Auteur Topic: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II  (gelezen 216449 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Waffie

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #300 Gepost op: 11 november 2016, 13:16 »
het is mijn praktijk ervaring (tussen al dat rubber) dat gemideld genomen een trailattack II 12000-15000 km op een varadero en een A 40 ca 9000 km mee gaat

misschien dat je onbewust toch meer gevoel hebt bij een trail attack II (en dus steviger rijdt)


maar het zijn jouw ervaringen
technical support TCN
www.msd-motorbandenservice.nl

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #301 Gepost op: 11 november 2016, 13:38 »
Ik rij eigenlijk altijd hetzelfde, ik ben weinig kritisch naar het rubber, zwart en rond is voor mij al goed, doorslaggevend is de levensduur. Ik deed met de dunlops ook niet lang, en de Pirelli`s die standaard onder de Crosstourer lagen gingen ook maar een maand en 55oo km mee en daar zat de inrijperiode bij. De A40 was na een hele rits banden de eerste waarmee ik langer deed dan 6000 km op de crosstourer en daarmee heb ik 85000 km gereden.. Nu ben ik op de Africa twin alweer aan mijn 4de set bezig, de standaard dunlops heb ik er uit ellende afgeflikkerd omdat ze in natte omstandigheden echt niet te vertrouwen waren, daarna setje Heidenau`s K60 (ook die gingen 5500 km mee maar die kunnen nog wel even, dus daar ben ik wel blij mee) die ik er weer af heb gehaald omdat ik 6 weken bochtentraining moest geven dus met vers rubber naar de Eifel. Ik heb in de Eifel de TA2`s moeten wisselen voor een setje nieuwe omdat ze echt erg ver versleten waren.
Ik geef vooral bochtentrainingen in de Eifel en ik rij hier veel allroad met behoorlijk wat grind/gravel. Zand hebben we hier niet.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline RENO

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #302 Gepost op: 11 november 2016, 19:22 »
Als je de trailattack II op brand in  slechts 5000 km dan voorspel ik dat de bridgestone  A 40 je voor een grotere teleurstelling gaat zorgen
Ik veroordeel niemand maar  ik vrees dat jou zeer agressieve rijstijl debet is aan een dergelijk slijt patroon.
Ik zou je dringend adviseren hier iets aan te veranderen.......

 :P  ja J-P, jij rijdt nou eenmaal zeer agressief op de zijkanten van je bandjes.....   (Waffie heeft je door!)

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #303 Gepost op: 15 november 2016, 18:28 »
Vandaag eens even de wieltjes uit de AT gehaald om er van de week een paar straatbandjes op te leggen want de originele eerste banden zijn zoals ik al eerder aangaf levensgevaarlijk bij nat wegdek. Heb er nu 6000 km mee gereden en zijn qua profiel nog heel goed! kun je nagaan wat voor rubber er in verwerkt is. >:( Ik kan het niet begrijpen dat Honda zo'n slechte band gebruikt als eerste montage. En daar ik toch nog maar alleen op de verharde weg rij  ga ik weer terug naar de bridgestone en wel  de BT 45 voor en BT 54 achter, dat zijn weer echte straat banden waar ik meer vertrouwen in heb. Verder moet ik zeggen meer dan te vrede over de Twin. ;)

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #304 Gepost op: 18 november 2016, 10:27 »
Toch wel erg leuk nieuws van de Eicma: de Africa Twin enduro en Africa Twin rally:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=wZmWax8S_xU" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=wZmWax8S_xU</a>

Waarbij de ontwerper kort geinterviewd wordt.....
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #305 Gepost op: 18 november 2016, 10:45 »
Vandaag eens even de wieltjes uit de AT gehaald om er van de week een paar straatbandjes op te leggen want de originele eerste banden zijn zoals ik al eerder aangaf levensgevaarlijk bij nat wegdek. Heb er nu 6000 km mee gereden en zijn qua profiel nog heel goed! kun je nagaan wat voor rubber er in verwerkt is. >:( Ik kan het niet begrijpen dat Honda zo'n slechte band gebruikt als eerste montage. En daar ik toch nog maar alleen op de verharde weg rij  ga ik weer terug naar de bridgestone en wel  de BT 45 voor en BT 54 achter, dat zijn weer echte straat banden waar ik meer vertrouwen in heb. Verder moet ik zeggen meer dan te vrede over de Twin. ;)

Misschien is dat het rubber dat hier in NL met een noodgang weer van de voetbal velden afgehaald is?  ;D

Offline Rob de Bob

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #306 Gepost op: 18 november 2016, 11:44 »
Toch wel erg leuk nieuws van de Eicma: de Africa Twin enduro en Africa Twin rally:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=wZmWax8S_xU" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=wZmWax8S_xU</a>

Waarbij de ontwerper kort geinterviewd wordt.....

Mooi speelgoed  8)

Offline Yank

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #307 Gepost op: 18 november 2016, 13:02 »
Misschien is dat het rubber dat hier in NL met een noodgang weer van de voetbal velden afgehaald is?  ;D

Hihi, ik denk het ;D

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #308 Gepost op: 29 november 2016, 12:30 »
Zo, over 2 weekjes binnen...

