Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 92282 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #180 Gepost op: 14 april 2016, 11:30 »
Snel naar de winkel voor de nieuwe MotoPlus, met een vergelijkingstest tussen allroads met 21" voorwiel (in alfabetische volgorde):

- BMW F800 GS
- Honda CRF1000L Africa Twin
- KTM1190 Adventure R
- Triumph Tiger 800 XCA
- Yamaha XT660Z Tenere

Motoplus noemt ze "adventure-allroads" versus "conventionele-allroads" (die met Dakar striping).

VERGELIJKINGSTEST ADVENTURES MET 21 INCH VOORWIEL

Aan de namen kun je al zien uit welk vaatje er wordt getapt. Adventure, Cross Country, GS, Ténéré. Kan de nieuwe Honda Africa Twin deze gekende avonturiers partij bieden? Daar moet een uitgebreide toer over secundaire wegen, snelwegen en door het terrein antwoord op geven.Allroads dragen hun...


Conclusie? "De Mythe leeft" De rest mag je zelf lezen.




(Mijn 4e post op rij, ben ik de enige die nieuwe Twin nog een beetje volgt?)
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline TransAlpGhost

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #181 Gepost op: 14 april 2016, 13:07 »
Nee hoor vind het nog steeds leuk. Vooral de ontwikkeling. Leuke basis van de vergelijking in deze.

Maar ook wel zoiets dat ik het me echt niet kan veroorloven(een financiering ga ik echt niet doen)  en dan ga ik ook minder kijken  ???
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #182 Gepost op: 14 april 2016, 14:53 »
AT weer op de 1ste plaats in de test. :)


In November komt'ie er hoor! 8)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #183 Gepost op: 14 april 2016, 18:13 »
In November komt'ie er hoor! 8)
Het aantal Varadero's binnen de TCN neemt gestaag af :-\
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #184 Gepost op: 14 april 2016, 23:15 »
Nou ja, ik heb er in de afgelopen 2 maanden toch wel zeker een stuk of 10 gezien, verspreid over het land.


Ik wacht met sparen of dat Termignoni-ding met lekker zadel echt op de markt komt.
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin               Non-club Brom: Kawa KXF 250 (Kopuh??)

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #185 Gepost op: 15 april 2016, 00:12 »
Het aantal Varadero's binnen de TCN neemt gestaag af :-\

 :) of iemand koopt die van mij... :)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #186 Gepost op: 15 april 2016, 00:45 »
:) of iemand koopt die van mij... :)

Varadero  :)  (New) Africa Twin  :)
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin               Non-club Brom: Kawa KXF 250 (Kopuh??)

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #187 Gepost op: 15 april 2016, 13:07 »
Varadero  :)  (New) Africa Twin  :)
:) helaas maar plek voor 1 :)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline luwe

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #188 Gepost op: 15 april 2016, 18:59 »
het is allemaal niet zo makelijk  als we allen konden kopen wat we wilden wat dan  ::)
heb plek genoeg voor meerdere maar geen geld genoeg  ;)  dus spaaaaaaaaaaaaaaaaren
« Laatst bewerkt op: 16 april 2016, 22:26 door luwe »

Offline beegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #189 Gepost op: 16 april 2016, 10:41 »
Zal die val beugel van sw motech wat zijn, ik vind die originele van Honda zo niet mooi.
En is er al iemand met een verhoogde windscherm. ik ben wel benieuwd of je erover heen kijkt of doorheen.
Honda geeft aan plus 128 mm volgens mij kijk ik dan tegen de rand aan.
MRA wordt geloof ik ook binnenkort leverbaar zo een had ik ook op mijn vorige AT

Offline Brombeer

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #190 Gepost op: 16 april 2016, 11:51 »

Mooi ook, dat op de uitlaatbochten  :)


 :'(
..en bij twijfel.. gas!              1996 Twin               Non-club Brom: Kawa KXF 250 (Kopuh??)

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #191 Gepost op: 16 april 2016, 15:04 »
Vette keienvanger eronder, mjam.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #192 Gepost op: 16 april 2016, 15:05 »
En is er al iemand met een verhoogde windscherm. ik ben wel benieuwd of je erover heen kijkt of doorheen.
Honda geeft aan plus 128 mm volgens mij kijk ik dan tegen de rand aan.

Tijdens de proefritten 2 weken terug heb ik met het standaard scherm én met het verhoogde scherm gereden. Ik merkte weinig verschil om eerlijk te zijn  :-\. Niet kwa bescherming, maar ook niet kwa turbulentie. Ook over de hoge ruit was prima te kijken, niet tegen de rand aan  :). Ik ben 1,80m overigens.
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V

Offline beegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #193 Gepost op: 17 april 2016, 10:08 »
Tijdens de proefritten 2 weken terug heb ik met het standaard scherm én met het verhoogde scherm gereden. Ik merkte weinig verschil om eerlijk te zijn  :-\. Niet kwa bescherming, maar ook niet kwa turbulentie. Ook over de hoge ruit was prima te kijken, niet tegen de rand aan  :). Ik ben 1,80m overigens.
Ik ben 1.83 dus dat moet wel kunnen.
En het wind geruis dan, boven de 140 wordt het wel een hoop lawaai met het standaard ruitje.

