie, er al aan gezeten hebben.

Voor vering geldt: motor zakt met jou erop, zo'n 5-7 cm extra in. Dit zegt iets over de ingestelde veervoorspanning.

Voor demping geldt (vlugge statische test): motor moet makkelijk inveren * en daarna altijd trager uitveren**.

*compressie (demping tijdens inveren) staat altijd zachter dan de **rebound (demping tijdens uitveren). Dit geldt voor zowel vóór als achter.

Voorbeeld: ga naast de motor staan en druk het zadel omlaag. De motor moet daarna trager uitveren dan dat je hem omlaag kon duwen.

Ander voorbeeld: wipt de motor de kont omhoog tijdens een verkeersdrempel, dan staat de **rebound te zacht, m.a.w. de motor veert te snel uit.
« Laatst bewerkt op: 03 april 2016, 09:46 door Brombeer »
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #177 Gepost op: 05 april 2016, 16:53 »
Leuk kleurtje, nog niet in de collectie.....

PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #178 Gepost op: 06 april 2016, 16:01 »
Motormarkt sterk in maart 2016
Categorie: Motorbranche  06 april 2016

De maand maart van 2016 heeft voor veel merken voor flink gestegen verkoopcijfers gezorgd; in totaal zijn er 1973 motoren verkocht in maart. Het totaal aantal nieuw verkochte motoren in 2016 komt op 3511, in vergelijking met vorig jaar is dat een stijging van 15,1%. Yamaha is op dit moment marktleider met 529 stuks. Vorig jaar waren dat er 475, wat neerkomt op een stijging van 11,4%. Het Japanse merk heeft daarmee BMW naar de tweede plaats verwezen, dit is voor het eerst in jaren dat BMW niet bovenaan staat. Het Duitse merk liet ook een stijging van nieuwverkopen zien, maar dat was niet genoeg; BMW verkocht 512 motoren (4,7% meer dan in Q1 van 2015). Kawasaki verkocht in maart 2016 de meeste motoren van iedereen, 357 stuks werden afgelopen maand afgeleverd . Hiermee kwam het totaal aantal voor Kawasaki op 485 stuks, ruim een kwart meer dan 2015. Honda en Harley Davidson maken de top 5 compleet met respectievelijk 481 (+49,4%!) en 312 (+24,3%) nieuw verkochte motoren in Q1 van dit jaar. Alleen Triumph laat een daling in het aantal nieuwverkopen zien. Het Britse bedrijf zag de Nederlandse verkopen in Q1 zien dalen met 18,5% naar 145 stuks.

De sterke stijging bij Honda wordt vooral gekenmerkt door de start van de verkoop van de CRF1000L Africa Twin. 102 stuks van de nieuwe allroad werden dit jaar verkocht. De best verkochte motor is het tot dus ver nog niet. De BMW R1200GS is, zoals dat al lange tijd is, de meest populaire motor in Nederland. Van de GS (inclusief de GSA) werden tot nu toe 203 stuks verkocht in 2016. Yamaha heeft met de MT09 (inclusief Tracer) en MT07 ook goed verkopende modellen in haar gamma. Respectievelijk werden 142 en 103 stuks van deze modellen verkocht. Honda heeft naast de Africa Twin ook met de NC750 S en X een populair model. In vergelijking met 2015 steeg de verkoop van deze modellen met bijna de helft naar 109 stuks.


bron
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #179 Gepost op: 08 april 2016, 11:56 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=A-FvGpjSLJE" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=A-FvGpjSLJE</a>
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....