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #309 Gepost op: 29 november 2016, 18:34 »
Want? Toch ook deze vering weer niet goed?
Varadero SD02  2004

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #310 Gepost op: 29 november 2016, 18:35 »
Ja, maar niet voor mij want ik ben geen confectiemaatje...
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline voorstad

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #311 Gepost op: 07 december 2016, 15:24 »
Interessante manier om van helm vibraties af te komen....

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=4UgJlu77r5k" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=4UgJlu77r5k</a>
PD10 mods: Hyperpro veren, Morad velg, staalomvlochten remleidingen, Rayz zadel, rvs Morad valbeugel, "poor man's" Mudflap / hugger / spatbordverlenger, Scottoiler, Huzar uitlaat, Heavy Duties bagagerek, PimW's verlaagde voetsteunen & PimW's carterbak, Barkbusters Storm met contourledverlichting.....

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #312 Gepost op: 07 december 2016, 16:19 »
Ik had wel last van turbulentie maar omdat ik 1.95 ben vond ik dat normaal. Ik heb een Batzen screen adjuster gemonteerd en dat is voor mij echt perfect:

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=yEX91T9ArQc" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=yEX91T9ArQc</a>
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #313 Gepost op: 10 december 2016, 17:41 »
Yup, die Batzen is echt top, ben er ook erg blij mee.
Bij de versie met navi mount zit de navi ook perfect. 8)
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline *thomas*

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #314 Gepost op: 16 december 2016, 18:07 »
Die CRF1000 rally mogen ze meteen in productie nemen, mooi ding!

(Een 450 of 700 rally zou nog leuker zijn)

Offline xrvtuur

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #315 Gepost op: 16 december 2016, 22:01 »
450 rally is er toch al
Varadero SD02  2004

Offline *thomas*

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #316 Gepost op: 16 december 2016, 23:37 »
450 rally is er toch al

Ja, maar enkel in dakar-spec, en da's een beetje duur ;)

Offline chaly-dude

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #317 Gepost op: 22 december 2016, 11:41 »
Ik heb geen African Twin (helaas), maar ik kwam net deze video tegen:
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=CjHWJFrly24" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=CjHWJFrly24</a>

Misschien iets om rekening mee te houden als je offroad gaat met je 15k dure machine en er een originele topkoffer op hebt zitten.
Transalp XL600v + Honda SS50 (in onderdelen).

Offline PimW

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #318 Gepost op: 22 december 2016, 12:00 »
Topkoffer + offroad is eigenlijk nooit een goed idee ;D

Levert wel mooi beeldmateriaal op, die dingen kunnen echt ver vliegen.

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #319 Gepost op: 22 december 2016, 12:15 »
Sow, dat is niet best :o
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline len_tour

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #320 Gepost op: 22 december 2016, 12:25 »
Dat ding hangt ook wel heel erg achter de motor! Rijdt niet fijn offroad ook al stop je er niks in.
As `t net kin sa`t it moat, dan moat it mar sa`t it kin!

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #321 Gepost op: 22 december 2016, 12:34 »
De Givi die ik heb zit ook een stukje verder naar achteren dan het bagage rek, maar heeft dan wel een extra steunpunt.
Maar dat is niet genoeg denk ik.
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #322 Gepost op: 27 december 2016, 12:19 »
De tip zet me wel aan het denken. Het gaat om vibraties/trillingen en als ik de filmmaker goed beluister zat er amper bagage in de topkoffer. Ik ben benieuwd hoe e.e.a. zich zal houden over verkeersdrempels. Ik vrees voor een soortgelijk effect. Wat inderdaad niet help is dat de koffer zover naar achter zit wat als een hefboom werkt op de plastic constructie dat als vast punt moet fungeren.

J-P rij jij als rij-instructeur toevallig met een topkoffer rond en wat zijn jouw ervaringen?

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #323 Gepost op: 27 december 2016, 12:38 »
Nee, ik heb 2 bumot zijkoffers, daar gaan mijn pilonen in en mijn portosysteem zit onder de duo-zit. In mijn optiek is er maar 1 goede plek voor een topkoffer en dat is op de plek van de duozit. Topkoffers geven ongewenste wervelingen en turbulenties en zijn vaak zover naar achter geplaatst dat het de stabiliteit van de motor niet ten goede komt en het subframe bij minimale belading eigenlijk al behoorlijk belast wordt.Op 1 van mijn vorige motoren (1150GS) had ik wegens gebrek aan ruimte voor de portofoon wel een topkoffer en die zat dus op de duoplaats:

CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #324 Gepost op: 27 december 2016, 12:40 »
Ik heb op de Africa twin trouwens ook geen duo-plaats meer, want vervangen door een SW-motech duoplaat:
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #325 Gepost op: 27 december 2016, 15:49 »
Ik heb op de Africa twin trouwens ook geen duo-plaats meer, want vervangen door een SW-motech duoplaat:

Ik heb die plaat gezien op de site van SW-Motech maar dat roept bij mij wel wat vragen op zoals:
- Hoe zit het met de afdekking van de zaken die eerst via de duo-seat afgedekt werden? Ik zie namelijk openingen in de plaat en bij regen lijkt me dat minder handig of zit er niets kwetsbaars onder?
- Wat voor koffer kan je daarop plaatsen? Ik gebruik namelijk Hepco-Becker Junior en dat zit met een klem en dat lijkt me niet te gebruiken in combinatie met de duo-seat plaat
Waar bestel jij trouwens de SW-Motech accessoires? Via de eigen Duitse site geven ze aan niet uit te leveren naar adressen in Nederland.