Offline The Headless Horseman

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #194 Gepost op: 17 april 2016, 10:27 »
Zoals gezegd, ik merkte eigenlijk weinig/geen verschil tussen de originele lage en de verhoogde ruit, igg niet dat het mij achteraf nou écht opgevallen is dat de ene anders aanvoelde dan de ander  :-\. Maar misschien was ik wel té veel gefocust op de verschillen tussen zelf schakelen en de DCT  :)

Doe een proefrit met de verhoogde ruit en bepaal het voor jezelf  8)
TA 650 '90 / TA 600 '92 / XL125V

Offline delange33

Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #196 Gepost op: 19 april 2016, 13:32 »
Heidenau heeft nu met de K60 scout mooie banden voor de AT.

http://en.reifenwerk-heidenau.com/modules/0_fahrzeugsuche.htm?searchtyp=fahrzeugtyp
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #197 Gepost op: 19 april 2016, 13:52 »
Als die bak net zo stevig is als de prijs ;D

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #198 Gepost op: 19 april 2016, 14:55 »
Als die bak net zo stevig is als de prijs ;D

Ah fuck it, geld moet rollen! Of heb jij snode plannen?  :)
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Tonchi

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #199 Gepost op: 21 april 2016, 00:20 »
Vraagje, zijn er hier al die stuurverhogers erop hebben gezet..?? En hoe ging dat met de lengte van de kabels..??

Groet Ton.
CRF1000 Africa Twin tricolor.

Offline beegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #200 Gepost op: 21 april 2016, 19:05 »
Ik kwam dit tegen op een Duitse forum

Offline sneekie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #201 Gepost op: 21 april 2016, 20:40 »
Vervelend nieuws vooral voor de mensen die daar wonen, en natuurlijk voor de mensen die op een nieuwe twin wachten.
Vanavond bij Mulders Motoren mijn Boek en Tripmaster opgehaald  ;D

Offline sneekie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #202 Gepost op: 21 april 2016, 20:42 »
Genummerd en wel  ;)

Offline delange33

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #203 Gepost op: 21 april 2016, 22:54 »
Toch wel gaaf die tripmaster. Heb vandaag even mogen scheuren op de AT, lekker licht is dat zeg, en sneller dan de Varadero. Als de brandweer! Top vering ook. Had voor het eerst na een proefrit (en geloof me ik heb er wat gemaakt, Yamaha, bmw, triumph vrf1200x, ect) het gevoel alsof ik op een goldwing stapte, maar het was toch echt mijn eigen vertrouwde blauwe olifant. Er is veel vooruitgang geboekt de laatste jaren... :o
Toen: 2005 Varadero/Blauw/Leo Vince
Nu:    2017 Africa Twin/Zwart/Remus enzo..

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #204 Gepost op: 21 april 2016, 23:10 »
het gevoel alsof ik op een goldwing stapte,
;D
Da's echt rock and roll Marc :-[
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline TransAlpGhost

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #205 Gepost op: 21 april 2016, 23:32 »
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=8wAZvOJGUUM" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=8wAZvOJGUUM</a>
Xl650v, hyperpro veren, fehling valbeugel, tomtom rider(5), MRA X screen geboord door de ruit, Honda kofferset, ortlieb rack pack 31 en 43 liter, Louis large gepack rack op topkoffer

Offline Cas

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #206 Gepost op: 21 april 2016, 23:40 »
Schitterend filmpje, maar als je het geluk hebt om in zo'n mooie omgeving te wonen........................
« Laatst bewerkt op: 26 april 2016, 07:52 door Jeroen »
◦Laat je motor je nergens heenbrengen waar je hersenen je niet vijf seconden eerder al heengebracht hebben.

Offline arne

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #207 Gepost op: 21 april 2016, 23:49 »
Dat lijkt toch wel makkelijk die helling in het bos op te gaan. Leuk hoor.

Offline beegie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #208 Gepost op: 23 april 2016, 11:09 »
Genummerd en wel  ;)
Laat even een foto zien als je hem gemonteerd hebt.
Of een pb als je hem verkopen wil.

Offline Acy

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #209 Gepost op: 03 mei 2016, 08:18 »
Zoveel stof als de introductie van de nieuwe AT deed opwaaien , zo stil is het nu rond dit onderwerp. Honda is dus toch de meest saaie motorfiets ter wereld : rijdt goed , remt goed , doet eigenlijk alles goed , maar er is verder niets over te melden.
Is er al iemand bij wie de tripmaster is gemonteerd , en hoe hebben ze dat gedaan ?

Groet
Ruud


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Grace under Persure