Mooi spul trouwens van Bumot, heb er ook al naar zitten kijken. Op korte termijn komt Heavy Duties ook met een specifieke CRF1000 set. Prijzen etc zijn nog niet bekend.
« Laatst bewerkt op: 27 december 2016, 15:56 door V-Twin »

Offline J-P

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #326 Gepost op: 27 december 2016, 16:15 »
Ik heb die plaat gezien op de site van SW-Motech maar dat roept bij mij wel wat vragen op zoals:
- Hoe zit het met de afdekking van de zaken die eerst via de duo-seat afgedekt werden? Ik zie namelijk openingen in de plaat en bij regen lijkt me dat minder handig of zit er niets kwetsbaars onder?

Mijn portofoon zit eronder en die is tot op heden nog niet nat geworden. Ik heb de motor zelfs al gewassen ;-)
Citaat
- Wat voor koffer kan je daarop plaatsen? Ik gebruik namelijk Hepco-Becker Junior en dat zit met een klem en dat lijkt me niet te gebruiken in combinatie met de duo-seat plaat

Ik heb `m ook niet gekocht om een topkoffer op te plaatsen maar om bagagerollen gemakkelijk vast te maken met mijn rox-straps. Soms bind ik er wel eens een pelican case op maar dan doe ik er een op maat gemaakte rubber laag tussen zodat de plaat niet beschadigt.

Citaat
Waar bestel jij trouwens de SW-Motech accessoires? Via de eigen Duitse site geven ze aan niet uit te leveren naar adressen in Nederland.

Mooi spul trouwens van Bumot, heb er ook al naar zitten kijken. Op korte termijn komt Heavy Duties ook met een specifieke CRF1000 set. Prijzen etc zijn nog niet bekend.

SWmotech spulbestel ik rechtstreeks bij mijn dealer, www.motortotaal.com in Terneuzen, en die halen het volgens mij bij HocoParts.
Bumot is echt topspul en de eigenaar, Assen, is een topgozer. Hij is heel snel met beantwoorden van mail en het sturen van onderdelen, zo had ik de hoeken van mijn koffers opengeschuurd bij wat enthousiast bochtenrijden. Hij stuurde me kostenloos 8 nieuwe hoeken, binnen een week had ik ze in huis.
CRF1000 Africa Twin tricolor
www.moveonmotortrainingen.nl

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #327 Gepost op: 27 december 2016, 21:12 »
Thx J-P, weer wat om over na te denken  ;)

Offline ChristianG

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #328 Gepost op: 28 december 2016, 07:33 »
Heavy Duties heeft een leuke oplossing, ze zagen het al aankomen met al dat plastic.
Hier het foto album op facebook: https://www.facebook.com/pg/heavyduties/photos/?tab=album&album_id=1175370525888171

Het koffer frame zit direct op het subframe vast en gebruikt niet de originele plastic mounts, ook de bagage plaat krijgt ondersteuning door 2 stangen.
Helaas had ik al een givi topkoffer gekocht, maar mischien is die ook wel te plaatsen op de HD plaat  :o
Africa Twin CRF1000A SD04 Tri-Color
https://www.instagram.com/dutch_driver/

Offline V-Twin

Re: Honda True Adventure - CRF1000L - New Africa Twin deel II
« Reactie #329 Gepost op: 28 december 2016, 10:12 »
Heavy Duties heeft een leuke oplossing, ze zagen het al aankomen met al dat plastic.
Het koffer frame zit direct op het subframe vast en gebruikt niet de originele plastic mounts, ook de bagage plaat krijgt ondersteuning door 2 stangen.

De bagageplaat van HD bestaat uit twee delen. Het onderste deel zie je op de foto niet maar dat is gemonteerd op de vier originele gaten. De bovenplaat is daarop vast gemaakt en wordt aan de achterzijde ondersteund door twee steunen zoals je op de foto kunt zien. De steunen zijn verbonden met een stang die deel uitmaakt van het kofferrek maar mogelijk ook los leverbaar wordt. In januari is HD dicht dus we moeten nog ff wachten het zou wel aardig zijn als ik voor de openingsrit e.e.a. binnen zou hebben anders kom ik gewoon met de RD07A. Je zal niet zien rij je een rondje zonder beugels................ Ik zit niet te wachten op een kalf put verhaal  ;)